החיים בדיור מוגן

למה כל כך חשוב לעשות פעילות גופנית בגיל השלישי?

פעילות גופנית כוללת יתרונות בולטים בכל גיל, אך הם משמעותיים ביותר בקרב בני הגיל השלישי. בגיל זה פעילות גופנית קריטית לשמירה על הבריאות, הן הפיזית והן הנפשית, ולמניעת מחלות ונפילות

26.7.2022
***

פעילות גופנית בגיל השלישי אחוזות רובינשטיין
דיירת אחוזת בית הכרם לצד הבריכה. חשוב לערוך פעילות גופנית מותאמת ועדיף בליווי צמוד

 

לפעילות גופנית סדירה ישנם יתרונות בולטים בכל גיל, אך חשיבותה בגיל המבוגר גדולה אף יותר. עיסוק סדיר בפעילות מונע מגוון רחב של מחלות, ביניהן מחלת לב, סוכרת, יתר לחץ דם, יתר שומנים בדם, מחלת פרקים ניוונית (אוסטאוארתריטיס), אוסטאופורוזיס, דיכאון, הפרעה בתפקוד קוגניטיבי, סרטן ועוד.

חוסר התנועה מנוון, מגביר תחלואה ומביא לתמותה מוקדמת יותר.
בנוסף, אדם מבוגר ש"ויתר" על ביצוע של פעילות מסוימת, אפילו רק הליכה לסופר או ניקוי הבית, יתקשה לחזור ולבצע פעילות זו בעתיד. קצב ניוון השריר ואיבוד היכולת מהיר יותר בגיל השלישי, וקשה מאוד לחזור ולהשיג את הכושר הגופני, את הכוח השרירי, את הגמישות ואת הקואורדינציה הנחוצים לביצוע הפעולות.

אבל – לכל הבעיות הללו יש פתרון!

פעילות גופנית אירובית, דוגמת הליכה, ריצה, שחייה או רכיבה על אופניים, משפרת את תפקוד מערכות הלב, הדם והנשימה ותורמת לשיפור מצב הרוח והתפיסה העצמית.מרבית הממצאים המחקריים מראים כי עיסוק סדיר ורציף בפעילות גופנית בעצימות קלה-בינונית (כלומר פעילות שאינה קשה) אינו מהווה סיכון בריאותי. לעומת זאת, פעילות גופנית חריגה, בעצימות גבוהה, בעיקר לאדם שאינו רגיל בפעילות שכזו, כרוכה בסיכון בריאותי ובסיכון לאירוע לבבי. כך שחשוב מאוד לערוך פעילות מותאמת ורצוי בעזרת הדרכה צמודה.

 

פעילות גופנית בגיל השלישי אחוזות רובינשטיין
חדר הכושר באחוזת בית הכרם. שמירה על משקל תקין ופעילות גופנית מרובה

יתרונותיה של הפעילות הגופנית בגיל השלישי:

  • פעילות גופנית משמשת לתחזוקה של כל הרקמות – עצמות, גידים ושרירים, וכן לתחזוקה של כל המערכות החיוניות. פעילות גופנית שנערכת באופן רציף משמרת את גמישות המפרקים ויציבות הגוף בכללותו.
    חשוב לציין כי גם לפעולות יום יומיות שגרתיות כגון קימה מכיסא, הליכה או עלייה וירידה במדרגות יש תפקיד חשוב ומשמעותי בשמירה על רמת תפקוד עצמאית גבוהה.
  • פעילות גופנית עוזרת בשמירה על משקל תקין – משקל תקין בגיל השלישי הינו נושא קריטי, שיכול לסייע במניעת מחלות רבות. שמירה על המשקל בגיל השלישי קשה יותר, מכיוון שקצב חילוף החומרים הופך איטי, ולכן קשה יותר להוריד במשקל. פעילות גופנית משחקת תפקיד חשוב במקרים אלו. היא גם מסייעת לאיזון הכולסטרול בדם, מזרימה את הדם בגוף, מעוררת וגורמת תחושה של חיוניות.
  • פעילות גופנית שומרת על פעילות תקינה של הלב – הלב מזרים את הדם לכל איברי הגוף ועמו מגיע גם החמצן. פעילות גופנית מעלה את קצב הלב, מרחיבה את העורקים ומסייעת במניעת מחלות לב ובשיקום לאחר מחלות לב.
  • פעילות גופנית עוזרת למנוע דיכאוןמחקרים רבים מראים כי פעילות גופנית מסייעת לשיפור מצב הרוח ומונעת דיכאון. בגיל השלישי ישנה ירידה בחיוניות ושמירה על מצב רוח חיובי חשובה למניעת מצבי דיכאון. הפעילות הגופנית משחררת בגופנו הורמונים העוזרים לשיפור מצב הרוח ולתחושת אושר. פעילות גופנית נמצאה במקרים רבים יעילה אף יותר מכדורים נוגדי דיכאון.
  • פעילות גופנית שומרת על שיווי המשקל – בגיל הזהב נתקלים קשישים רבים בבעיית שיווי משקל. נמצא כי פעילות גופנית עוזרת לשמור על שיווי המשקל ובכך היא מונעת נפילות וחבלות, שברים ופציעות נוספות – בעיה נפוצה בקרב קשישים רבים. כמעט כל תנועה שלנו משלבת איזון ושיווי משקל. ללא שיווי משקל תקין האדם לא יכול להישאר עצמאי ולתפקד כהלכה.
  • פעילות גופנית משפרת את תפקוד המוח – פעילות גופנית מזרימה את הדם למוח ועימו מגיעים חמצן וסוכר המסייעים לשמור על רקמות המוח והגוף. הפעילות הגופנית עוזרת לשמור על הזיכרון, על ההתארגנות בחלל והיכולת לבצע פעילויות מורכבות במהלך היום. מחקרים מראים כי פעילות גופנית מסייעת במניעת ירידה בזיכרון ובמניעת אלצהיימר.

