טוען...

החיים בדיור מוגן

דיור מוגן – מחירים והשוואת מסלולים

תאריך:12.08.23

אנו יודעים כי ההחלטה לעבור לדיור מוגן מלווה בהתלבטויות ושאלות לא מעטות, ובהן כאלו הקשורות לנושא מחירי דיור מוגן.
שאלות כגון: כמה עולה דיור מוגן? מהם מחירי הפיקדון והתשלום החודשי בדיור מוגן? כמה עולה דיור מוגן בשכירות חודשית בלבד? האם ניתן בכלל לעבור לבית דיור מוגן ללא פיקדון? ואם כן, מהי המשמעות של כך? וגם: כיצד מתבצע תהליך המעבר לדיור מוגן?
במאמר זה ננסה לספק כמה שיותר מידע שיסייע לכם לעבור לדיור מוגן באופן המוצלח והנכון ביותר, תוך התחשבות בעלויות הכרוכות בכך, ובבחירת המסלול המתאים עבורכם.

מסלולי התשלום לדיור מוגן, מחירי דיור מוגן
בחירה נכונה של דיור מוגן עם מחירים משתלמים

המרכיבים השונים של מחירי דיור מוגן

למחירי דיור מוגן ישנם 2 מרכיבי עלויות:

מרכיב 1 – פיקדון חד-פעמי:

תשלום חד-פעמי במועד הכניסה לדיור המוגן (אשר נשחק בהתאם למסלול המעבר הנבחר), שהינו עבור זכות השימוש בדירה אליה עובר הדייר.

מחיר הפיקדון נקבע בין היתר בהתאם לפרמטרים הבאים:

  1. איכות הדיור המוגן
  2. המיקום הגיאוגרפי: עלות דירה בדיור מוגן יוקרתי במרכז הארץ, למשל, תהיה גבוהה יותר מדירה דומה בבית דיור מוגן הנמצא באזורים מרוחקים יותר, בפריפריה.
    גם למרכיבים כמו השכונה שבה נמצא בית הדיור המוגן, הקרבה למרכזי קניות, לאתרי בילוי ופנאי ולצירי תחבורה ראשיים יש השפעה על המחיר.
  3. גודל הדירה והמפרט שלה: גודל הדירה משפיע כמובן על עלותה כמו גם פרמטרים כגון גיל הדירה, סוג המטבח, האבזור בדירה, האם היא עברה שיפוץ ועוד.

פרמטרים אלה ואחרים משפיעים על עלות הפיקדון במעבר לדיור מוגן, ממש כמו ברכישת דירה או בהשכרתה. עם זאת, בשונה משכירות המשולמת מדי חודש או מדי שנה, ובשונה מרכישת דירה, הפיקדון על הדירה בדיור מוגן משולם מראש, ונשחקים ממנו אחוזים קבועים במהלך תקופה קבועה, בהתאם למסלול שבחר הדייר.

דוגמה לשחיקת פיקדון והשפעתה על מחירי דיור מוגן.

נניח שהפיקדון עומד על 1,000,000 שקל והשחיקה עליו היא 3.5% לשנה +מע"מ (כלומר – 4.1%) למשך 14 שנה.
במידה והדייר יתגורר בדירה 14 שנה בדיור מוגן, סך השחיקה תגיע ל-57.3% כלומר 573,000 ₪, והיתרה, העומדת על 427,000 ₪ תוחזר ליורשים עם פינוי הדירה בצמוד למדד. במידה והדייר יתגורר בדירה עשר שנים, במסלול זה השחיקה תעמוד על 41% בלבד כלומר – 410,000 ₪, ויתרה בסך 590,000 ₪ תוחזר ליורשים, בצמוד למדד.

מרכיב 2 – דמי אחזקה חודשיים:

בנוסף לפיקדון, במרבית מסלולי המעבר לדיור מוגן יש עלות נוספת של דמי אחזקה חודשיים: התשלום החודשי הקבוע. תשלום זה נגבה עבור השירותים הרבים שהבית מספק לדייריו ובהם פעילויות תרבות, ספורט וחברה, אחזקה, ניקיון, שמירה, שירותי מרפאה ועוד.
בתי דיור מוגן יוקרתיים מציעים פעילויות סביב השעון במתקנים איכותיים, חוגים, הרצאות, טיולים ומפגשים, מענה של אנשי צוות בתפקידים שונים ושירותי מרפאה ואבטחה 24/7. חשוב לשים לב למגוון השירותים שאתם מקבלים ואיכותם אל מול המחיר של דמי האחזקה החודשיים.

