טוען...

סיעוד

כל המידע על בתי אבות וסוגים של מחלקות סיעודיות

תאריך:21.03.23

ברגע שמצבו הבריאותי של אחד מבני המשפחה המבוגרים מידרדר, אנו נחשפים למילון מושגים חדש ובלתי מוכר הכולל מילים כמו בית אבות פרטי, בית אבות סיעודי, בית אבות לתשושי נפש, מטפלת אישית, סיעוד ועוד.

במאמר הבא נעשה סדר סביב העולם הנרחב של בתי אבות, כולל מהי ההגדרה של המונח בית אבות וההבחנה בין בית אבות סיעודי, מתן מידע לגבי סוגים שונים של בתי אבות, המחלקות והשירותים הסיעודיים השונים המוצעים וכמובן: נציג פתרונות שונים, כדי שתוכלו לבחון האם הם הולמים את הצורך שלכם. בנוסף, נעמוד גם על ההבדלים החשובים, שאינם תמיד ידועים לכל אחד, בין בתי אבות לדיור מוגן.

כל מה שצריך לדעת על בתי אבות

מה זה בית אבות?

בתי אבות מוגדרים כמבנים ייעודים לאנשים בגיל הזקנה, שבמרבית המקרים אינם עצמאיים, וזקוקים לתמיכה ולעזרה שאינם יכולים לקבל במסגרת הביתית.
היקפם של השירותים נגזר ממצבו הבריאותי של האדם, והם מתפרשים על פני מגוון של צרכים:

  • הסעדה בחדר אוכל משותף
  • פעילויות פנאי
  • שירותים פרה־רפואיים – כמו פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת והתעמלות מותאמת גיל.
  • שירותים רפואיים של רופא ואחות, ליווי צמוד של מטפל לפעולות יום־יומיות – החל מקימה מהמיטה, רחצה, הלבשה והולכה, ועד למצב של מענה נרחב יותר לדיירים סיעודיים שתפקודם ירוד.

אילו סוגים של בתי אבות קיימים?

ישנם סוגים שונים של בתי אבות הפרושים בכל רחבי הארץ, והם פועלים תחת פיקוח של משרד הרווחה ומשרד הבריאות.
הכרה ממשרד הבריאות לגבי מצבו של הדייר יכולה להביא לסבסוד השהות בבית אבות. עם זאת, גם אזרחים ותיקים שעומדים בקריטריון הבריאותי והסיעודי המצדיק את כניסתם לאחד מבתי האבות, נדרשים בנוסף לעמוד במבחן ההכנסה. במידה והם עומדים במבחן זה, הם יזכו לקבל קוד ממשרד הבריאות שיעניק להם סבסוד חלקי של התשלום החודשי שנדרש מהם לשלם לבית האבות. הקוד ממשרד הבריאות מתאים למגוון פתרונות ולסוגי בתי האבות השונים וביניהם – בית אבות לתשושי נפש ובית אבות סיעודי.

כל מה שצריך לדעת על בתי אבות

כאן המקום לציין כי אין כמעט בתי אבות שממוקדים בהגדרה רפואית אחת, כדוגמת בית אבות סיעודי; כיום, בתי אבות רבים בארץ דוגלים בשיטה של חלוקה למחלקות שונות, הנותנות מענים שונים.
כלומר, בבית אבות אחד ניתן יהיה למצוא מחלקות לעצמאיים, לסיעודיים ולתשושי נפש. כך מתאפשר לאדם שנקלט בבית אבות בתחילת הדרך כעצמאי, לעבור למחלקה של תשושי נפש, למשל, ולקבל מענה שונה תחת אותה קורת גג.

בתי אבות יוקרתיים – רמה אחת מעל כולם

כמובן, ישנו שוני גם ברמה של בתי האבות.
כך למשל, בית אבות יוקרתי יתבלט בהשקעה התכנונית והעיצובית של המבנה והחדרים, בציוד מתקדם שמשרת את הדיירים, ברמת המזון, בזמינות הצוות, בכמות המטפלים לעומת הדיירים, בטכנולוגיות המשמשות את הצוות למעקב אחר הדיירים וכן הלאה.

חשוב לציין כי, בית אבות יוקרתי הוא בחירה שנסמכת בעיקר על היכולות הכלכליות של בני המשפחה או האדם עצמו לתקצב את העלויות החודשיות שנדרשות.

