טוען...

ספורט, בריאות ותזונה בגיל השלישי

כיצד לבחור באגף החלמה?

החזרה לחיים מלאים ובריאים לאחר ניתוח או אשפוז ממושך היא משימה מאתגרת. במקרים רבים, שהייה באגף החלמה מאפשרת תהליך התאוששות רציני, יסודי ומהיר יותר. אחד האתגרים הגדולים בבחירת אגף החלמה היא למצוא את המקום המתאים ביותר הן עבור המטופל והן עבור משפחתו. ראשית, נענה על השאלה – מהו אגף החלמה או בית החלמה?
תאריך:21.03.20

הכוונה היא למקום שאליו מגיע אדם שעבר ניתוח או הליך רפואי אחר, עם סיום שלבי האשפוז והשיקום בבית החולים. אגף החלמה מיועד לאנשים ששוחררו לביתם, ואינם זקוקים עוד לטיפול רפואי צמוד, אבל מעוניינים להחלים בנוחות מרבית ובתנאים הטובים ביותר (לעתים גם מכיוון שאין למחלימים אלה סיוע מספק בביתם, או שהם חשים חלשים מדי לשוב אליו). בתוך כך, האגף גם מעניק לבני משפחתם של המחלימים זמן פנוי לעצמם, כאשר יקירם זוכה לטיפול מסור.
תהליך החלמה מניתוח עשוי להימשך תקופה קצרה או מממושכת, והצלחתו תלויה רבות באיכות הטיפול הניתנת לאנשים המתאוששים מהאירוע הטראומטי שעבר עליהם.כיצד לבחור באגף החלמה

בתי דיור מוגן רבים כוללים כיום אגפי החלמה הנפרדים מהדיור המוגן. אגפי החלמה אלה מאפשרים טיפול על ידי אנשי מקצוע שמתמחים בטיפול סיעודי ועושים זאת על בסיס יומיומי. עם זאת, גם בין אגפים אלה ישנם הבדלים וחשוב לעמוד עליהם ולמצוא את האגף המתאים ביותר עבור המטופל, המספק את התנאים המיטביים להחלמה מלאה.

אלו הדגשים העיקריים שיש לתת עליהם את הדעת בעת בחירה באגף החלמה:

טיפול סיעודי ורפואי: חשוב לבדוק האם באגף מכינים לכל מטופל תכנית מותאמת אישית, העונה על הצרכים הייחודיים שלו? נקודה חשובה נוספת היא היכולת להתגורר באגף עם מטפל צמוד, כפי שמציעים חלק מאגפי ההחלמה. כך המטופל יכול ליהנות גם מטיפול אישי מסור וצמוד וגם ממעטפת השירותים הרפואיים והסיעודיים שבאגף.

יחס אישי ומסירות: “בעיני היחס האישי הוא הדבר החשוב ביותר”, אומרת רוני קרני, האחראית על האגף הטיפולי באחוזת צהלה מרשת אחוזות רובינשטיין. “מניסיוני האישי, לקשר שנוצר עם המטופל יש משמעות עצומה בתהליך ההחלמה. אחת ההוכחות לכך היא שאנשים ששהו במחלקת ההחלמה אצלנו עדיין שומרים אתנו על קשר ומתקשרים לעדכן ולומר שנה טובה”. לכן, לפני בחירת אגף החלמה מומלץ לשהות בו זמן מה, לשוחח עם אנשי הצוות, לחוש את האווירה הכללית ואת היחס למטופלים.

מיקום: אחד הדגשים המרכזיים שעליהם ממליצה קרני הוא לבחור במחלקת החלמה שנמצאת בקרבת מקום המגורים של בני המשפחה. זאת, משום שהקרבה הפיזית מאפשרת לבני המשפחה לבקר את יקירם על בסיס יומיומי. דבר זה, באופן טבעי, חשוב מאוד למצב רוחו של המטופל וכך גם לתהליך ההחלמה.