מחירי דיור מוגן לפי מסלולי תשלום – אחוזות רובינשטיין

אחוזות רובינשטיין היא רשת הדיור המוגן הפרטית הגדולה והמובילה בישראל, הפועלת בתחום הדיור המוגן קרוב ל-25 שנה; המומחיות שלנו בתחום הדיור המוגן מבוססת על ניסיון ואמינות, מחויבות ואיכות. 
בארבע האחוזות הפעילות שלנו – אחוזת צהלה בתל אביב, אחוזת בית הכרם בירושלים, אחוזת ראשונים בראשון לציון ואחוזת פולג בשרון – מתגוררים כ-1,400 דיירים הנהנים מחיים מלאים בעשייה ובפעילויות סביב השעון, וכל זאת בביטחון אישי, חברתי ורפואי מיטבי.

בימים אלה מקימה הרשת שתי אחוזות חדשות:

  • אחוזת גבעתיים, אשר תיפתח בשנת 2025.
  • אחוזת חולון, שתיפתח בשנת 2027.

החיים באחוזות משלבים באופן אופטימלי בין פרטיות מוחלטת, בדירה מאובזרת ומעוצבת, לחיי קהילה וחברה שוקקים. רבים מהדיירים שלנו מתארים את התקופה הזו כטובה בחייהם; בבתי הדיור המוגן הם זוכים להגשים חלומות וליהנות מכל רגע, בסגנון חיים שהוא כמו חופשה מתמשכת.
הילדים שלהם, מצידם, זוכים לשקט נפשי, כשהם יודעים שההורים זוכים לאיכות חיים גבוהה במיוחד ולמעטפת הנותנת מענה לכל צורך או אתגר.
האחוזות מציעות מגוון מסלולי התקשרות, על מנת שכל דייר יוכל לבחור את המסלול המתאים לו ביותר. ניתן לבחור ב-2 חלופות עיקריות: דיור מוגן בתשלום חודשי בלבד או במסלולים המשלבים פיקדון חד פעמי + שכירות חודשית.

המסלולים שלנו:

  1. המסלול הקלאסי

    במסלול זה נדרש תשלום של מלוא הפיקדון, המופקד בעת הכניסה למגורים.
    מחיר הפיקדון הינו בהתאם למיקום בית הדיור המוגן וגודל הדירה.
    מסכום הפיקדון מתבצעת מדי שנה שחיקה של כמה אחוזים בודדים, למשך מספר שנים רב יחסית. בנוסף, הדייר משלם דמי אחזקה חודשיים בעבור מגוון השירותים הרחב שאותו הוא מקבל.

  2. מסלול פיקדון מופחת

    מודל מהפכני, שפיתחה רשת אחוזות רובינשטיין. במסגרת מודל זה, הדייר משלם רק את אחוזי השחיקה מהפיקדון, במקום להפקיד סכום גבוה בכניסה. רוב הבוחרים במסלול זה אינם נזקקים למכור את דירתם כדי לממן את הפיקדון. מודל זה מתאפשר בזכות חוסנה הכלכלי של רשת אחוזות רובינשטיין, והרוב המוחלט של הרשתות המתחרות אינן יכולות להציעו. בנוסף לפיקדון, הדייר משלם דמי אחזקה חודשיים בעבור מגוון השירותים הרחב שאותו הוא מקבל.

    למידע נוסף על מסלול הפיקדון המופחת, לחצו כאן

  3. מסלול דמי כניסה

    במסלול זה נדרש מחיר פיקדון נמוך משמעותית מהמסלול הקלאסי, אולם הפיקדון ישחק במלואו בתקופה של 3-4 שנים בלבד. לצד זאת, הדייר משלם דמי אחזקה חודשיים בעבור מגוון השירותים אותם הוא מקבל.

  4. דיור מוגן בשכירות חודשית – מסלול ללא פיקדון

    לאלו המחפשים דיור מוגן בשכירות חודשית בלבד; במסלול זה אין עלות של פיקדון או של דמי כניסה חד-פעמיים, אלא רק תשלום של דמי אחזקה חודשיים.
    הדייר משלם תשלום חודשי בלבד, דמי אחזקה שהינם גבוהים מאלה הנלקחים במסלולים האחרים;
    התשלום החודשי במסלול הכולל שכירות חודשית בלבד גבוה באופן ניכר מהתשלום החודשי הנדרש במסלול הכולל פיקדון. זאת משום שדיור מוגן בשכירות חודשית מגלם בתוכו גם את עלות הפיקדון וגם את דמי האחזקה. 
    מסלול זה, של דיור מוגן בשכירות חודשית בלבד, מתאים מאוד למי שיש לו הכנסות גבוהות חודשיות מפנסיה, השכרת נכסים ועוד, אולם לא מעוניין למכור נכס או להישאר ללא חסכונות נזילים בבנק. המסלול מאפשר לדיירים לעבור ללא צורך להשקיע סכום התחלתי גבוה. כך, לא צריך למכור את הדירה הישנה, לקחת הלוואה או לשבור חסכונות ענק.

