טוען...

החיים בדיור מוגן

שחייה בגיל השלישי: תרופה לגוף ולנפש

תאריך:23.11.22

דיירי אחוזות רובינשטיין מספרים על יתרונותיה הרבים של השחייה בגיל הזהב – מבחינה גופנית ונפשית | "המים מרוממים ומשפרים את מצב הרוח"

העולם נחלק לשניים בכל כך הרבה מובנים, וכך גם בהקשר של החיבה לעולם המים, ובכלל זה – לשחייה. הצד החובב, שלעיתים רואה את הבריכה כביתו השני, מציג לזכותו המון יתרונות פיזיים ונפשיים. מכל כיוון נשמעים אנשי טיפול אשר מעודדים לאמץ את השחייה בשל תרומתה העצומה – לבעיות גב, מפרקים וצוואר למיניהן, לפיתוח ולחיזוק סיבולת לב ריאה והשרירים, להפחתת לחץ הדם והכולסטרול ולערכים בריאותיים נוספים.

אלחנדרו גליקסברג, רכז הספורט באחוזת ראשונים ומאמן כושר גופני לגיל השלישי, מתאר את סביבת המים כמרגיעה ומרפה, וכן מועילה מאוד לגוף. "במים אפשר לקפוץ בהרגשה בטוחה יותר, לשפר את שיווי המשקל, להגביר את התוצאות הלבביות ועוד. אימוני השחייה עם דיירי האחוזה הם הרבה מעבר למובן מאליו. מדובר בחוויה כפולה – הצלחה גופנית לצד ההצלחה להתגבר על חשש. צריך לזכור שחלק מהדיירים לא למד אף פעם לשחות באופן מקצועי, לרוב הם למדו בצורה של 'זרקו אותם למים'. כשהם מגיעים לאחוזה ומבקשים ממני שאלמד אותם לשחות, או לשפר סגנונות שחייה, ואני יודע שהם בעצם מבקשים ממני לקחת חלק בהגשמת החלום שלהם. זה מרגש. ההצלחה שלהם היא פשוט חגיגה".

אישה שוחה באחוזת ראשו
שחיינית באחוזת ראשונים. לומדים שחייה ומכירים סגנונות שחייה חדשים

לשחות נכון בכל סגנון – קורס שחייה למבוגרים

בגיל השלישי, השחייה ויתרונותיה באים לידי ביטוי יותר מתמיד. סופסוף נפתח חלון של זמן, אשר מאפשר להתפנות לפעילות גופנית מהנה ומיטיבה באופן קבוע. מעבר לזמן הפנוי וליתרונות הבריאותיים, אין צורך ברקע מקצועי רב-שנים, וניתן לבחור אחד מתוך מגוון סוגי שחייה השונים: שחיית חזה, שחייה בסגנון חתירה, גב או פרפר.
חשוב להבהיר כבר כאן: אפשר בהחלט ללמוד שחייה בגיל מבוגר.

לאלה שלעולם לא שחו שחייה פתוחה בים וגם לא שחו בבריכה, חשוב ואפילו מומלץ לעבור הכשרה בסיסית. ניתן גם להתקדם אל אימוני שחייה מקצועיים, כדי לשפר את רמת השחייה.

למי ששחה בעבר וזקוק לריענון – כדאי לעשות קורס שחייה למבוגרים, בו ניתן לתקן טעויות תנועתיות וללמוד סוגי שחייה וסגנונות חדשים.
לאחר מכן, השחייה אינה דורשת הרבה. רק זמן פנוי ביומן, בגד ים ומשקפת. כל מה שנותר הוא ליהנות מהיתרונות המופלאים שמספק העולם אשר כוח המשיכה נעדר ממנו.

באחוזות רובינשטיין, רשת הדיור המוגן הפרטית הגדולה והמובילה בישראל, רואים בספורט בכלל, ובשחייה בפרט, פעילות מבורכת וחשובה, בריאותית ונפשית. בהתאם לכך, בכל אחת מהאחוזות מרכזי ספורט מודרניים ומאובזרים, הכוללים בין היתר בריכות שחייה מחוממות, שבהם דיירי האחוזות מרבים בפעילות גופנית, בליווי מדריכים מקצועיים. תוכלו להתרשם ולקרוא, לדוגמה, על מתקני הספורט בבית הכרם .

כדי לשמוע עוד על השחייה, ועל יתרונותיה הרבים בגיל השלישי, שוחחנו עם ארבעה דיירים מאחוזות רובינשטיין, שהבריכה הפכה לביתם השני באחוזה.