קשר הדוק של הצוות הטיפולי עם בני משפחה: המלצה נוספת של קרני, שעליה היא מקפידה מאוד, היא לוודא כי הצוות הטיפולי של אגף ההחלמה שומר על קשר רציף עם בני המשפחה של המטופל, ומעדכן אותם באופן תדיר ורציף במצב הבריאותי והנפשי. עדכונים אלה מסירים לחצים מיותרים הן מבני המשפחה והן מהמטופל, שלא נמצאים במצב של חוסר ודאות.

מגורים: לפרטיות ולנוחות יש חשיבות רבה בעת תהליך ההחלמה, כמו גם באפשרות לצאת אל החצר וליהנות מאוויר צח. לכן חשוב לבדוק האם האגף מציע חדר או דירה פרטית, או נאלץ לחלוק אותם עם שותף. בנוסף, כדאי לבדוק האם החדר מרווח מספיק ובמה הוא מאובזר. לדברי קרני, “באגף ההחלמה של אחוזת צהלה לכל מטופל דירה משלו, מה שמאפשר פרטיות מקסימלית. הדירה עצמה מאובזרת בטלוויזיה, טלפון, אינטרנט אלחוטי, מטבחון, שירותים ומקלחת. בנוסף, המטופלים יכולים ליהנות מאוויר צח – במרפסת שיש לכל דירה ובפטיו היפה של האחוזה”.

תזונה: חשוב לבדוק האם האוכל שמקבלים המטופלים טרי ובריא ובעיקר – האם הוא מותאם למצבו הבריאותי של המטופל: חשוב לוודא כי המחלים מקבל את האוכל המתאים לו בלבד.

פעילויות תרבות וחברה: עבור רבים, קשר אנושי הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על קידום ההחלמה. עם זאת, חשוב לוודא שהפעילות החברתית, התרבותית והגופנית מותאמת למצבו הבריאותי של המחלים ולא מחייבת אותו למאמץ פיזי מופרז. “באגף ההחלמה באחוזת צהלה, למשל, מתקיימות פעילויות כגון התעמלות בכיסאות, מופעים של זמרים פעמיים בשבוע, הרצאות וסרטים. זה מקל מאוד על השהייה והופך אותה למהנה יותר”, מסכמת קרני.

כתבות מגזין נוספות שיעניינו אותך

דיור מוגן מומלץ: כך תדעו איך לבחור בדיור המוגן המתאים לכם ביותר

דיור מוגן הפך לאופציה אטרקטיבית ביותר עבור אוכלוסיית גיל הזהב בזכות סביבת מגורים מוגנת ובטוחה, מגוון רחב של פעילויות פנאי, תרבות וספורט, קהילה חברתית איתנה, שירותים רפואיים צמודים ואבטחה 24/7. כיום יש מגוון גדול של בתי דיור מוגן בארץ, כך שאפשרויות הבחירה רבות וההתלבטויות לא מעטות. לכן, ועל מנת לסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה, במאמר […]

דיירי האחוזות מספרים על החיים בהן

צפו בדיירי אחוזות רובינשטיין מספרים על המעבר לאחוזות ועל החיים בהן >>

הטריקים והשטיקים במחירי דיור מוגן

עוברים לדיור מוגן? חשוב מאוד שתשימו לב לכל הסעיפים בחוזה המעבר  לאחר שהחלטתם לעבור לבית דיור מוגן, תקבלו לידיכם את הסכם הכניסה לבית. מטבע הדברים, כשמדובר במעבר לבית חדש המעניק מגוון גדול של שירותים, חוזה דיור מוגן הינו מפורט ומורכב.  ישנם הבדלים משמעותיים בין החוזים של רשתות הדיור המוגן השונות שמתבטאים בסופו של דבר במחיר […]

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!
ניתן ליצור קשר גם בטלפון 076-599-6619






    בלחיצה על "שליחה" אני מאשר/ת כי קראתי את התקנון וכי הפרטים שמסרתי יכללו במאגר המידע של אחוזות רובינשטיין בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

    background Call us
    Accessibility

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility

    Accessibility Statement

    array(0) { }