טוען...

החיים בדיור מוגן

זה לא הגיל, זה התרגיל

אף פעם לא מאוחר להתחיל לעשות כושר, אבל חשוב לעשות זאת בצורה מושכלת ומובנית.
תאריך:21.03.20

 

בעבר נהוג היה לדבוק בשיטת האימון הקלאסית – עבודה על מכשירים ועם משקולות. היום מקובל לגוון את אימוני הכוח בעזרת פיטבול, כריות שיווי משקל, גומיות כוח ועוד, כאשר המטרה היא להביא את המתאמן למיצוי פוטנציאל תנועתי רחב תוך אימון מגוון ויעיל יותר.

מתאמנים רבים ממשיכים לדבוק בשיטת האימון הקלאסית, על אף שלעתים היא אינה אופטימלית עבורם. הגישה הפונקציונאלית נועדה לחזק ולשפר מספר מערכות תנועה בו-זמנית, ביניהן מערכת השרירים, העצבים ושיווי המשקל. מטרת האימון הפונקציונאלי/תפקודי היא שיפור יכולת התנועה בחיי היום יום, או בענפי ספורט שונים – בהתאם למטרת המתאמן.

על-פי הגישה הפונקציונלית, המאמן מנתח פעולות מחיי היום יום של המתאמן (ספורטאי מקצועי מענף ספציפי או אדם מבוגר המתקשה בפעולות יום יומיות), ובונה עבורו תרגילים המחקים תנועות מחיי היום יום, או תרגילים משולבי תנועה הדורשים יכולת קואורדינטיבית בין שרירית, או יכולת שיווי משקל. לדוגמה: במקרה של אדם המתקשה לקום מכיסא, עדיף לתרגל סקווטים ולא פשיטת ברך כנגד מכשיר. לשיפור הרמת חפץ רחוק מהרצפה נתרגל מכרע עם הושטת יד לפנים. העבודה על מערכת השרירים דרך תנועה שלמה ומורכבת תביא לשיפור יכולת המתאמן לבצע טוב יותר ובקלות תנועות מחיי היום יום – ובכך לאיכות החיים בכלל.

מועדון הספורט, דיור מוגן אחוזת פולג
מועדון הספורט, דיור מוגן אחוזת פולג

מועדון הספורט, דיור מוגן אחוזת פולג

קלאסי או פונקציונאלי? יתרונות וחסרונות

אימוני הכוח הקלאסיים מבוצעים בדרך כלל כאשר הגוף מיוצב ומוגן על ידי כוחות חיצוניים כגון ישיבה על מכשיר, והתנועה נעשית בכיוון אחד ומבודדת שריר ספציפי.

יתרונות:
מחזק בצורה מבוקרת שרירים בודדים, מאפשר לבודד ולחזק נקודה חלשה אצל המתאמן, יעיל לניפוח ועיבוי שריר בודד, סיכוי נמוך לפציעות.

חסרונות:
אימון שריר בודד ללא תיאום בין שרירים, השרירים המייצבים כמעט שאינם פועלים, כמות מוגבלת של תרגילים, לא תורם משמעותית לשיפור התנועה או התפקוד היום יומי.

מתאמנים במועדון הספורט של דיור מוגן אחוזת פולג. שמירה על עמוד השדרה

שומרים על כושר , דיור מוגן אחוזת פולג
מתאמנים במועדון הספורט של דיור מוגן אחוזת פולג. שמירה על עמוד השדרה

אימונים פונקציונאליים מבוצעים ללא מכשירים המייצבים את גוף המתאמן, אלא במערכת פתוחה כנגד גומיות, פיטבול, משקל גוף וכדומה. שמירה על יציבות הגוף כנגד כוחות חיצוניים דורשת הפעלה ותזמון בין שרירים פנימיים לצורך שמירה על המפרקים השונים ובייחוד שמירה על עמוד השדרה. השרירים המייצבים את עמוד השדרה נקראים “שרירי הליבה”, ומורכבים משרירי קרקעית האגן, קבוצת שרירי הבטן, זקפי הגב והסרעפת.

