טוען...

החיים בדיור מוגן

יתרונות הדיור המוגן בתקופת הקורונה

עם פרוץ נגיף הקורונה דאגו אחוזות רובינשטיין לשמור על הנהלים הקפדניים ביותר, שהוכיחו את עצמם כיעילים ביותר. בזמן הסגר דאגו הצוותים לספק את כל צורכי הדיירים והמשפחות, וגם לשמח אותם באמצעים שונים ולפנק בשלל הפתעות ואירועים – כדי לשמור על מצב רוחם הטוב ועל תחושת החופש והרווחה המאפיינות את האחוזות
תאריך:29.07.20

צפו בסרטון על אחוזות רובינשטיין בזמן הקורונה:

נגיף הקורונה תפס את אחוזות רובינשטיין בשלהי ההכנות למסיבות חג פורים באחוזות. עוד לפני שמשרד הבריאות הפיץ הנחיות והגבלות, באחוזות החליטו לצמצם את היקף המסיבות ולקיים אותן בחוץ, בשטחי האחוזות הפתוחים.
עם עליית החשש להתפרצות הנגיף, ועוד לפני ההוראות על סגר ובידוד ביתי, החליטה הנהלת הרשת על נהלים ברורים, שלפיהם האחוזות הוכרזו כמקום סגור ומוגן; הדיירים לא הורשו לצאת מהן ואורחים לא הורשו להיכנס. המטרה הייתה ברורה: לשמור על כל דיירי ועובדי האחוזות בריאים ומוגנים מפני הנגיף. 
חגית פינטו, מנכ"לית אחוזת צהלה, מספרת על ההתנהלות באחוזה עם קבלת ההחלטה על סגירתה: "בשבוע הסגירה עברתי לגור באחוזה, ויחד איתי עבר צוות של עובדים. החלטנו ביחד מה צריך לעשות וניהלנו את המקום בהתאם. קיבלנו החלטות מותאמות למצב בכל ענף: אחזקה, מטבח, צוות רפואי, תרבות וכד', ובזכות יישום ההחלטות והאסטרטגיה המניעתית הצלחנו להתמודד עם המצב בצורה הכי טובה שאפשר".

שומרים על המורל

חוקי הסגר והבידוד הביתי שהוטלו על כלל המדינה, יושמו באופן מוקפד ומלא באחוזות רובינשטיין מתוך דאגה לשלומם של הדיירים. כבר מההתחלה, החליטו באחוזות רובינשטיין להשקיע זמן, משאבים וחשיבה רבה בנושאים החשובים הבאים: שמירה על מצב רוחם הטוב של הדיירים ודאגה לכל צורכיהם. הדרכים ליישם זאת היו רבות, מגוונות ויצירתיות, וכל אחוזה מצאה את האמצעים המתאימים לדייריה. בכל האחוזות דאגו לעמוד בקשר שוטף וקבוע עם הדיירים ועם משפחותיהם ולמלא אחר כל בקשה, צורך ועזרה.
"אחד הדברים שהיה לנו חשוב מאוד זה להעלות את המורל לדיירים. גם אנחנו כצוות הרגשנו שדווקא בתקופה זו כל דבר הוא סיבה למסיבה", אומרת פינטו. "ארגנו אירועים ומופעים בשטחים הפתוחים של האחוזה, והדיירים צפו בהם מהמרפסות. בין המופעים היו קטעי נגינה של פסנתרן צעיר ומוכשר, קטעי ריקוד, מופעי שירה ואירועים מיוחדים לציון פסח, יום הזיכרון ויום העצמאות. בהרמת כוסית בפסח למשל, מצאתי את עצמי עוברת בין כל הקומות, עוצרת בשלושה מוקדים כדי להרים כוסית ולברך את הדיירים על כמה הם חזקים בהתמודדות עם המצב המורכב. כל החוויות בתקופה הזו היו מאוד מחזקות ומחבקות, למרות השמירה על המרחקים. זה מילא גם אותנו וגם את הדיירים באנרגיות חיוביות", מספרת פינטו.

חלוקת שסק לדירות הדיירים באחוזת צהלה
שיעור ריקודי עם באחוזת צהלה

 

"היה לנו חשוב לדאוג שכל מה שהדיירים חולמים עליו בלילה יקרה ביום", מספרת ורדית מיכאלי, מנכ"לית אחוזת פולג. "דאגנו לכל דבר שהם היו צריכים, ממזון ותרופות ועד בושם. רצינו שהם יידעו שיש מי שדואג, עוטף ומחבק אותם, למרות ההגבלות והשמירה על המרחקים. זה נתן להם הרבה שקט ורוגע והפחית את רמת הדאגה מכל מה שקורה בחוץ", היא מפרטת.

