טוען...

החיים בדיור מוגן

לא ידענו את זה! 5 טעויות נפוצות לגבי דיור מוגן

חושבים לעבור לדיור מוגן? נמצאים לקראת מעבר? הנה חמישה דברים שחשוב שתדעו!
תאריך:11.11.21

המעבר לדיור מוגן מבטיח לך שלושה סוגי ביטחון שהנם משמעותיים במיוחד בגיל השלישי:
ביטחון בריאותי, ביטחון אישי וביטחון חברתי.
זאת, לצד חיים תוססים ופעילים, מלאים בתוכן ובעניין.
דיירים רבים מעידים כי ההחלטה לעבור לדיור מוגן היא מהטובות שעשו בחייהם.

אולם, כשמדובר בהחלטה משמעותית כל כך, ככל הנראה החשובה ביותר שתעשו לאחר היציאה לפנסיה, חשוב לעשות אותה באופן מושכל ומעמיק – ולבחור את בית הדיור המוגן המתאים ביותר עבורכם.
אבל… איך עושים זאת? על מה חשוב לתת את הדעת? וכיצד ניתן להימנע משגיאות?
במאמר הבא נסקור חמש טעויות נפוצות לגבי דיור המוגן – ואת הדרכים להימנע מהן.

1. טעות ראשונה: אין מה למהר – אני עדיין צעיר

בנות ובני 70 בימינו הם אכן צעירים ופעילים – ושנים רבות עוד לפניהם! אבל דווקא בשל כך – זהו בדיוק הזמן לעבור לדיור מוגן וליהנות משפע פעילויות ספורט, תרבות וחברה שהדיור המוגן מציע ובהן: הרצאות, חוגים, סרטים, טיולים, מסיבות ריקודים ומפגשים חברתיים.

דיור מוגן איכותי, בעיניי רבים מדייריו, מהווה את תקופת החיים החופשית, הפעילה והמאושרת ביותר.
באחוזות רובינשטיין, רשת הדיור המוגן הפרטית המובילה בישראל, רוב הדיירות והדיירים מצטרפים בגילאי 70+, כשהם בשיא כוחם, פעילים ועצמאיים. רבים מהם ממשיכים לעבוד, תוך שהם נהנים מסגנון החיים התוסס ומביטחון אישי, רפואי וחברתי, מפרטיות ככל שיבחרו אך גם מחברה מגוונת ואיכותית.
הדבר הפחות מומלץ הוא דווקא לעבור לדיור מוגן בגילים מבוגרים מדי, שלעתים – בשל בעיות בריאות וקשיי הגיל – אינם מאפשרים ליהנות מהשפע הגדול שמציע הדיור מוגן.

כאן המקום לציין גם כי על פי חוק הדיור המוגן, בית דיור מוגן רשאי לקבל אדם כדייר רק לאחר שהצוות המקצועי קבע כי הוא מסוגל לדאוג לצרכיו האישיים ולנהל את משק ביתו (גם אם ניתן לו סיוע חלקי). ישנם מקרים לא מעטים של אנשים שדחו את המעבר לדיור המוגן – וכשהחליטו שהגיעה השעה הדבר כבר לא היה אפשרי, מסיבות בריאותיות.

 

תצוגת אופנה בהשתתפות הדיירות באחוזת ראשונים

 

2. טעות שנייה: מעבר לדיור מוגן גורם להתרחקות מהילדים

בחירת המיקום של הדיור המוגן חשובה מאוד. רובנו מעדיפים לא להתרחק מסביבת החיים המוכרת לנו, ומעדיפים להישאר קרובים לילדים. במרבית המקרים, ניתן לקיים לפחות אחד משני אלה.

ראשית, כיום ישנה פריסה גדולה של בתי דיור מוגן ברחבי הארץ, אשר רובם ממוקמים במרכז. במדינה קטנה כמו ישראל – מדובר במרחק נסיעה קצר יחסית מהילדים שלכם.
אחוזות רובינשטיין למשל, מפעילה ארבעה בתי דיור מוגן: אחוזת ראשונים (בראשון לציון), אחוזת פולג (בקיבוץ תל יצחק), אחוזת צהלה (בתל אביב) ואחוזת בית הכרם (בירושלים). בימים אלה מוקמת גם אחוזת גבעתיים. כל האחוזות נמצאות במיקומים מרכזיים ביותר, שהנגישות אליהם גבוהה.

בנוסף, חשוב לציין כי בתי דיור מוגן איכותיים מעודדים קשר עם המשפחות – הילדים, הנכדים והנינים יכולים להיפגש יחד בערבי משפחה משותפים, ארוחות שבת, ימי כיף ועוד. רבים מהנכדים והנינים אף נשארים לישון אצל סבתא וסבא בדירה המטופחת ונהנים מהמתקנים הרבים ומהאווירה הנהדרת שבאחוזה.