אף פעם לא מאוחר מדי לפעילות גופנית

לעולם לא מאוחר להתחיל לעשות כושר! מחקרים מראים כי גם לאחר תקופה ארוכה של חוסר פעילות, החזרה לפעילות משפיעה באופן חיובי על הגוף.
באמצעות תרגול קבוע וסיגול אורח חיים בריא אפשר להאט את תהליך ההזדקנות, לשפר את תפקודי הגוף והנפש ולהשביח את איכות החיים בכל המובנים.

מחקרים בתחום הגריאטריה מראים כי ההמלצות לפעילות גופנית בגיל מבוגר אינן מוגבלות לגיל. ברור, עם זאת, כי פעילות גופנית בגיל מבוגר צריכה להיות מותאמת וספציפית למתעמלים, וכן לקחת בחשבון שינויים אפשריים בקרב המתעמלים, בהתאם לשינויים במערכת שלד-שריר, במערכת הלב-ריאה, במערכת הנשימה, בשיווי משקל, בטיפול תרופתי המותאם להם ובשינויים קוגניטיביים תלויי גיל.

בקבוצת מחקר של בני 70 נמצאו פערים של 12% בקצב התמותה לאורך שמונה שנים בין קבוצת המחקר שעשתה פעילות גופנית לעומת הקבוצה שלא הייתה פעילה. בדיקה זהה על קבוצת בני גיל 78 מצאה פער גדול אף יותר בין הקבוצות (קרוב ל- 25%). עוד מוסיף המחקר, כי לא רק המשכיות הפעילות חשובה, אלא אפילו התחלת פעילות גופנית בגיל מבוגר מאוד, קשורה לתפקוד טוב יותר ולחיים טובים וארוכים יותר.

פעילות גופנית בגיל השלישי אחוזות רובינשטיין
אחוזת בית הכרם. מועדון ספורט מתקדם הפתוח גם למינויים חיצוניים

פעילות גופנית באחוזת בית הכרם

באחוזת בית הכרם, בית דיור מוגן יוקרתי בירושלים, בו אני משמש מנהל מועדון הספורט, רואים בפעילות גופנית ערך עליון.

באחוזה מועדון ספורט מתקדם הפתוח גם למינויים חיצוניים וכולל בין היתר חדר כושר מקצועי ומודרני, בריכת שחייה מחוממת, סאונות יבשה ורטובה וג’קוזי.

בהתאם, באחוזה קיים מגוון רחב מאוד של פעילויות גופניות היכולות לסייע בשיפור הכושר הגופני ובשמירה על הקיים. הפעילות מותאמת לאוכלוסיית הגיל השלישי וניתן לבחור אם לעשות זאת במסגרת חוג בשעה קבועה, בפעילות חופשית בכל שעה ביום בחדר הכושר, תוך כדי ליווי והשגחה צמודים של מדריך, או בבריכת השחייה.

באחוזה 29 חוגי התעמלות מגוונים, חלקם בשכיבה, כגון חוג פלדנקרייז, המסייע להקלה בבעיות גב, חלקם משלבים שכיבה ועמידה, כגון חוגי פילאטיס, צ'י קונג, התעמלות למניעת בריחת סידן, התעמלות שרירים טבעתיים (שיטת פאולה), וחלקם בעמידה, כגון טאי צ'י והתעמלות במים.

לאחר פגישת ייעוץ, לכל דייר חדש מותאמת פעילות שלוקחת בחשבון את הרקע הבריאותי שלו, אורח חייו, יכולותיו ועברו הספורטיבי.

אני מזמין אתכם ליצור עמנו קשר ולהגיע להתרשם מהחיים הבריאים, המספקים והמלאים אצלנו באחוזה!

התקשרו אלינו:  3616*
או מלאו את הפרטים בטופס מטה ונשוב אליכם

 

כתבות מגזין נוספות שיעניינו אותך

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!
ניתן ליצור קשר גם בטלפון 076-599-2566






    בלחיצה על "שלח" אני מאשר/ת כי קראתי את התקנון וכי הפרטים שמסרתי יכללו במאגר המידע של אחוזות רובינשטיין בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

    background Call us