———————————————
מעוניינים לשמוע פרטים נוספים
על אחוזות רובינשטיין?
התקשרו ונשמח לעזור:

*3616

———————————————

הבריכה היא גם מקום מפגש

אטה בלטמן, דיירת אחוזת בית הכרם, מתארת את תפיסת עולמה מזה שנים רבות, שמסתכמת באִמרה: "נפש בריאה בגוף בריא".
היא מסבירה: "אל השחייה הגעתי לפני כ־50 שנה. זה היה אחרי שהתחתנתי. אני לא יודעת מה הוביל אותי לכיוון הזה. באותו זמן לא ידעתי לשחות, ובעזרתו של מדריך בבריכת ימק"א בירושלים קיבלתי את היסודות. משם המשכתי בעצמי, ומאז אני שוחה. כשהייתי מורה והילדים שלי היו קטנים, השחייה הייתה בשבילי מעין פסק זמן. בשש בבוקר נהגתי להתייצב בבריכה באוניברסיטה או בקרית יובל ושחיתי. המים פשוט מרגיעים ומשפרים את מצב הרוח. אני חושבת שזו תרופה לכל מחלה".

אטה בלטמן, דיירת אחוזת בית הכרם
אטה בלטמן, דיירת אחוזת בית הכרם. מקפידה על שחייה בכל בוקר

 

אטה מציינת ששחתה בבריכת האחוזה עוד לפני שעברה להתגורר בה, והיא הייתה בין השיקולים המרכזיים שהובילו אותה לאמץ את המקום כביתה. מאז ועד היום היא שוחה מדי יום, למעט יום אחד בשנה שבו הבריכה סגורה – יום כיפור.

"אנחנו חמש נשים חלוצות שמשכימות מוקדם מאוד בבוקר, בכל מזג אוויר, ושוחות בבריכה המחוממת והמקורה. אומנם כל אחת שוחה באופן עצמאי, אבל המפגש שלנו הוא בונוס", היא אומרת ומציינת שאפילו הרופא המליץ לה על שחייה. "המים מרוממים כל כך ומשפרים את מצב הרוח. אני ממליצה על שחייה בכל גיל, לכל טעם ולכל חולי".

גם אלה כהן, דיירת אחוזת פולג בשרון, מציינת את השחייה כבעלת תרומה רבה לאיכות חייה. "אבא שלי 'זרק' אותי למים בגיל 6, ומאז אני שוחה. הוא לימד אותי שחיית חזה, ובמהלך השנים הוספתי עוד סגנונות שחייה. כיום אני מתמקדת בעיקר בחתירה".
אלה מספרת כי לאורך השנים תמיד פינתה זמן לטובת אימון שחייה קבוע, ולכן כאשר שקלה, ביחד עם בעלה אריק, לעבור לדיור מוגן, אחד המוקדים הראשונים שבדקה הייתה הבריכה. "ראיתי בריכות במספר מקומות באזור. באחוזת פולג הבריכה היא חצי-אולימפית, וזה מצא חן בעיניי מאוד".

 

אלה כהן, דיירת אחוזת פולג. "השחייה היא כמו מדיטציה"

 

את שגרת אימון השחייה אלה מתארת כגמישה. "אני מסדרת לי את השבוע. לפעמים שוחה בבוקר ולפעמים אחה"צ. אני שוחה במשך חצי שעה עד 40 דקות, ואחר כך נשארת למתיחות במים שאני מבצעת באופן עצמאי".
לשאלת תרומתה של השחייה עבורה, היא עונה: "לדעתי, בעיקר בגילי, השחייה היא יותר מהליכה. זה ספורט מאוזן שמשפיע מאוד על הגמישות, ותורם מאוד במקרה של כאבי גב ועורף. כמובן, רק אם שוחים נכון".
"זמן השחייה הוא זמן לעצמי", היא מרחיבה. "השחייה היא כמו מדיטציה. כשהראש מתחת לפני המים, זו הרגשה שאני לגמרי לבד, וזו תחושה נהדרת. אני מרגישה שלווה ורגועה. לפעמים, כשאני לא מרגישה כל כך טוב, אני בכל זאת הולכת לשחות, כדי לבחון את העניין. אם השחייה הייתה טובה, אני יודעת שהכול בסדר איתי".