בתי אבות מומלצים לפי מיקום גיאוגרפי

בית אבות בתל אביב, ברחובות, בירושלים או במרחב הכפרי; ישנם בתי אבות בסביבה ירוקה, ומנגד בתי אבות באזורים אורבניים. כאן תלוי מה הרצון של הדייר ומשפחתו. רבים יבקשו לקבל מענה של תמיכה בבית אבות בסביבה שתהיה דומה עד כמה שניתן לסביבה ממנה הגיע הדייר וזאת בשביל נוחות מקסימלית. כך או כך, כדי לאפשר לבני המשפחה לבקר את הדייר בתדירות גבוהה, חשוב שבית האבות יהיה במקום נגיש ונוח, ובקרבת בני המשפחות של הדייר.

אילו מחלקות ושירותים ניתן למצוא בבתי האבות?

כאמור, בבתי האבות יש מחלקות שונות, אולם לרוב לא יימצאו מלוא המחלקות בבית אבות אחד.
על פי רוב, יתמחה בית האבות בשניים עד שלושה סוגים של תפקוד, כאשר מצבו של כל דייר נקבע על ידי רופא נוירוגריאטרי בלבד. האבחנה זו משמשת בתי אבות הן כדי להתאים את סוג המחלקה לדייר, והן לטובת הגשת בקשה לקצבה מביטוח לאומי או מאחת מחברות הביטוח.

להלן המחלקות המרכזיות בבתי האבות השונים:

  • מחלקת עצמאיים: באופן כללי, מחלקת עצמאיים בבית אבות משרתת אנשים מבוגרים שמסוגלים לתפקד באופן עצמאי, ולבצע פעולות יום־יומיות, אולם בדרך כלל זקוקים עדיין לסיוע כלשהו. מסגרת בית האבות נותנת להם מעטפת לצרכים שונים – כמו שירותי ההסעדה בחדר האוכל, פעילויות פנאי, תרבות וספורט, תחזוקת יחידת הדיור וניקיון וכן הלאה.
  • מחלקת תשושי נפש – מיועדת לאנשים שתפקודם היום־יומי מלא או כמעט מלא, אך אובחנו כסובלים מאחת ממחלות הדמנציה, כשהמוכרת ביניהן היא אלצהיימר. לחצו להרחבה אודות בתי אבות לתשושי נפש.
  • מחלקת תשושים – מחלקה זו מיועדת לאנשים שמתקשים לבצע פעולות יום־יומיות פשוטות, כמו מקלחת, להתלבש לבד, להכין לעצמם ארוחה, לכבס את בגדיהם וכדומה.
  • מחלקה סיעודית – בית אבות סיעודי, או כזה שיש בחלקו מחלקה סיעודית, נותן מענה לדיירים שונים; יש אנשים סיעודיים שאינם מסוגלים ללכת בעצמם, והתניידותם נעשית באמצעות כיסא גלגלים; ויש אנשים שדרגת הסיעוד הנדרשת להם כוללת מענה רחב בהרבה, כמו אי שליטה בסוגריים.

מה ההבדל בין בית אבות לדיור מוגן?

בניגוד לבית אבות, שהדיירים בו במרבית המקרים אינם עצמאיים, וזקוקים לסיוע ותמיכה, דיור מוגן הוא בית למבוגרים עצמאיים לחלוטין, המבקשים לחיות באיכות חיים גבוהה, עם ביטחון אישי מיטבי, קהילה עוטפת ושפע של פעילויות.
הבדל משמעותי נוסף בין דיור מוגן לבית אבות נוגע לפרטיות הדיירים; בדיור מוגן מתגוררים הדיירים בדירות פרטיות ומעוצבות או בבתים צמודי-קרקע, בעוד שבבית אבות הדיירים מתגוררים, במרבית המקרים, שניים בחדר.
אורח החיים גם הוא שונה לגמרי: בבתי דיור מוגן מתקיימים חיי קהילה וחברה תוססים מלאים בעניין ובפעילויות. הדיירים נהנים ממתקנים ברמה הגבוהה ביותר, המציעים מבחר עשיר של חוגים, הרצאות, פעילויות ספורט ואמנות על פני כל שעות היום. לעומת זאת, בבתי אבות פעילויות הפנאי והמפגשים מצומצמים יותר, וכך גם חיי החברה.