אריקה שץ, דיירת באחוזת ראשונים, עברה אל האחוזה בשיאה של תקופת הקורונה. "נכנסתי ישר לבידוד של שבועיים. בזמן הבידוד דאגו לי, התקשרו כמה פעמים ביום והביאו לי את כל מה שהייתי צריכה. את כל הקניות הזמנתי אונליין והביאו לי אותן עד פתח הדלת. אני בטוחה שזה המקום הכי טוב להיות בו בזמן הקורונה, ובכלל".

עוד נושא שעמד בראש סדרי העדיפויות של צוותי האחוזות בתקופת סגר הקורונה היה השמירה על שגרת פעילות גופנית. "בשארה, מנהל הספורט שלנו, העביר לדיירים שיעורי ספורט במסדרונות, במרחקים בטוחים, ואף הקליט סרטוני כושר שהופצו לדיירים כדי שיוכלו להתאמן באופן עצמאי. עודדנו את כל הדיירים לזוז, להתאמן ולשמור על נפש בריאה בגוף בריא. אני חושבת שלא היה כאן דייר שלא עשה פעילות כלשהי בתקופה הזו", מספרת פינטו.

בשארה מספר: "עבדתי עם הדיירים על ארבעת המרכיבים הכי חשובים בכושר הגופני בגיל השלישי: גמישות המפרקים והשרירים, כוח ומסת שריר, שיווי משקל וסיבולת אירובית (לב ריאה). הפעילות הגופנית מרימה את המורל ומשמחת את המתאמנים, והיא גם משמרת את היכולת הקוגנטיבית ומחזקת את מערכת החיסון. מחלקת הספורט של האחוזה המשיכה לעבוד עם הדיירים גם בימי הסגר. אנו מרגישים כי הדיירים היו שבעי רצון מכך והעריכו זאת מאוד".

כשתקופת הסגר תמה חזרו חוגי הספורט הקבועים באחוזות במתכונות מותאמות למצב, כגון שיעורים בחוץ, באוויר הפתוח, בקבוצות קטנות ותוך כדי שמירה על מרחקים בטוחים.

 

שיעור טאי צ'י באחוזת פולג

 

לפנק, לפנק, לפנק

בכל בית דיור מוגן דאג הצוות להפתיע את הדיירים עם מגוון פינוקים ומתנות קטנות. המטרה של כל המתנות האלו הייתה גם לשמח, גם לדאוג לתעסוקה שוטפת (עם ערכת בועות סבון או חוברת תשבצים למשל) וגם להראות שיש מי שחושב על הדיירים בכל רגע.
"פעמיים בשבוע הפתענו את הדיירים בכל מיני פינוקים: בועות סבון, סרטון תרגילי ספורט, פלאפל בפיתה ביום העצמאות או תפוחי אדמה בל"ג בעומר, גם בלי המדורה", מספרת מיכאלי.

הדיירת עדי הופרט, המתגוררת עם בעלה משה באחוזת פולג כבר שבע שנים, מספרת על עוד שלל פינוקים: עוגיות מקרונים, חלות לשבת, פרחים בימי שישי. "זה ממש חימם את הלב. הרגשנו שעוטפים אותנו מכל הכיוונים", היא אומרת ומוסיפה: "בזכות כך שהאחוזה מורכבת מבתים במרחב כפרי תחום, יכולנו להסתובב בחוץ ולראות אנשים תוך שמירה על מרחק. לא היינו מבודדים ונצורים בבתים. גילינו את נפלאות המטבח, שיחקנו ברידג' דרך המחשב עם חברים מהאחוזה, למדנו להשתמש בתוכנות מחשב והיה לנו את ערוץ 900 הפנימי של האחוזות, שבו שודרו סרטים, קונצרטים וכד'. ממש התמזל מזלנו לגור במקום הזה", היא מסכמת.

גם מזל שוורץ, דיירת באחוזת בית הכרם, מתארת תחושות דומות. "לא הרגשתי שחסר לי שום דבר. פינקו אותי בלי הפסקה: בכל יום שישי הביאו לי פרח יפה, עציץ או עוגה. היו לנו המון הופעות בפטיו ובחוץ, שבהן צפינו דרך המרפסות. כל מה שרצינו קיבלנו. שמרו עלינו בטוחים ומוגנים. אם הייתי צריכה להיות לבד בתקופה הזו אני לא יודעת אם הייתי שורדת. הכל בזכות הצוות המסור שלנו", היא אומרת.