צפו בראיון עם משה ווייט, דייר אחוזת ראשונים, שלמד לשחות נכון בגיל 77

"ההרגשה אחר כך – נפלאה"

"כל השנים שחיתי חזה עם הראש מחוץ למים", מתאר משה ווייט, שמתגורר באחוזת ראשונים עם אשתו. "בבריכת האחוזה הסביר לי המדריך, אלחנדרו, שצורת השחייה שלי מזיקה לי. הוא אמר שאני צריך להכניס את הראש למים, אבל מאז ומתמיד היה לי חשש לעשות זאת. ביקשתי ממנו שיעזור לי להתגבר על המכשול הזה, ולפני כחצי שנה, עם הרבה סבלנות, הצלחתי לתקן את שחיית החזה. כשאמרתי לו תודה הוא ענה לי: 'זה ביחד – הצלחנו', ומאז אני שוחה בצורה נכונה ולא מזיקה".
משה שומר על שגרת שחייה בתדירות של 3-4 פעמים בשבוע. "אני מתחיל את הבוקר בהתעמלות במים, ואחר כך שוחה כ־30 בריכות במשך חצי שעה. ההרגשה לאחר מכן היא נפלאה".
על שחייה בגיל השלישי הוא אומר: "זה אימון מצוין. טוב ללב, לריאות ולרגישות שיש לי בגב. מעבר לזה, אני מלא גאווה על כך שהצלחתי להתגבר על החשש, ואני שוחה נכון היום. באופן משעשע, הנכד שלי, בן ה־7 ואני למדנו באותו זמן לשחות, רק במקומות שונים".

 

ריטה יצחקוב דיירת אחוזת ראשונים
ריטה יצחקוב, דיירת אחוזת ראשונים: שולטת במגוון סוגי שחייה שונים

ריטה יצחקוב, דיירת אחוזת ראשונים בראשון לציון, אומרת בהומור שכנראה בגלגול הקודם הייתה דג, כיוון שרק זה יכול להסביר את חיבתה הגדולה לשחייה. אחרי שעלתה בגיל 13 מפולין הגיעה לקיבוץ באזור רחובות.
"כשבנו את הבריכה בקיבוץ בכלל לא ידעתי לשחות. הסתכלתי על אחרים איך הם שוחים, ולימדתי את עצמי. זה היה בגיל 15". כיום היא שולטת במגוון סוגי שחייה – שחיית חזה, גב וגם חתירה.
במהלך השנים נאלצה ריטה להניח בצד את אימון השחייה. אולם מיום שפרשה, מגיל 63 ועד היום, היא שוחה בעקביות שלוש פעמים בשבוע. "אני אוהבת את המגע של המים, והשחייה עושה לי כיף גדול. אני לא מסתפקת רק בפעילות הגופנית הזו, ומשתתפת בחוגי ספורט נוספים, רוקדת וצועדת. הכול יחד עושה לי הרגשה נפלאה, ובנוסף תורם לבריאות הגופנית שלי".

לכל אחד מהדיירים נסיבות שהובילו אותו לאימוני שחייה קבועים, וכל אחד בוחר בסגנון המתאים לו. אולם התרומה היא תמיד חיובית – החל מבריאות פיזית ועד להעלאת המורל ומצב הרוח, ובמילים אחרות – שוחים כל הדרך להתרוממות הנפש!

כתבות מגזין נוספות שיעניינו אותך
התנדבות פנסיונרים – היתרונות והאפשרויות של מתנדבים בני הגיל השלישי

עם העלייה הדרמטית בתוחלת החיים בעשרות השנים האחרונות, היחס של החברה לגילאים מבוגרים עבר אף הוא שינויים משמעותיים ביותר. עובדתית ומעשית: בזמננו, רבים מבני הגיל השלישי נמצאים בשיא כוחם ומחפשים דרכים חדשות לעשייה ולמשמעות. פעולות התנדבותיות של פנסיונרים משמעותיות במיוחד, שכן הן מאפשרות גם לתרום וגם להיתרם: מחד, לתת לקהילה ולהעניק לה סיוע המגובה בניסיון […]

דיור מוגן בזמן מלחמה: מעטפת של ביטחון עבור בני הגיל השלישי

בעת מלחמת "חרבות ברזל" אנו חווים ימים מהמאתגרים שידעה מדינת ישראל. אתגרים נפוצים בגיל השלישי כמו בדידות, חרדה, פגיעה באיכות החיים ותחושות ביטחון מעורערות הופכים לגדולים פי כמה וכמה. במחקר שפורסם לאחרונה, אשר נערך על ידי ד"ר אליקים כסלו מבית הספר למדיניות ציבורית וממשל באוניברסיטה העברית בירושלים, נבדקו השלכות המלחמה על אוכלוסיית הגיל השלישי והרביעי […]

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!
ניתן ליצור קשר גם בטלפון 076-599-6619






    בלחיצה על "שליחה" אני מאשר/ת כי קראתי את התקנון וכי הפרטים שמסרתי יכללו במאגר המידע של אחוזות רובינשטיין בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

    background Call us
    Accessibility

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility

    Accessibility Statement

    array(0) { }