אחות ודייר בפעילות ספורט

אחוזות רובינשטיין: מחלקות סיעודיות לצד הדיור המוגן

לאחוזות רובינשטיין, רשת הדיור המוגן הפרטית הגדולה והמובילה בישראל, ארבע אחוזות יוקרה:

  • אחוזת ראשונים במערב ראשון לציון
  • אחוזת פולג בקיבוץ תל יצחק שבאזור השרון
  • אחוזת צהלה בצפון השקט של תל אביב 
  • אחוזת בית הכרם בירושלים.

בשונה מבתי אבות, בתי הדיור המוגן של אחוזות רובינשטיין מיועדים לדיירים עצמאיים לחלוטין, בשיא כוחם, הנהנים ממגורים בדירות פרטיות מעוצבות, ומחיים מלאים בפעילויות 24/7 וחיי חברה תוססים. לצד הדיור המוגן, ישנם באחוזות אגפים ומחלקות סיעודיות לדיירים שאינם עצמאיים, אשר מספקים שירותים נלווים ברמה הגבוהה ביותר.

בין השירותים הסיעודיים הניתנים באחוזות:

תכנית Private Care – דיור תומך: זהו תחליף מתקדם ומודרני לאשפוז הסיעודי המקובל, אשר מאפשר לדייר לזכות בטיפול סיעודי מלא ואיכותי בדירה פרטית. כל דייר רשאי להעסיק מטפל/ת המתגורר עמו ומעניק לו טיפול אישי צמוד, תוך קבלת תמיכה מקצועית וסיעודית של הצוות המקצועי באגף.
מחלקה סיעודית: מיועדת לאנשים אשר מתקשים בביצוע פעולות יומיומיות, וזקוקים לסיעוד רצוף וקבוע. לכל דייר במחלקה מותאמת חבילת סיוע, העונה על צרכיו הסיעודיים הייחודיים.
מחלקה לתשושי נפש: מיועדת לדיירים הסובלים מדמנציה או מאלצהיימר, וזקוקים למסגרת סיעודית מגוננת במשך 24 שעות ביממה. המחלקה פועלת בשיטות טיפול וסיעוד מתקדמות הכוללות שפע של פעילויות וגירויים.

רוצים לשמוע עוד על פתרונות סיעודיים מתקדמים? רוצים להבין איזו מחלקה או אגף הם המתאימים ביותר ליקיריכם?
התקשרו: 3616*

כתבות מגזין נוספות שיעניינו אותך

דיור מוגן מומלץ: כך תדעו איך לבחור בדיור המוגן המתאים לכם ביותר

דיור מוגן הפך לאופציה אטרקטיבית ביותר עבור אוכלוסיית גיל הזהב בזכות סביבת מגורים מוגנת ובטוחה, מגוון רחב של פעילויות פנאי, תרבות וספורט, קהילה חברתית איתנה, שירותים רפואיים צמודים ואבטחה 24/7. כיום יש מגוון גדול של בתי דיור מוגן בארץ, כך שאפשרויות הבחירה רבות וההתלבטויות לא מעטות. לכן, ועל מנת לסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה, במאמר […]

דיירי האחוזות מספרים על החיים בהן

צפו בדיירי אחוזות רובינשטיין מספרים על המעבר לאחוזות ועל החיים בהן >>

הטריקים והשטיקים במחירי דיור מוגן

עוברים לדיור מוגן? חשוב מאוד שתשימו לב לכל הסעיפים בחוזה המעבר  לאחר שהחלטתם לעבור לבית דיור מוגן, תקבלו לידיכם את הסכם הכניסה לבית. מטבע הדברים, כשמדובר במעבר לבית חדש המעניק מגוון גדול של שירותים, חוזה דיור מוגן הינו מפורט ומורכב.  ישנם הבדלים משמעותיים בין החוזים של רשתות הדיור המוגן השונות שמתבטאים בסופו של דבר במחיר […]

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!
ניתן ליצור קשר גם בטלפון 076-599-6619






    בלחיצה על "שליחה" אני מאשר/ת כי קראתי את התקנון וכי הפרטים שמסרתי יכללו במאגר המידע של אחוזות רובינשטיין בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

    background Call us
    Accessibility

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility

    Accessibility Statement

    array(0) { }