יתרונות:
שילוב בין מערכות תנועה (אימון תנועות ולא שריר בודד), גיוס השרירים המייצבים (שרירי הליבה), שיפור שיווי המשקל, מגוון רב של תרגילים ותנועות.

חסרונות:
בדרך כלל מצריך הכוונה של מאמן מוסמך, תרגילים מורכבים עלולים להגביר את הסיכוי לפציעות.

אז איך מתחילים להתאמן ובאיזו שיטה?

תוכנית אימונים נבנית בהתאם למטרת האימון של המתאמן. למתאמן מתחיל מומלץ להתחיל באימון במערכת סגורה כנגד מכשירים (האימון הקלאסי), על מנת לבודד את התנועות ולשלב תרגילי שיווי משקל ותרגילים פונקציונאליים פשוטים בדגש על יציבה ויציבות נכונים. לאחר מספר חודשי אימון, ולאחר הקניית הרגלי עבודה נכונים ומודעות גופנית, ניתן לשלב בהדרגה תרגילים פונקציונאליים נוספים. בכל מקרה, מומלץ לכל מתאמן אחת לתקופה לבדוק את מידת ההתקדמות שלו בהישגים, ובהתאם לעדכן ולגוון את האימון ובכך להשיג שיפור ועניין.

המדריכים המקצועיים של מועדון הספורט אחוזת פולג בונים תוכניות אימונים למתאמנים בהתאם למטרת המתאמן, מגבלותיו והעדפותיו תוך שילוב הדרגתי של תרגילים פונקציונאליים ושימוש באביזרים כגון: גלילים, כדורי פיט בול, גומיות, כריות שיווי משקל, בוסו ושימוש במכשיר “Functional Training System”.

מתאמנים בשיטת האימון הפונקציונאלי

מועדון הספורט, דיור מוגן יוקרתי אחוזת פולג

דיירים בדיור המוגן של אחוזת פולג ומנויים המתאמנים בשיטת האימון הפונקציונאלי מעידים על שיפור ביכולות ובתפקוד ועל גיוון והנאה באימון.

קרן נוי, מנהלת מועדון הספורט אחוזת פולג, היא בעלת תואר ראשון בחינוך גופני ותואר שני בגרונטולוגיה.

כתבות מגזין נוספות שיעניינו אותך

דיור מוגן מומלץ: כך תדעו איך לבחור בדיור המוגן המתאים לכם ביותר

דיור מוגן הפך לאופציה אטרקטיבית ביותר עבור אוכלוסיית גיל הזהב בזכות סביבת מגורים מוגנת ובטוחה, מגוון רחב של פעילויות פנאי, תרבות וספורט, קהילה חברתית איתנה, שירותים רפואיים צמודים ואבטחה 24/7. כיום יש מגוון גדול של בתי דיור מוגן בארץ, כך שאפשרויות הבחירה רבות וההתלבטויות לא מעטות. לכן, ועל מנת לסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה, במאמר […]

דיירי האחוזות מספרים על החיים בהן

צפו בדיירי אחוזות רובינשטיין מספרים על המעבר לאחוזות ועל החיים בהן >>

הטריקים והשטיקים במחירי דיור מוגן

עוברים לדיור מוגן? חשוב מאוד שתשימו לב לכל הסעיפים בחוזה המעבר  לאחר שהחלטתם לעבור לבית דיור מוגן, תקבלו לידיכם את הסכם הכניסה לבית. מטבע הדברים, כשמדובר במעבר לבית חדש המעניק מגוון גדול של שירותים, חוזה דיור מוגן הינו מפורט ומורכב.  ישנם הבדלים משמעותיים בין החוזים של רשתות הדיור המוגן השונות שמתבטאים בסופו של דבר במחיר […]

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!
ניתן ליצור קשר גם בטלפון 076-599-6619






    בלחיצה על "שליחה" אני מאשר/ת כי קראתי את התקנון וכי הפרטים שמסרתי יכללו במאגר המידע של אחוזות רובינשטיין בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

    background Call us
    Accessibility

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility

    Accessibility Statement

    array(0) { }