טוען...

ספורט, בריאות ותזונה בגיל השלישי

בית אבות לתשושי נפש

המחלקה לתשושי נפש באחוזת ראשונים מעניקה את המענה המקצועי, האוהב והאינטימי ביותר לחולי דמנציה: בקומת הפנטהאוזים של אחוזת ראשונים נמצאת מחלקה אינטימית, המעניקה מענה חם ומקצועי לאנשים חולים בדמנציה (תשישות נפש-אלצהיימר).
תאריך:21.03.20

המחלקה לתשושי נפש באחוזת ראשונים, מרשת דיור מוגן אחוזות רובינשטיין, פועלת ברישיון ובפיקוח משרד הבריאות, והצוות הבין-מקצועי שלה מטפל באהבה באנשים המתקשים בתפקוד יום-יומי בשל ליקוי קוגניטיבי. דיירים אלה אינם מתמצאים בזמן או במקום, ומאובחנים ע”י פסיכוגריאטר כחולי דמנציה לכל סוגיה: אלצהיימר, ירידה קוגניטיבית, דמנציה כתוצאה מפרקינסון וממחלות של כלי דם.

ההחלטה לעבור לבית אבות לתשושי נפש

תשישות נפש היא מחלה כרונית של המוח, המתבטאת באובדן הדרגתי של “החומר האפור”. התוצאה היא פגיעה בזיכרון, חוסר התמצאות בזמן ובמרחב, פגיעה בשיפוט וביכולות התפקודיות, שינויים בהתנהגות והפרעות בשינה. המחלה מתקדמת בקצב איטי ותמידי ומקשה לא רק על האדם החולה – היא גם מכבידה ללא שיעור על בני המשפחה, המנסים להתמודד עם התופעות הרבות שלהן היא גורמת.

קבלת ההחלטה להוצאת תשוש נפש מביתו ולהעבירו למסגרת מתאימה קשה בפני עצמה. לעיתים קבלת ההחלטה מתלווה לדילמה האם להגיש בקשה לתביעת ביטוח סיעודי מחברת הביטוח, ואם כן – איך לעשות זאת נכון. קושי נוסף הוא חוסר במסגרות אשפוז הנותנות תחושה של בית יחד עם טיפול מסור, כאשר בתי אבות לתשושי נפש לא תמיד מעניקים את הפתרונות ההולמים והמתאימים.

בסופו של דבר, ההחלטה נופלת בדרך כלל על בני המשפחה, לעתים למרות התנגדותו של המטפל העיקרי (The primary caregiver), שעל פי רוב הינו בן הזוג או אחד הבנים. ההחלטה מתקבלת לאחר תקופה ארוכה של התמודדות נפשית ופיזית עם ההידרדרות במצבם הקוגניטיבי והתפקודי של החולים תשושי הנפש.

אנו באחוזת ראשונים מאמינים כי ישנה חשיבות רבה לבדוק ולמצוא במועד הנכון סידור טיפולי מחוץ לבית עבור החולה וצרכיו המיוחדים, אשר יעניק גם למטפל העיקרי שקט נפשי, ביטחון ואפשרות לצבור כוחות, במיוחד במידה והוא ירצה לחזור ולתת מחדש.

כאמור, איתור המסגרת המתאימה בין בתי אבות סיעודיים לתשושי נפש הקיימים כיום, היא מורכבת. באחוזת ראשונים עומד לרשותכם השירות לעבודה סוציאלית, אשר יכול לסייע בתהליך קבלת ההחלטות והמעבר.

בשלב ההיכרות עם הדייר החולה מתבצעת הערכה של כל חברי הצוות המקצועי הכולל: רופא גריאטור, רופא הבית, אחות, עו”ס, דיאטנית, פיזיותרפיסטית ומרפאה בעיסוק, במטרה לבנות תוכנית טיפול אישית המותאמת לצרכיו של כל חולה.

פעילויות ופינוקים במחלקה לתשושי נפש

המחלקה לתשושי נפש באחוזת ראשונים הינה אינטימית מאוד. בניגוד לרוב בתי האבות לתשושי נפש, אנו דוגלים במסגרת קטנה ואיכותית במיוחד.

במחלקה מתגוררים 22 דיירים תשושי נפש, החולקים דירות סטודיו מרוהטות היטב ובהן שירותים ומקלחת צמודים, מטבחון ומרפסת קטנה. הצוות המקצועי הינו צוות קבוע, איכותי ומגובש. השטחים הציבוריים מוגנים על ידי דלתות סגורות ומרפסות שמש המוגנות על ידי מעקה.

המחלקה מתאפיינת במשפחתיות ובקשר הדוק ביותר עם הדיירים ובני משפחותיהם. הביקורים הם ללא הגבלת זמן וכך גם התקשורת עם אנשי הצוות. במחלקה גם לובי רחב ידיים, שבו הדיירים סועדים את ארוחותיהם.

