התקשרו: 3616*

 
תפריט-לחצו לפתיחה
 

שעת כושר

בבריכה, בחדר הכושר, באופניים ובחוגים מגוונים – דיירי אחוזת פולג נהנים משלל הפעילויות שבמועדון הספורט באחוזה. הצצה אל החיים הספורטיביים של ארבעה מהם

מאת קרן נוי, מנהלת מועדון הספורט של אחוזת פולג

בית הדיור המוגן אחוזת פולג מציע לדייריו חוגים ופעילויות הנותנים מענה לכל אחד ממרכיבי הכושר הגופני: פילאטיס, טאי צ’י, פלדנקרייז, התעמלות מים, שיפור שחייה, טיפוח יציבה ומודעות לתנועה, יוגה, שעורי חיטוב ועיצוב, התעמלות לשימור מסת עצם, פטאנק, טניס שולחן, ריקודי עם, ריקודי שנות ה-60 ועוד. צוות המדריכים מיומן ומקצועי, ותוכנית הפעילות מותאמת לכל דייר בהתאם ליכולותיו, העדפותיו ומגבלותיו. ואכן, רוב דיירי אחוזת פולג משלבים בשגרת חייהם פעילות גופנית מגוונת. רבים מהם מתחילים את היום השכם בבוקר בבריכת האחוזה, ומשם ממשיכים אל החוגים ואל חדר הכושר.

לפניכם הצצה לחיים הספורטיביים הענפים שמקיימים ארבעה מהם:

 

 

eitan

“אני מכוונת את השעון לשעה מוקדמת יותר, כדי להספיק להגיע לכל הפעילויות במועדון הספורט”

שם: שולה תמיר
גיל: 78 
דור ההמשך: 2 ילדים, 5 נכדים.
פעילות במועדון הספורט ובאחוזה: 
חדר כושר, שחייה, חוגי ספורט שונים וטיולים בשביל ישראל

שולה תמיר הגיעה לדיור המוגן של אחוזת פולג כשהיא מתקשה בהליכה עקב בעיות בברכיים. שולה החלה להתאמן בחדר הכושר בעקבות שבוע הסברה על פעילות הספורט במועדון, שהתקיים לפני כשנה. הצטרפות לטיולי שביל ישראל הנערך במסגרת האחוזה היווה עבורה תמריץ נוסף. חודשיים לאחר תחילת הפעילות הסדירה בחדר הכושר שולה חשה שיפור והתקדמות משמעותית בכל הקשור בשיווי משקל ובתפקוד היום יומי. שולה אף השתתפה בקורס לשיפור סגנונות שחייה, שסייע לה לייעל את השחייה – “לפני כן שחיתי כמו ירושלמית” – ובנוסף למדה לשחות בסגנון גב. כיום שולה פותחת את הבוקר בבריכה, ממשיכה לחדר הכושר, ובמהלך השבוע משתתפת בחוגי פילאטיס, טיפוח יציבה, מחשבת גוף, ריקודי שנות ה-60 ועוד.
“אני בריאה, מרגישה מצוין, ישנה טוב בלילה, נחה מעט בצהריים (כי אין לי זמן) והמשפחה גאה בי”, היא אומרת.

 

“העיסוק בספורט מקנה לי שלוות נפש”

שם: איתן רול
גיל: 72
דור ההמשך: 3 ילדים, 9 נכדים
פעילות ספורטיבית: אופניים, טניס, מטקות, מפרשיות, גלשן רוח, הליכה, סקי

 

איתן רול עסק בספורט מאז שהוא זוכר את עצמו. לאורך השנים שינה את הפעילות בהתאם לגיל ולמצבו הגופני. כיום איתן מתמיד להגיע לחדר הכושר ארבע פעמים בשבוע, שם הוא מבצע תרגילים לשיפור הכוח ולשימור שיווי המשקל. הפעילות בחדר הכושר הותאמה לאיתן על-ידי המדריכים המקצועיים של בית הדיור המוגן, שדואגים לעקוב אחר ההתקדמות, לעדכן ולייעץ לגבי המשך תוכנית הפעילות.
נוסף לכך, איתן צועד מדי יום כשעה לאורך הפרדסים המקיפים את האחוזה. לאחרונה התגבשה קבוצת רכיבה בקרב הדיירים. במסגרת הקבוצה יוצאים החברים לרכיבות שטח של כ-20 ק”מ באזורים החקלאיים בסביבת האחוזה. איתן ממליץ על פעילות גופנית כדרך חיים ומעיד שהעיסוק בספורט מקנה לו שלוות נפש.

יורם חסיד

“יש לי עוד המון תוכניות וחלומות”

שם: יורם חסיד
גיל: 68
דור ההמשך: 2 ילדים, 3 נכדים
פעילות ספורטיבית: שחייה, אופניים, חדר כושר, צלילה, טיולים

עוד לפני יציאתו לפנסיה נהג יורם חסיד לשחות בים ובבריכה. גם לאחר הפרישה הוא ממשיך לשחות כ-2 ק”מ, שלוש פעמים בשבוע, ונוספו לו תחביבים מאתגרים ומגוונים: יורם מבקר בחדר הכושר שלוש פעמים בשבוע, מרבה לרכב על אופניים – 1.5-3 שעות רכיבה בשטחים חקלאיים סביב האחוזה, יוצא למסעות צלילה בארץ ובעולם (3 כוכבי צלילה), ומתפקד כ”סבא מלווה” בטיולים שנתיים של הנכדים.

למרות פעילותו הרבה של יורם, הוא מציין כי יש לו עוד המון תוכניות וחלומות שבכוונתו לממש.

“אחרי פעילות ספורטיבית אני מרגישה כאדם חדש”

שם: שושנה טננהויז
גיל: 76
דור ההמשך: בן ו-4 נכדים.
פעילות ספורטיבית: שחייה, הליכה, חדר כושר, חוגי ספורט שונים.

שושנה רכשה את אהבתה לשחייה במקום ילדותה, שליד ימת החולה. מגיל צעיר נהגה לקפוץ מגשר הסירות בקיבוץ חולתה, ולשחות במי אגם החולה. מאז – לא הפסיקה לשחות.
שושנה פותחת את היום בשעה שש בצעידת בוקר של כ-40 דקות. עם תום הצעידה היא ממשיכה לחדר הכושר לתרגילי כוח ומתיחות. נוסף לכך, שושנה מקפידה לשחות 40-60 דקות בכל יום.
במהלך השבוע היא משתתפת בחוג מחשבת הגוף, התעמלות לשימור מסת עצם, פלדנקרייז, פילאטיס, יוגה וריקודים. לשושנה חיי חברה פעילים, והיא ממליצה לכל חברותיה לקיים פעילות כדי שהגוף לא יתנוון.

יצירת קשר

  • האחוזות*
    0
  • שם מלא*full name
    1
  • טלפון*full name
    2
  • אימייל*full name
    3
  • הערות*something more
    4
  • תקנון*you like
    קראתי את
    5
  • 6
  • 7
  • Email*a valid email address
    8