 

שיעור ניה באחוזת ראשונים

 

בנעליים של הדיירים

עודד מור, מנכ"ל אחוזת ראשונים, מתאר את השתלשלות האירועים באחוזה: "להיות דייר באחוזת ראשונים זה להיות חלק מקהילה. כשהרגשנו שיש איום על הקהילה החלטנו לסגור את הפרצות ולייצר מרחב מוגן שבו מצד אחד הדיירים שמורים ומצד שני הם שומרים על חופש ועל תחושת הרווחה שתמיד מאפיינת אותנו כאן.
כצוות התגייסנו בלי חשבון של זמן ומשאבים כדי לשמר את הרווחה ואת תחושת המוגנות. התוצאות מדברות בעד עצמן. הדיירים למדו לסמוך עלינו ולהודות על זה שהם חלק מהקהילה המוגנת הזו שנקראת אחוזת ראשונים. מבחינה אופרטיבית, ראשית סגרנו את הבית לביקורים מבחוץ אבל דאגנו לשמירת הקשר עם המשפחות באמצעות שימוש באמצעי תקשורת דיגיטליים או דרך ביקורים מאחורי הדלתות החיצוניות. דאגנו לשמור על קשר רציף עם המשפחות, שהתעדכנו דרך אתר שבו דיווחנו על כל המתרחש באחוזה. ביצענו עבור כל הדיירים את כל הנדרש: קניות בסופר, תשלומים בדואר, הבאנו אוכל מבושל, הוצאנו מזומן, רכשנו תרופות וכד'. ממש נכנסו לנעלי הדיירים", מספר מור.

כולם מבקשים להגיד תודה גדולה לצוותים של האחוזות, שבזכותם התקופה הזו הייתה הרבה יותר קלה. "אילולא צוות העובדים המסור של אחוזת צהלה לא היינו מצליחים לעשות זאת!", מדגישה פינטו. "אנשים רבים ישנו כאן באחוזה, לא ראו את המשפחות שלהם, ועדיין הגיעו כל בוקר לעבודה עם חיוך וסבלנות אינסופית. נשארנו עם צוות של מינימום עובדים שנתנו את המקסימום. מגיעה תודה גדולה גם לכל הדיירים על שיתוף הפעולה ועל האמון שהם נתנו בי ובכל עובדי האחוזה", אומרת פינטו.

 

חלוקת פיצות לדיירים באחוזת בית הכרם

 

"אני מודה לצוות המחויב ששכח לפעמים שיש לו בית ומשפחה והתגייס כל כולו למען האחוזה, וגם לנציגות הדיירים ששיתפה פעולה עד לרגע האחרון. כולם נתנו משקל לדברים החשובים בחיים – הבריאות והשקט הנפשי", מסכמת גם מיכאלי.

גילי שילד, דיירת באחוזת צהלה מדגישה כי מגיעה לאחוזה שאפו גדול על ההתנהלות בזמן הקורונה. "הכל נעשה בצורה הגיונית, שקולה, חכמה וסבלנית, ומתוך חשיבה על הדיירים, בריאותם וצרכיהם. כל ההחלטות התקבלו בשיתוף מלא עם ועד הדיירים. קבעו מראש קבוצות גרעיניות של אנשים ספורים, ורק איתם יכולנו להיפגש תוך שמירה על הכללים. זה מאוד הקל ומנע את הבדידות. יחסית לאנשים שהיו סגורים בבית המצב שלנו היה ממש טוב. כל עסקי השכונה עזרו והתגייסו למעננו, וכל עובדי האחוזה סייעו בכל מה שהיה צריך. הייתה אווירה קהילתית נעימה והרגשה טובה – שלהרבה אנשים אכפת ממך", היא מסכמת.

כתבות מגזין נוספות שיעניינו אותך

דיור מוגן מומלץ: כך תדעו איך לבחור בדיור המוגן המתאים לכם ביותר

דיור מוגן הפך לאופציה אטרקטיבית ביותר עבור אוכלוסיית גיל הזהב בזכות סביבת מגורים מוגנת ובטוחה, מגוון רחב של פעילויות פנאי, תרבות וספורט, קהילה חברתית איתנה, שירותים רפואיים צמודים ואבטחה 24/7. כיום יש מגוון גדול של בתי דיור מוגן בארץ, כך שאפשרויות הבחירה רבות וההתלבטויות לא מעטות. לכן, ועל מנת לסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה, במאמר […]

דיירי האחוזות מספרים על החיים בהן

צפו בדיירי אחוזות רובינשטיין מספרים על המעבר לאחוזות ועל החיים בהן >>

הטריקים והשטיקים במחירי דיור מוגן

עוברים לדיור מוגן? חשוב מאוד שתשימו לב לכל הסעיפים בחוזה המעבר  לאחר שהחלטתם לעבור לבית דיור מוגן, תקבלו לידיכם את הסכם הכניסה לבית. מטבע הדברים, כשמדובר במעבר לבית חדש המעניק מגוון גדול של שירותים, חוזה דיור מוגן הינו מפורט ומורכב.  ישנם הבדלים משמעותיים בין החוזים של רשתות הדיור המוגן השונות שמתבטאים בסופו של דבר במחיר […]

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!
ניתן ליצור קשר גם בטלפון 076-599-6619






    בלחיצה על "שליחה" אני מאשר/ת כי קראתי את התקנון וכי הפרטים שמסרתי יכללו במאגר המידע של אחוזות רובינשטיין בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

    background Call us
    Accessibility

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility

    Accessibility Statement

    array(0) { }