תזונה ובריאות

אל תגידו שלא זכרתם

רוצים לשמור על המוח שלכם חד ובריא? תתחילו לאמן אותו! מוח האדם מתפקד כמרכז הבקרה של מחשבותינו, פעולותינו ורגשותינו, אך אינו פועל בשיאו לנצח.

יכולת ריכוז ירודה, קשיי זיכרון, תגובה אטית בזמן נהיגה ואפילו קושי במציאת הסיבה לכניסתנו לחדר, הן רק חלק מהתופעות הנפוצות יותר ככל שגילנו עולה – ונגרמות בשל הידרדרות בתפקוד המוח.
אולם בשנים האחרונות, בעקבות מחקרים רבים שנערכו בתחום, התברר כי ניתן למנוע הידרדרות זו. ”עכשיו כבר ידוע שהמוח גמיש ומסוגל להתפתח בכל גיל”, אומרת אנוק פישלר, מרפאה בעיסוק שייסדה את שיטת Brain shape לאימון, שימור ושיפור היכולות המוחיות. “אם מאתגרים את המוח בצורה נכונה ניתן לדחות את ניוונו, המתבטא במחלות דמנטיות כמו אלצהיימר“.
את השיטה שפיתחה מעבירה פישלר, בין היתר, לדיירי בתי דיור מוגן, אך היא מיועדת לכלל בני 50+ המעוניינים לשמר את יכולתם המוחית, או לכאלה המרגישים בהידרדרות מסוימת ביכולת זו.
רוצים לשמור על המוח שלכם חד ובריא? תתחילו לאמן אותו! 

אנוק פישלר עם דיירים בבית דיור מוגן אחוזת צהלהאנוק פישלר עם דיירים בבית דיור מוגן אחוזת צהלה

פישלר מסבירה כי, ”בצעירותינו אנו עושים דברים שדורשים קשב רב – לומדים מקצועות ושפות, מכירים אנשים חדשים ועוד. אבל לאחר מכן, בדרך כלל, אנחנו נכנסים לרוטינה – נשארים באותה חברה, עובדים באותו תחום ומתגוררים באותו אזור. היינו אמורים לחיות בג‘ונגל ולהיות קשובים לרעשים של חיות וטבע, אבל במציאות המודרנית אנחנו לא מאוד קשובים לסביבה שלנו. באופן כללי, אנו חושפים פחות את המוח שלנו למטלות הדורשות ריכוז וזיכרון רבים. אנשים מתלוננים על בעיות זיכרון, אבל הבעיה, פעמים רבות, היא בכלל בקשב“.

פישלר מפרטת כמה מהעקרונות החשובים של אימון המוח:

  • בריאות ותזונה: שמירה על גוף בריא ומאוזן חיונית לתפקוד המוח. חשוב לטפל בבעיות בריאותיות כגון סכרת, לחץ דם גבוה, עודף כולסטרול ועוד. נוסף לכך, חשוב להקפיד על תזונה נכונה: מזון בריא הוא מרכיב משמעותי בשמירה על בריאות מערכות הגוף בכלל ושל המוח בפרט. כך למשל, שוקולד מריר, יין אדום, פירות הדר ותה ירוק משפרים את תפקוד המוח ואת זרימת הדם והחמצן אליו.
  • כושר גופני: מחקרים גילו כי אימונים אירוביים כמו שחייה, הליכה מהירה ורכיבה על אופניים חשובים לא רק לבריאות גופינו – אלא גם למוחנו.
  • נפש: מתח, לחץ ובעיות נפשיות משפיעים על תפקוד המוח ועל יכולת הריכוז. חשוב לטפל בבעיות אלו בדרך המתאימה והנכונה לכם: טיפול פסיכולוגי, טיפול פסיכיאטרי, יוגה, מדיטציה וכדומה.
  • שינה: שינה טובה הכרחית לתפקוד תקין של המוח. אם לא ישנים טוב קשה להתרכז, לעבד מידע ולזכור – וגם מצב הרוח נפגע. חשוב לא להזניח קשיים בשינה; ישנן דרכי טיפול שונות בבעיות שינה, ברפואה הקונבנציונאלית או הטבעית.
  • אימון המוח: חשוב מאוד לאתגר את המוח באמצעות למידה של דברים חדשים: נושאים אקדמיים שונים, משחקי חשיבה, ניגון בכלי נגינה, ריקודים ועוד. נוסף לכך, השתמשו במצבים יומיומיים כדי לאתגר את המוח: כשאתם נוהגים, אל תשתמשו ב-GPS אלא במפה. תכננו את הדרך ונסו לזכור אותה. מכירים אדם חדש? זו הזדמנות מצוינת להקשיב, להתרכז וגם – לזכור את שמו. כשאתם נוהגים, אל תשתמשו ב-GPS אלא במפה. תכננו את הדרך ונסו לזכור אותה.
    צהלת המוחצהלת המוח

מזה כחמש שנים משתתפים מספר דיירים בבית דיור מוגן אחוזת צהלה במפגשים של אימון המוח בהדרכת אנוק פישלר. במפגשים אלה מתרגלים הדיירים יכולות של קשב, ריכוז, זיכרון ועוד. הדיירים המתאמנים אצל פישלר מעידים על השינוי החיובי שחל אצלם.

”אני משחקת רמיקוב במשך שנים“, מספרת רמה מורדיש, בת 85. ”לאחרונה החברות שלי אומרות שמאוד השתפרתי וגם אני מרגישה כך. אני ממציאה כל מיני קומבינציות וחושבת הרבה יותר במהלך המשחק“.
רותי בהט, בת 71: ”אני קופצת מנושא לנושא. השיעורים לימדו אותי לעשות סדר“. וברוך בהט, בעלה, בן 78, מוסיף: ”באמצעות המפגשים אתה מגלה שיש לך יותר יכולות ממה שהאמנת“.
לדברי פישלר, החיים בדיור מוגן מספקים אפשרויות רבות לאימון המוח: ”מעבר לחיים רגועים ובריאים, בבתי דיור מוגן יש המון פעילויות מצוינות שמאתגרות את המוח ודורשות קשב. למשל: בבית דיור מוגן אחוזת צהלה יש ריקודי שורות, הרצאות וחוגי אמנות של ציור ופיסול, שבהם ניתן לפתח מיומנויות חדשות“.

כתבות מגזין נוספות שיעניינו אותך
מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?
מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!
ניתן ליצור קשר גם בטלפון 3616*

background Call us
מגזין הגיל השלישי

קבלו את כל הטיפים וכתבות המגזין לחיים בריאים ומאושרים ומבצעים מיוחדים ישירות למייל שלכם

קבלו את כל הטיפים וכתבות המגזין לחיים בריאים ומאושרים ומבצעים מיוחדים ישירות למייל שלכם

מגזין הגיל השלישי