טוען...

פנסיה בגיל הזהב

הגיל השלישי בסין

מדיניות הילד היחיד בסין הובילה במהרה להתבגרות חסרת תקדים של האוכלוסייה. הילדים, שאמורים לדאוג להוריהם, מתקשים לעמוד בנטל. | מאת: אורן רסולי
תאריך:21.03.20

התקשורת העולמית רעשה בשנה שעברה בעקבות תיקון בחוק הסיני, אשר חייב אזרחים לבקר את הוריהם המבוגרים בתכיפות סבירה – אחרת יעמדו בפני תביעה משפטית.
מעבר לכותרות הפיקנטיות, החוק חשף בעיות קשות שעימן מתמודדת המעצמה הסינית: התבגרות מהירה של האוכלוסייה, מחסור בפתרונות הולמים לצרכיה – כמו בתי דיור מוגן– והעמסת כל נטל הטיפול בהורים על ילדים יחידים.

שלושה דורותשלושה דורות בסין. לא תמיד זה נראה כל כך מאושר

הפילוסוף הסיני הדגול קונפוציוס קבע כי על ילדים לטפל בהוריהם כשאלה מתבגרים ונזקקים לסיוע.
בהתאם לכך, במשך אלפי שנים היו הבנים הבכורים בסין אחראיים להוריהם. בחברה החקלאית שאפיינה את סין, הבן הבכור קיבל את האדמות מהוריו ובתמורה דאג לכל צורכיהם, בתמיכה של אחיו. אולם כל זה החל להשתנות בשנת 1980, אז החלה מדיניות הילד היחיד בסין. מדיניות זו האיצה שינוי דמוגרפי אדיר במדינה. בתוך 40 שנה צנח הממוצע למשפחה מ-6 ילדים (ב-1970) ל-1.3 (2010).

במקביל, הפנסיות בסין הצטמצמו מאוד או נעלמו לחלוטין: יחידות העבודה המסורתיות (המכונות Dan Wei), שדאגו בעבר לכל צרכיו של הפועל גם לאחר יציאתו לגמלאות, הופרטו. גם במידה והיו לאדם חסכונות, התוצר המקומי שעלה ב-15-30 אחוז – שחק אותם מאוד. כך, נטל הטיפול בהורים הועמס על כתפי צאצא יחיד.
אולם הבן הזה כבר אינו יכול לדאוג להוריו, כבעבר; כחלק מההתפתחות האדירה בסין, חלה תנועה מאסיבית של צעירים מחפשי עבודה מהכפר אל העיר. גם המנטליות השתנתה – הצעירים הסינים בני- זמננו רוצים יותר חופש, מרחק מהוריהם ופרטיות. כאשר הורי הגבר עוברים להתגורר עמו ועם רעייתו הטרייה, הדבר גורם לבעיות רבות בתא המשפחתי הדחוס׃ לאחרונה סוקרו בתקשורת כמה מקרים של הזנחת הורים מבוגרים בסין, ובהם סיפורה של סבתא בת 91 שהוכתה וגורשה מביתה לאחר שביקשה מכלתה קערת דייסה, ומקרה אחר שבו חקלאים שלחו את אם המשפחה בת ה-100 לישון בדיר חזירים.

נכון לעכשיו, בעיית הדור המבוגר בסין רק מתגברת ומתבגרת. גיל הפרישה נמוך – 55 לנשים, 60 לגברים, וילדי הפורשים מתקשים לעמוד בעומס.
הפתרון ההגיוני היחיד למרבית האוכלוסייה המבוגרת בסין הוא מגורים בבתי אבות, בתי אבות יוקרתיים או דיור מוגן. אולם כיום יש בסין רק 40,000 בתי אבות, בתי דיור מוגן ובתי אבות סיעודיים, שרובם מספקים תנאים בסיסיים בלבד. נראה כי כדי לפתור את המצוקה הקשה, על השלטונות הסיניים לפתח מערכות דיור מוגן חדשות ונרחבות – ובמהירות רבה.

אורן רסולי הוא שותף מנהל ברסקון, חברת ייעוץ המתמחה בסקטור הבריאות בשוק הבריאות הסיני.
רסולי אף הציג את בית דיור מוגן אחוזת צהלה לגורמים סיניים המתעניינים לפתח את התחום במדינה.

מִספרים מספרים:
תוחלת החיים בסין
1955: 36.
2015: 74.

אחוז בני 55 ומעלה מכלל האוכלוסייה
1985: 5% מהאוכלוסייה.
2015: 10% מהאוכלוסייה.
2040 (הערכה): 25% מהאוכלוסייה.

ממוצע ילדים למשפחה
1970: 6
2010: 1.3

כתבות מגזין נוספות שיעניינו אותך

דיור מוגן מומלץ: כך תדעו איך לבחור בדיור המוגן המתאים לכם ביותר

דיור מוגן הפך לאופציה אטרקטיבית ביותר עבור אוכלוסיית גיל הזהב בזכות סביבת מגורים מוגנת ובטוחה, מגוון רחב של פעילויות פנאי, תרבות וספורט, קהילה חברתית איתנה, שירותים רפואיים צמודים ואבטחה 24/7. כיום יש מגוון גדול של בתי דיור מוגן בארץ, כך שאפשרויות הבחירה רבות וההתלבטויות לא מעטות. לכן, ועל מנת לסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה, במאמר […]

דיירי האחוזות מספרים על החיים בהן

צפו בדיירי אחוזות רובינשטיין מספרים על המעבר לאחוזות ועל החיים בהן >>

הטריקים והשטיקים במחירי דיור מוגן

עוברים לדיור מוגן? חשוב מאוד שתשימו לב לכל הסעיפים בחוזה המעבר  לאחר שהחלטתם לעבור לבית דיור מוגן, תקבלו לידיכם את הסכם הכניסה לבית. מטבע הדברים, כשמדובר במעבר לבית חדש המעניק מגוון גדול של שירותים, חוזה דיור מוגן הינו מפורט ומורכב.  ישנם הבדלים משמעותיים בין החוזים של רשתות הדיור המוגן השונות שמתבטאים בסופו של דבר במחיר […]

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!
ניתן ליצור קשר גם בטלפון 076-599-6619






    בלחיצה על "שליחה" אני מאשר/ת כי קראתי את התקנון וכי הפרטים שמסרתי יכללו במאגר המידע של אחוזות רובינשטיין בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

    background Call us
    Accessibility

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility

    Accessibility Statement

    array(0) { }