דיירים באחוזות רובינשטיין. מגוון רחב של מסלולי כניסה

אז מה עדיף? דיור מוגן בשכירות חודשית בלבד או מסלול המשלב פיקדון ודמי אחזקה?

התשובה נעוצה בעיקר במצבכם הפיננסי ובנכסים שברשותכם.

דיור מוגן הכולל פיקדון ודמי אחזקה מגיע במספר מסלולים, כך שהוא מאפשר בחירה בין אפשרויות שונות של עלויות ושל שחיקה. ככלל, מסלולים הכוללים פיקדון מתאימים בעיקר למי שיש לו הון התחלתי מסוים; היתרון הוא כי התשלום העיקרי משולם בתחילה, ולאחר מכן השכירות החודשית נמוכה יותר.

דיור מוגן בשכירות חודשית, לעומת זאת, מתאים במיוחד לאלה המתקשים לגייס הון ראשוני או אינם רוצים למכור את הדירה הישנה שלהם. מסלול כזה יכול להיות מתאים לאלה שיש להם פנסיה גבוהה או שכר דירה גבוה מהדירה שיכול לכסות את העלות החודשית הגבוהה יחסית.

בשל כל אלה, לכל אחד ואחת מתאים מסלול שונה.

מצטרפים לדיור מוגן מבית אחוזות רובינשטיין

לפירוט מסלולי תשלום שמציעה כל אחוזה ולהצטרפות, לחצו על הקישורים הבאים:

מסלולי הצטרפות – אחוזת ראשונים
מסלולי הצטרפות – אחוזת פולג
מסלולי הצטרפות- אחוזת צהלה
מסלולי הצטרפות – אחוזת בית הכרם
מסלולי הצטרפות – אחוזת גבעתיים

רוצים לדעת פרטים נוספים אודות הפיקדונות ואחוזי השחיקה בכל אחד מהמסלולים? מהי עלות מסלול שכירות חודשית של דיור מוגן?
צרו איתנו קשר ונשוב אליכם בהקדם.

חשוב לציין כי המסלולים הללו משתנים מעת לעת ואינם מוצעים תמיד בכל האחוזות | אחוזות רובינשטיין שומרות את הזכות לשנות את סוגי המסלולים או לבטלם בכל עת | מחירי פיקדון הדיור המוגן והתשלום החודשי אינם מצוינים, משום שהם תלויים במשתנים רבים.

יועצות הדיור מוגן באחוזות ישמחו לספק לכם את כל התשובות. התקשרו: 3616*

מחיר דיור מוגן – למה עוד חשוב לשים לב?

מטבע הדברים, בחוזה דיור מוגן במסלולים השונים ישנם סעיפים רבים וחשוב לשים לב לכל פרט ולעבור עם עורך דין היטב על חוזה המעבר. כל שינוי/דרישה עשויים לעשות הבדל של מאות אלפי ₪, וחשוב לשים לב למרכיבים כמו מועד גביית הפיקדון, תשלום על ריבית רעיונות, חנייה (כלולה בתשלום או לא?).

לחצו לקריאה אודות הטריקים והשטיקים בחוזי דיור מוגן , ולמה חשוב לשים לב בהם.

מלבד המחיר – דגשים נוספים לתהליך המעבר לדיור מוגן:
ההתרשמות, ההחלטה והחתימה

כשאדם שוקל מעבר לדיור מוגן, מלבד עניין עלויות הדיור המוגן, השלב הראשון הוא להגיע לסיור התרשמות והיכרות שכולל בין היתר:

  • ביקור בדירה לדוגמה
  • סיור בשטחים הציבוריים
  • סיור במתקני האחוזה כגון הבריכה, אולמות הספורט, חדר האוכל, הלובי ועוד
  • מפגש עם דיירי האחוזה
  • מפגש עם עובדים
  • התרשמות מחדרי החוגים ותוכנית הפעילויות
  • סקירת שירותי הרפואה והביטחון

במהלך סיורים אלה, מוצעות למתעניין דירות בבית, מתוך כוונה להתאים דירה להעדפותיו האישיות ולמסלול הכניסה המתאים לו. במידה והמתעניין מחליט להתקדם בתהליך, הוא מקבל את טיוטת הסכם ההתקשרות, הכוללת את מסלול המעבר שבחר, וכל הפרטים הרלוונטיים לרבות המחירים, התשלומים, ועלות המרכיבים השונים.

