טוען...

דיירי אחוזות רובינשטיין מספרים

האם יש דיור מוגן מושלם?

התנהלות האחוזה בתקופת הקורונה הנוכחית היא סימן לאיתנות הקהילה. הנהלת הבית נדרשת למאמץ מחשבתי - יצירתי וארגוני רצוף וממושך, והציבור נותן כתף
תאריך:16.11.21

במשך כמעט שבע שנים של חיים באחוזת ראשונים, רעייתי ואני שמענו אין-ספור פעמים את הקביעה "זה המקום הטוב ביותר." המועד הנוכחי מזמין הערכה של אמירה זו.

מאז הוקמו בתי הדיור המוגן הראשונים, לפני כ-30 שנה, השיטה התבססה היטב בארץ. כיום קיימים כ-50 בתים כאלה (להבדיל מבתי אבות), לרוב מאוגדים במספר רשתות. רשת "אחוזות רובינשטיין" היא מהמובילות, והדברים ידועים. למרות קווי הדמיון הטבעיים, כל רשת וכל בית מאופיינים בתכונות משלהם. בכל אחד מהם שוהים דיירים, משוכנעים שביתם הוא הטוב שבכולם.

הנאה ומשחק באחוזת ראשונים
הנאה ומשחק באחוזת ראשונים

האם נכון לומר שאחוזת ראשונים היא הבית המושלם, הראוי לשמש דוגמה ומופת לכל האחרים? האם קיימים כאן אולם מופעים ראוי לשמו ואולם קולנוע מתאים? כידוע, לא. האם הבניין הוא מפואר ומצוחצח, וכל מתקניו, מהאביזרים ועד למערכת המעליות, הם המילה האחרונה של הטכנולוגיה המודרנית? לאו דווקא. אם כן, בזכות מה קיימות הערכה ואף גאווה מקומית? והן אכן קיימות, כמובן משולבות בביקורת אנושית וישראלית. להערכתי, הנאמר להלן משקף את דעת רוב הדיירות והדיירים.

מידע נוסף על אחוזת ראשונים

הרגשה של בית

ראשית כול, הרגשה כי זהו בית. לא בית מלון מפואר, לא ארמון עם דלתות זכוכית ווילונות ממשי, לא מוזיאון שחוששים לגעת בכל דבר המצוי בו. בית, כפי שהיינו רגילים, ובו אנשים. אנשים, דומים לנו, לא מסתגרים ולא מתנשאים, שאפשר להתיידד איתם, ולהתווכח איתם, גם לריב איתם ולהתפייס. אוכלוסיית דיירים שנהנים לפגוש באירועים, ומטפלות אישיות חייכניות מכל העולם. אשר לצוות עובדי האחוזה, אני רוצה להאמין שהם נבחרים ונבחנים לא רק בזכות כישוריהם המקצועיים, כי אם גם לפי חריצותם ויחסם החיובי לדיירים.

———————————————
מעוניינים לשמוע פרטים נוספים
על אחוזת ראשונים?
התקשרו ונשמח לעזור:

03-9786402

———————————————

מאפיין חיובי שני של אחוזת ראשונים הוא הרצון, המשותף להנהלה ולציבור הדיירים המיוצג בידי הנציגות, ליצור מציאות של שיתוף פעולה מרבי. מטבע הדברים, ישנם אינטרסים שונים ואף מנוגדים: בית דיור מוגן הוא מיסודו עסק, והבעלים רוצים לראות רווחים. ואילו הדיירים שואפים לתנאים הטובים ביותר, בכל תחום, במחיר הנמוך ביותר. הרצון המשותף, והמאמץ המשותף, לעיצוב מציאות הרמונית, מושתתים על ההכרה כי מצב זה פועל לטובת כולם. הרווחיות היא תנאי לקיום, ולא הייתי רוצה להיות בבית הנמצא בגבול ההפסד. ואילו הצדקת עצם קיומו של בית כזה היא בהענקת איכות חיים טובה לשוהים בו.

קהילה בתוך אחוזת ראשונים

המאפיין האחרון של אחוזת ראשונים, אולי החשוב ביותר, הוא השאיפה ליצור קהילה. למונח "קהילה" הגדרות רבות, ולא ניכנס לזה כעת. נסתפק בכך, שחי כאן ציבור רב-גווני של כ-600 איש. הציבור רב-גילי – דיירות ודיירים עתירי ניסיון חיים בגיל 70 עד 100 , צוות עובדים בוגרים, יציב ברובו, מגוון של מטפלות צעירות.

במשך 25 שנות פעילות האחוזה התגבשו קשרים הדדיים בתוך הציבור הזה, שאפשר להגדירם כמעורבות הדדית וערבות הדדית. מעורבות, כי כל מגזר עוסק גם בתחומים השייכים לכאורה למגזרים האחרים – ציבור הדיירים פעיל בתחומי תרבות והתנהלות השייכים לכאורה להנהלה, ואילו הנהלת הבית מסייעת לפעילויות הללו, בנוסף לתפקידיה המוגדרים. הערבות ההדדית היא ההכרה שהכול אחראים, במידה זו או אחרת, לתפקודו המוצלח של הבית בשלמותו.

כולם שותפים לעשייה, וכולם נהנים מהפירות. הכול, כמובן, במגבלות היכולת והמצב.

לדעתי, התנהלות האחוזה בתקופת הקורונה הנוכחית הקשה, היא סימן לאיתנות הקהילה. הנהלת הבית נדרשת למאמץ מחשבתי – יצירתי וארגוני רצוף וממושך, והציבור נותן כתף תוך ויתור על שגרת חיים ממושכת וגילוי יצירתיות והסתגלות.

כתבות מגזין נוספות שיעניינו אותך

דיור מוגן מומלץ: כך תדעו איך לבחור בדיור המוגן המתאים לכם ביותר

דיור מוגן הפך לאופציה אטרקטיבית ביותר עבור אוכלוסיית גיל הזהב בזכות סביבת מגורים מוגנת ובטוחה, מגוון רחב של פעילויות פנאי, תרבות וספורט, קהילה חברתית איתנה, שירותים רפואיים צמודים ואבטחה 24/7. כיום יש מגוון גדול של בתי דיור מוגן בארץ, כך שאפשרויות הבחירה רבות וההתלבטויות לא מעטות. לכן, ועל מנת לסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה, במאמר […]

דיירי האחוזות מספרים על החיים בהן

צפו בדיירי אחוזות רובינשטיין מספרים על המעבר לאחוזות ועל החיים בהן >>

הטריקים והשטיקים במחירי דיור מוגן

עוברים לדיור מוגן? חשוב מאוד שתשימו לב לכל הסעיפים בחוזה המעבר  לאחר שהחלטתם לעבור לבית דיור מוגן, תקבלו לידיכם את הסכם הכניסה לבית. מטבע הדברים, כשמדובר במעבר לבית חדש המעניק מגוון גדול של שירותים, חוזה דיור מוגן הינו מפורט ומורכב.  ישנם הבדלים משמעותיים בין החוזים של רשתות הדיור המוגן השונות שמתבטאים בסופו של דבר במחיר […]

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!
ניתן ליצור קשר גם בטלפון 076-599-6619






    בלחיצה על "שליחה" אני מאשר/ת כי קראתי את התקנון וכי הפרטים שמסרתי יכללו במאגר המידע של אחוזות רובינשטיין בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

    background Call us
    Accessibility

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility

    Accessibility Statement

    array(0) { }