ישנה מעלית פרטית, הנותנת גישה לקומת הגג בה נמצא המרכז לאומנות, וכן מרפסת שמש רחבת ידיים המוקפת בגינון וצמחייה.

סדר היום מובנה אך מתואם עם כל דייר לפי צרכיו, וכולל אפשרויות לפעילויות חלופיות. במחלקה עובדת מדריכת תעסוקה, אשר פועלת תחת הדרכה של המרפאה בעיסוק, ומתייחסת באופן אישי לכל הרגל או תעסוקה של הדייר בעברו.

המחלקה לתשושי נפש באחוזת ראשונים מציעה פעילויות ואפשרויות מיוחדות שלא תמצאו בכל בית אבות לתשושי נפש. אצלנו לא מוותרים על פינוקים יומיים של קוסמטיקה וטיפוח, ואפילו סידור שיער לקראת כניסת השבת. הדיירים נהנים מפעילויות רבות: חברתיות, מוסיקליות, קבלת שבת בשירה וקידוש בלווית חזן הבית, חגיגות ימי הולדת ועוד.

במסגרת סל השירותים לדייר, קיימת השגחה רפואית וטיפול סיעודי 24 שעות ביממה. כמו כן ניתנים שירותי פיזיותרפיה, ייעוץ של דיאטנית, מרפאה בעיסוק, עו”ס ושירותי כביסה וניקיון של הדירה.

שיטת הטיפול במחלקה לתשושי נפש אחוזת ראשונים

שימור היכולות הקוגניטיביות של תשושי הנפש נעשית באמצעות גירויים קוגניטיביים. אנו מבססים את הטיפול בדיירים אלה על השיטה של VALIDATION THERAPY אשר המציאה ד”ר נעמי פייל. הדייר נהנה מסדר יום קבוע אך גמיש. כך, למשל: במידה והוא אינו נרדם בלילה – אפשר לשוחח עם אנשי צוות או לשחק משחק, לאכול, לשתות או לצפות בטלוויזיה. בסופו של דבר, הדייר ירדם.

האחות האחראית במחלקה, אתי גלבר, עובדת בתחום מזה 13 שנה. אתי הינה אחות מוסמכת, בוגרת תואר ראשון במערכות בריאות ותואר שני במינהל עסקים. היא נמצאת בקשר עם עמותת עמדא לחולי דמנציה, אלצהיימר ומחלות דומות בישראל, ומעודכנת בכל חידוש או גישה טיפולית.

אתי אף מדריכה את משפחות המטופלים ועורכת שיחות תובנה עם בני המשפחה על אודות התהליך והשינויים שהם ויקירם עוברים. הדרכה זו מתבטאת בהמלצות, הפניות לספרות רלוונטית, לחברות בעמותת עמדא ולאיסוף מידע באינטרנט.

המחלקה לתשושי נפש של אחוזת ראשונים אינו עוד בית אבות: זוהי מחלקה קטנה ואינטימית, המעניקה את הטיפול האוהב והמקצועי ביותר למטופליו.

כתבות מגזין נוספות שיעניינו אותך

דיור מוגן מומלץ: כך תדעו איך לבחור בדיור המוגן המתאים לכם ביותר

דיור מוגן הפך לאופציה אטרקטיבית ביותר עבור אוכלוסיית גיל הזהב בזכות סביבת מגורים מוגנת ובטוחה, מגוון רחב של פעילויות פנאי, תרבות וספורט, קהילה חברתית איתנה, שירותים רפואיים צמודים ואבטחה 24/7. כיום יש מגוון גדול של בתי דיור מוגן בארץ, כך שאפשרויות הבחירה רבות וההתלבטויות לא מעטות. לכן, ועל מנת לסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה, במאמר […]

דיירי האחוזות מספרים על החיים בהן

צפו בדיירי אחוזות רובינשטיין מספרים על המעבר לאחוזות ועל החיים בהן >>

הטריקים והשטיקים במחירי דיור מוגן

עוברים לדיור מוגן? חשוב מאוד שתשימו לב לכל הסעיפים בחוזה המעבר  לאחר שהחלטתם לעבור לבית דיור מוגן, תקבלו לידיכם את הסכם הכניסה לבית. מטבע הדברים, כשמדובר במעבר לבית חדש המעניק מגוון גדול של שירותים, חוזה דיור מוגן הינו מפורט ומורכב.  ישנם הבדלים משמעותיים בין החוזים של רשתות הדיור המוגן השונות שמתבטאים בסופו של דבר במחיר […]

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!
ניתן ליצור קשר גם בטלפון 076-599-6619






    בלחיצה על "שליחה" אני מאשר/ת כי קראתי את התקנון וכי הפרטים שמסרתי יכללו במאגר המידע של אחוזות רובינשטיין בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

    background Call us
    Accessibility

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility

    Accessibility Statement

    array(0) { }