תנאים ומחירים של דיור מוגן – השוואה בין אחוזות רובינשטיין לבתי דיור מוגן אחרים

מרכיבים המשפיעים על המחיר באחוזות רובינשטיין חשוב לדעת
מסלול פיקדון מופחת החוסן הכלכלי של אחוזות רובינשטיין מאפשר את המסלול הייחודי, בו משלמים רק את אחוזי השחיקה מהפיקדון המלא
אין חיוב על ריבית רעיונית רוב בתי הדיור המוגן האחרים גובים ריבית רעיונית של 0.5% מהפיקדון המלא
אין גביית דמי טיפול רוב בתי הדיור המוגן האחרים גובים כ-1%-1.5% דמי טיפול + מע"מ מהעסקה
אין דמי ביטול הסכם רוב בתי הדיור המוגן האחרים גובים דמי ביטול
מועד תחילת שחיקת הפיקדון ממועד הכניסה חלק מבתי הדיור המוגן האחרים גובים דמי שחיקה כבר ממועד החתימה ועוד לפני הכניסה
מקדמה לדירה בדיור מוגן בהקמה עד 69,000 ש"ח בלבד רוב בתי הדיור המוגן האחרים גובים מקדמות של מאות אלפי ש"ח על דירות בבנייה
מגבלת עדכון מחירים שנתי עד 2.1% אצל חלק מבתי הדיור המוגן האחרים המגבלה הינה עד 3% מעבר למדד
התאמת מסלול כניסה ללקוח האחוזות מציעות מגוון מסלולי כניסה, המאפשרים לכל דייר לבחור את היחס המיטבי עבורו בין דמי הפיקדון לדמי התשלום החודשיים
מקום חנייה כלול בדמי האחזקה רוב בתי הדיור המוגן האחרים גובים תשלום נוסף על חנייה
שירות נטלי כלול בדמי אחזקה הטבה ייחודית של רשת אחוזות רובינשטיין
מסלול פרימיום חדשני מסלול חדשני שקיים רק באחוזות רובינשטיין, המעניק תמיכה לדיירים שנחלשו ונשארים בדירתם בדיור המוגן
תוכנית Golden Care תוכנית המאפשרת לדיירי הדיור המוגן להבטיח לעצמם מחיר מוזל משמעותית ממחירי השוק במחלקה סיעודית

כתבות מגזין נוספות שיעניינו אותך

דיור מוגן מומלץ: כך תדעו איך לבחור בדיור המוגן המתאים לכם ביותר

דיור מוגן הפך לאופציה אטרקטיבית ביותר עבור אוכלוסיית גיל הזהב בזכות סביבת מגורים מוגנת ובטוחה, מגוון רחב של פעילויות פנאי, תרבות וספורט, קהילה חברתית איתנה, שירותים רפואיים צמודים ואבטחה 24/7. כיום יש מגוון גדול של בתי דיור מוגן בארץ, כך שאפשרויות הבחירה רבות וההתלבטויות לא מעטות. לכן, ועל מנת לסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה, במאמר […]

דיירי האחוזות מספרים על החיים בהן

צפו בדיירי אחוזות רובינשטיין מספרים על המעבר לאחוזות ועל החיים בהן >>

הטריקים והשטיקים במחירי דיור מוגן

עוברים לדיור מוגן? חשוב מאוד שתשימו לב לכל הסעיפים בחוזה המעבר  לאחר שהחלטתם לעבור לבית דיור מוגן, תקבלו לידיכם את הסכם הכניסה לבית. מטבע הדברים, כשמדובר במעבר לבית חדש המעניק מגוון גדול של שירותים, חוזה דיור מוגן הינו מפורט ומורכב.  ישנם הבדלים משמעותיים בין החוזים של רשתות הדיור המוגן השונות שמתבטאים בסופו של דבר במחיר […]

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!
ניתן ליצור קשר גם בטלפון 076-599-6619






    בלחיצה על "שליחה" אני מאשר/ת כי קראתי את התקנון וכי הפרטים שמסרתי יכללו במאגר המידע של אחוזות רובינשטיין בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

    background Call us
    Accessibility

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility

    Accessibility Statement

    array(0) { }