טוען...

ספורט, בריאות ותזונה בגיל השלישי

פיזיותרפיה לגיל השלישי – דגשים חשובים

פיזיותרפיה מוגדרת כמקצוע פרא-רפואי ומטרתה לסייע בשיקום הגוף ולאבחן ולשפר בעיות פיזיולוגיות הפוגעות בתפקוד היומיומי וביכולת התנועה ותפקוד הגוף.
תאריך:21.03.20

הטיפול הפיזיותרפי עוסק במגוון תחומים ומערכות פיזיולוגיות, הוא מותאם לגיל המטופל ולמאפייניו האישיים הייחודיים, ברבות השנים התפתח תת ענף בתחום הפיזיותרפיה ואנשי מקצוע החלו להתמחות בפיזיותרפיה לגיל הזהב.

חשוב לזכור כי הגוף עובר שינויים כל הזמן, ככל שמתבגרים תפקוד מערכות שונות הולך ומתדרדר, ובקרב בני הגיל השלישי יש בעיות שכיחות המחייבות טיפול, ביניהן בעיות יציבה, בעיות שיווי משקל, כאבי גב, שליטה על סוגרים ועוד. הפיזיותרפיה מספקת מענה למגוון בעיות ומציעה בין השאר גם טיפול בבלט דיסק ופריצת דיסק, שיקום יעיל אחרי ניתוח להחלפת מפרקים, טיפול בכאבי ברכיים וכדומה.

פיזיותרפיה עוזרת בשיפור משמעותי במצבו של המבוגר

רבים מבני הגיל השלישי סובלים מבעיות תפקוד וקשיים בתנועה וביציבה. הפיזיותרפיה מציעה פתרונות מתקדמים למבוגרים ומסייעת להם ללמוד כיצד לעמוד וללכת נכון ובאופן בטוח, כך למעשה ניתן לסייע למבוגרים להימנע מנפילות, חבלות ופציעות העשויות לגרום לשברים ולבעיות נוספות. הפיזיותרפיה מציעה גם טיפולים יעילים למבוגרים הסובלים מכאבים כתוצאה מנפילות, טראומה גופנית ותאונות, כמו כן יש לה תפקיד חשוב לשיפור נזקים שנגרמו ממחלות וממצבים נוירולוגים מורכבים כמו מחלת פרקינסון, שבץ, מחלות לב וכלי דם, טרשת נפוצה, אלצהיימר וכדומה.

לפיזיותרפיה קיימים פתרונות מוכחים לסובלים מכאבים ומקשיי הליכה ויציבה

בגיל השלישי רבים מתלוננים על כאבי גב, ברכיים, צוואר, כתפיים ועל קשיים ביציבה ובהליכה. לכן, חשוב לדעת כי יש לפיזיותרפיה פתרונות יעילים ומוכחים המאפשרים לסייע לבני הגיל השלישי במצבם. פיזיותרפיסט מנוסה מאבחן במהירות את הבעיה או הבעיות מהן סובל המטופל ומציע סדרת טיפולים כדי לסייע לו במגוון בעיות, בהתאמה למצבו הגופני והרקע הרפואי של המטופל. כך לדוגמה, הפיזיותרפיסט יכול להעניק טיפול בבלט דיסק, בעיה שכיחה שרבים מבני הגיל השלישי סובלים ממנה. הטיפול בבעיה כולל טכניקות ידניות לטיפול עדין ויעיל באזור החוליות הפגועות ובדיסקוסים הגורמים ללחץ על העצבים באזור. במקרים רבים נעזרים גם במכשור רפואי לטיפול בבעיה כמו אולטרה סאונד, מכשיר ייעודי לגירוי חשמלי וטיפול במכשיר גלי הלם.

פיזיותרפיה מומלצת לכל המבוגרים

טיפולי פיזיותרפיה מומלצים לכל המבוגרים בגיל השלישי, טכניקות הטיפול נועדו לסייע למטופל ולשקם את גופו. בגיל השלישי סובלים מבעיות בתנועה וביציבה, מכאבים ומבעיות נוספות המחייבות טיפול יעיל להקלה בכאב, לשיקום הגוף, לשיפור טווח תנועה ולטיפולי מניעה.

את טיפולי הפיזיותרפיה בגיל השלישי ניתן לבצע בקליניקה, בביתו של המטופל, בחדרו בדיור מוגן וכדומה. טיפולי פיזיותרפיה נועדו לפתור בעיות קיימות ולמנוע היווצרות והתפתחות בעיות גופניות, כיום המגמה היא לשלב בין טיפול ידני וטיפול באמצעות מכשור חדשני לבין טיפול רפואי הכולל תרגילים שונים לחיזוק שרירים ולימוד שליטה בשרירים השונים כדי ליהנות מיציבה נכונה, משיווי משקל ומתנועה בטוחה כדי להימנע מנפילות ופציעות.

כתבות מגזין נוספות שיעניינו אותך

דיור מוגן מומלץ: כך תדעו איך לבחור בדיור המוגן המתאים לכם ביותר

דיור מוגן הפך לאופציה אטרקטיבית ביותר עבור אוכלוסיית גיל הזהב בזכות סביבת מגורים מוגנת ובטוחה, מגוון רחב של פעילויות פנאי, תרבות וספורט, קהילה חברתית איתנה, שירותים רפואיים צמודים ואבטחה 24/7. כיום יש מגוון גדול של בתי דיור מוגן בארץ, כך שאפשרויות הבחירה רבות וההתלבטויות לא מעטות. לכן, ועל מנת לסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה, במאמר […]

דיירי האחוזות מספרים על החיים בהן

צפו בדיירי אחוזות רובינשטיין מספרים על המעבר לאחוזות ועל החיים בהן >>

הטריקים והשטיקים במחירי דיור מוגן

עוברים לדיור מוגן? חשוב מאוד שתשימו לב לכל הסעיפים בחוזה המעבר  לאחר שהחלטתם לעבור לבית דיור מוגן, תקבלו לידיכם את הסכם הכניסה לבית. מטבע הדברים, כשמדובר במעבר לבית חדש המעניק מגוון גדול של שירותים, חוזה דיור מוגן הינו מפורט ומורכב.  ישנם הבדלים משמעותיים בין החוזים של רשתות הדיור המוגן השונות שמתבטאים בסופו של דבר במחיר […]

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!
ניתן ליצור קשר גם בטלפון 076-599-6619






    בלחיצה על "שליחה" אני מאשר/ת כי קראתי את התקנון וכי הפרטים שמסרתי יכללו במאגר המידע של אחוזות רובינשטיין בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

    background Call us
    Accessibility

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility

    Accessibility Statement

    array(0) { }