התקשרו: 3616*

 
תפריט-לחצו לפתיחה
 

כאן עוברים בכיף

מההחלטה ועד לדירה החדשה: אחוזות רובינשטיין עושות הכל כדי להקל על דיירים חדשים ולהפוך את המעבר לקל ומוצלח

מאת יעל אורי | צילומים: מיכל מירון

מעבר לבית דיור מוגן הוא החלטה כבדת משקל, שכרוכה בדרך כלל בהתלבטויות רבות ומגוונות, שבראשן השאלות – האם? מתי? ולאן? גם לאחר שעניתם על שלוש הקושיות הללו, חשוב גם כי המעבר עצמו יעשה בצורה המתאימה, הקלה והטובה ביותר. כל ארבע האחוזות של רובינשטיין פועלות בדרכים מגוונות על מנת להקל על הדיירים העתידיים, הן בזמן ההתלבטות וההיכרות עם האחוזה והן במהלך המעבר עצמו.

 מרים קורול דיירת אחוזת ראשונים

מרים קורול, דיירת אחוזת ראשונים. “דאגו לי ולא עזבו אותי לרגע”


הנה כמה מהשלבים והפעולות העיקריים שהאחוזות מציעות:

שלב 1: נופשון למתלבטים

מעבר לביקורים ולפגישות באחוזה, הדיירים המיועדים יכולים להתארח בנופשון (בתשלום) – מספר ימים שבהם הם מתגוררים בדירה באחוזה, נהנים מהפעילויות המגוונות וחווים את החיים החברתיים. במהלך הנופשון מסייעים דייר, דיירת או זוג דיירים ותיקים מהאחוזה לדיירים המיועדים, מארחים להם חברה ועוזרים להם להתמצא בכל הדרוש.

שלב 2: לקראת המעבר

על כל שאלה תשובה: “לפני המעבר אני מבקרת את הדיירים בביתם”, מספרת רעות להב, מנהלת מחלקת הדיירים באחוזת ראשונים. “הם מספרים לי על עצמם, ואנו מדברים על משמעות המעבר, הן ברמה הרגשית והן ברמה הפרקטית. כמו למשל: אילו רהיטים וחפצים כדאי להעביר לדירה חדשה ומאילו להיפרד. אני מסייעת ככל יכולתי בקבלת ההחלטות ובמתן תשובות הקשורות במעבר הצפוי”.

המתנה פעילה: במקרים מסוימים ישנה תקופה, קצרה או ממושכת, בין חתימת ההסכם ועד למעבר עצמו, אם בשל תפוסה מלאה באחוזה ואם בשל רצון הדיירים. בתקופה זו יכולים הדיירים המיועדים לבקר באחוזה כאוות נפשם, וליהנות מכל הפעילויות שהיא מציעה.

בלהה רודיטי, בת  76, דיירת אחוזת צהלה, שהייתה ברשימת המתנה כשנה וארבעה חודשים, מספרת: “במהלך תקופת ההמתנה נחשפו בפניי אפשרויות הבילוי באחוזה. ראשית נדלקתי על הבריכה והגעתי מדי יום לשחות בה, ובתוך כך מצאתי עניין בשיעורי התעמלות וחוגים נוספים. ככל שהרביתי לבקר מצאתי נושאים חדשים ומענייניים, ולפעמים ביקרתי באחוזה פעמיים ביום. הכרתי חברים חדשים והוזמנתי לדירותיהם. זה עזר לי לדמיין כיצד תראה דירתי כשאעבור לאחוזה. ואכן, כשעברתי לאחוזה הכניסה הייתה חלקה ונעימה ביותר”.

בלהה רודיטי דיירת אחוזת צהלהחיים אבני דייר אחוזת ראשונים
מימין: חיים אבני, אחוזת ראשונים. אחראי על 30 מתנדבים
בלהה רודיטי, אחוזת צהלה. “כניסה חלקה ביותר”


שלב 3: היום הגדול הגיע

ביום המעבר ובימים שלאחריו, זוכים הדיירים הנכנסים לליווי, ייעוץ וסיוע – הן מטעם האחוזה, הן מטעם הדיירים הוותיקים ולעתים באמצעות חברות חיצוניות המספקות ייעוץ לבית אבות. “יש לי רשימה של 30 מתנדבים וכאשר דייר, דיירת או זוג מגיעים לאחוזה אני בוחר את הדייר המתאים לו ביותר – מבחינת גיל, עיסוק וכדומה”, מסביר דייר אחוזת ראשונים חיים אבני, המנהל את מועדון המתנדבים באחוזה. “המתנדבים קושרים עם הדייר החדש קשרים ידידותיים, עונים לו על כל שאלה או תהייה, ומלווים אותו ביום הכניסה ובימים שאחריו”.
“ביום המעבר לאחוזה ממתין לדייר בחדר קפה, כיבוד ועציץ יפה”, מוסיפה רעות להב. “אם הבית פוגשת אותו, ולאחר מכן הוא מקבל סיוע צמוד מאנשי צוות במשך כל היום, בכל הדרוש לו. לאחר כמה ימים, כשהדייר מרגיש נינוח יותר, אנחנו עורכים לו סיור בבית, ומכירים לו את בעלי התפקידים השונים”.

שלב 4: דבר הדייר המאושר

לפעמים ההתלבטות פשוטה – וכך גם המעבר. “יום אחד קמתי והחלטתי שהגיע הזמן שאראה דיור מוגן”, מספרת מרים קורול, בת 63 מאחוזת ראשונים. “עליתי על אוטובוס, הגעתי לאחוזת ראשונים בלי לתאם פגישה – וקיבלו אותי מאוד יפה. התאהבתי מהרגע הראשון. אמרתי לעצמי:  ‘זה בדיוק מה שאני רוצה’. אחרי שעברתי ישבו אתי מנציגות הדיירים, הסבירו לי איך הדברים מתנהלים, דאגו לי ולא עזבו אותי לרגע. הייתה לי כניסה נהדרת שממשיכה עד עצם הרגע הזה. אני מאוד מאושרת פה”.

יצירת קשר

  • האחוזות*
    0
  • שם מלא*full name
    1
  • טלפון*full name
    2
  • אימייל*full name
    3
  • הערות*something more
    4
  • תקנון*you like
    קראתי את
    5
  • 6
  • 7
  • Email*a valid email address
    8