טוען...

החיים בדיור מוגן

ארבע לב אדום

חוה, רות, יוכבד ואנט, דיירות בית הדיור המוגן היוקרתי אחוזת צהלה, לא שיחקו מעולם ברידג', עד שהצטרפו לחוג באחוזה | כיום הן משחקות ברביעייה קבועה, ממשיכות להשתפר ומוכיחות: אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל לשחק ברידג'!
תאריך:05.10.21

חוה הררי בת ה-90 בכלל לא אוהבת תחרויות. זאת הייתה הסיבה העיקרית לכך שהיא לא רצתה לשחק ברידג'. אבל לפני כשנה פתחו באחוזת צהלה קבוצת ברידג' למתחילים והחברות שלה הצטרפו. הן שכנעו את חוה להצטרף גם היא לקבוצה, כשאמרו לה שהמשחק תורם לזיכרון. חוה החליטה להיענות לאתגר. כיום היא משחקת ברביעייה קבועה וממשיכה ללמוד את חוקי המשחק בשיעורים עם מדריכי הברידג' באחוזה. "אני מתרכזת בחלקים המאתגרים שבמשחק ומרגישה שהוא אכן תורם רבות לחיזוק הזיכרון", היא אומרת.

אחוזת צהלה
אחוזת צהלה

חברתה לרביעייה, רות סלפטר בת ה-91 , שמעה גם היא רבות על יתרונותיו הרבים של המשחק, והחלה לשחק לפני כשנה וחצי. היא מרגישה שהמשחק תורם רבות לחיזוק הזיכרון והחשיבה, וגם לקשרים החברתיים. "אני ממליצה מאוד גם למבוגרים ללמוד ברידג'. אף פעם לא מאוחר מדי בשביל להתחיל לעשות דברים שתורמים לבריאות הגוף והנפש", היא אומרת.

חברתן של חוה ורות, יוכבד בלגה בת ה-87, לא רצתה לשחק ברידג' כדי לא לקחת על עצמה את ההתחייבות הקבוצתית, "אבל עם הזמן הבנתי שנהייתי אאוטסיידרית", היא מספרת. "החלטתי שאין ברירה. אני צריכה לוותר על העקרונות שלי ולהתחיל ללמוד לשחק כדי להיות חלק מחבורת השחקניות. התחלתי ללמוד את המשחק וראיתי שלאט לאט אני מצליחה לזכור ולהתקדם. לפעמים אני מעדיפה להסתכל מהצד, כדי ללמוד, אבל השחקניות לא מרשות לי לשאול שאלות כי זה מפריע להן להתרכז", היא צוחקת. "מאוד חשוב מי הרביעייה שלך בברידג'. צריך להבין שכולן יכולות לעשות טעויות, וצריך לדעת לסלוח זו לזו. כשמשחקים באווירה כזו – הכול הרבה יותר מהנה ורגוע", היא אומרת.
אנט שוראקי בת ה-87 התחילה ללמוד ברידג' לפני כחמש שנים. גם היא התחברה למשחק מתוך רצון לחזק את הזיכרון ולהיות חלק מקהילת השחקניות. "זה משחק מורכב מאוד. הוא משתנה כל הזמן כי החוקים משתנים ותמיד יש יוצאים מהכלל. אני אוהבת את האתגרים החשיבתיים שהמשחק מעמיד בפניי. אני לא מתייחסת אל המשחק כאל תחרות אלא כבילוי. אם אני מצליחה אני שמחה, אבל אם לא זה גם בסדר", היא מעידה.

חברות הרביעייה נפגשות למשחק ברידג' פעמיים בשבוע ולא מפספסות אף מפגש. "זה יוצר מחויבות", מסבירה יוכבד, "אם את לא מגיעה, מתקלקל לכולן המשחק". הברידג' נכנס כבר ללו"ז השבועי של הארבע והן נהנות ממנו ומהמפגש החברתי הנוצר סביבו.

כשהן לא משחקות ברידג', אפשר למצוא אותן באחת מהפעילויות הרבות שמציעה האחוזה: חוה יוצרת בחרוזים, מציירת, משתתפת בחוג ההתעמלות במים, מעבירה חוג אנגלית באחוזה ומשתתפת בהרצאות ובטיולים; רות משתתפת בחוגי הקרמיקה וההתעמלות ושוחה בבריכה; יוכבד משחקת פינג פונג, משתתפת בחוג קרמיקה, הולכת להרצאות ולמופעים ונפגשת עם החברות שלה בדירות באחוזה; ואנט אוהבת לשחות בבריכה, להתעמל ולהשתתף בהרצאות ובאירועי התרבות באחוזה.
בהחלט חיים מלאים, תוססים ומעניינים.

כתבות מגזין נוספות שיעניינו אותך

דיור מוגן מומלץ: כך תדעו איך לבחור בדיור המוגן המתאים לכם ביותר

דיור מוגן הפך לאופציה אטרקטיבית ביותר עבור אוכלוסיית גיל הזהב בזכות סביבת מגורים מוגנת ובטוחה, מגוון רחב של פעילויות פנאי, תרבות וספורט, קהילה חברתית איתנה, שירותים רפואיים צמודים ואבטחה 24/7. כיום יש מגוון גדול של בתי דיור מוגן בארץ, כך שאפשרויות הבחירה רבות וההתלבטויות לא מעטות. לכן, ועל מנת לסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה, במאמר […]

דיירי האחוזות מספרים על החיים בהן

צפו בדיירי אחוזות רובינשטיין מספרים על המעבר לאחוזות ועל החיים בהן >>

הטריקים והשטיקים במחירי דיור מוגן

עוברים לדיור מוגן? חשוב מאוד שתשימו לב לכל הסעיפים בחוזה המעבר  לאחר שהחלטתם לעבור לבית דיור מוגן, תקבלו לידיכם את הסכם הכניסה לבית. מטבע הדברים, כשמדובר במעבר לבית חדש המעניק מגוון גדול של שירותים, חוזה דיור מוגן הינו מפורט ומורכב.  ישנם הבדלים משמעותיים בין החוזים של רשתות הדיור המוגן השונות שמתבטאים בסופו של דבר במחיר […]

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!
ניתן ליצור קשר גם בטלפון 076-599-6619






    בלחיצה על "שליחה" אני מאשר/ת כי קראתי את התקנון וכי הפרטים שמסרתי יכללו במאגר המידע של אחוזות רובינשטיין בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

    background Call us
    Accessibility

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility

    Accessibility Statement

    array(0) { }