הקרבה אל הילדים נדרשת גם ובעיקר בשל הדאגה להורים המבוגרים, כך שניתן יהיה לסייע להם ככל הצורך.
כאן חשוב לזכור כי דיור מוגן מעניק הן לדיירים והן לבני המשפחה את הידיעה הברורה שיש מי שדואג ומטפל, יש מעטפת חברתית, ביטחונית ורפואית ויש פתרונות זמינים ומהירים לכל סוגיה.

 

המעבר לדיור מוגן
בתי דיור מוגן איכותיים מעודדים קשר עם המשפחות

 

3. טעות שלישית: עלות דיור מוגן יקרה בהרבה לעומת החיים בבית

המעבר לדיור מוגן מעניק שלושה סוגים של ביטחון: ביטחון אישי, ביטחון רפואי וביטחון חברתי. בנוסף, הוא עונה על הרצון שלא להוות מעמסה על הילדים, וכן על השאיפה להיות אקטיביים ופעילים גם בשלב זה של החיים. כמה שווים הפתרונות לכל אלה גם יחד? למען האמת, את חלקם קשה לאמוד בכסף, אבל לפעמים הם שווים הכול.

כך אן כך, גם מבחינה כלכלית, ההשוואה בין הישארות בבית למגורים בדיור מוגן אינה פשוטה וחד-משמעית. בגיל השלישי ישנן עלויות רבות, שאת חלקן קשה לקחת בחשבון, עד שהן נדרשות: טיפול רפואי, לעיתים צמוד, ביטחון מפני פריצות, עזרה בתפעול הבית ובניקיון, פעילויות חברתיות וספורטיביות, הופעות וחוגים ועוד. כל אלה, כאמור, מסופקים בדיור המוגן בשפע ובמרוכז.

חשוב להדגיש כי בתי דיור מוגן ותיקים ומנוסים צברו ידע רב המאפשר להתאים לכל דייר/ת את המסלול הטוב והמשתלם ביותר עבורם. יועצות הדיור המוגן של אחוזות רובינשטיין, למשל, מסייעות לכל דייר עתידי להגיע לתכנון כלכלי מיטבי ולהתאים לו מסלול תשלום מתאים לדיור מוגן, בין המסלולים – מסלול בתשלום חודשי בלבד, מסלול בפיקדון מופחת, מסלול המאפשר גמישות ושינוי במהלך השנים, מסלולים עם דמי שחיקה שונים ועוד. בנוסף, במידה ונדרש טיפול סיעודי בשלב מאוחר יותר, אחוזות רובינשטיין מציעות לדייריהם פתרונות במחלקות סיעודיות איכותיות ביותר, שהן מפעילות, בעלויות מופחתות.

לסיכום, בבואכם להשוות את מחירי הדיור המוגן לחיים בבית, חשוב לקחת בחשבון את כל הפרמטרים – העכשוויים והעתידיים.

 

אחוזת פולג. בתי דיור מוגן ותיקים ומנוסים צברו ידע רב המאפשר להתאים לכל דייר/ת את המסלול הטוב והמשתלם ביותר עבורם

 

4. טעות רביעית: בוחרים דיור מוגן זול – ומתאכזבים

מעבר בית או דירה בגיל השלישי, ובוודאי שלדיור מוגן, הוא משימה מורכבת ומאתגרת, פיזית ומנטלית. להצלחת המעבר יש כמובן השלכות רבות מאוד על חייכם.
לכן, בבחירת דיור מוגן, מומלץ מאוד לבחור רשת בעלת מוניטין וניסיון, אשר עוסקת בתחום לאורך שנים בהצלחה מוכחת. כדאי לקרוא על הרשת, וכמובן שאם יש לכם מכרים המתגוררים בה – להתייעץ עמם. הכרחי כמובן לערוך סיורים בבתים, ומומלץ גם להתנסות במגורים ככל הניתן (אחוזות רובינשטיין, למשל, מציעות נופשון בתשלום למתעניינים באחוזה).
בנוסף: נסו לקחת חלק בפעילויות השונות על מנת להבטיח שהתנאים – במגורים, במתקנים, בפעילויות התרבות, הספורט והחברה, בשירות של הצוות, בשירותי הבריאות והביטחון ועוד – איכותיים ועונים על הצרכים שלכם.
אכן, דיור מוגן איכותי יותר הוא, באופן טבעי, יקר יותר. אולם האלטרנטיבה, דיור מוגן זול ולא מושקע, שתתאכזבו ממנו, עלולה להוביל להוצאות גבוהות עוד יותר ולעוגמת נפש גדולה.

מעבר לדיור מוגן דורש היערכות ולעתים גם תקופת הסתגלות.
כשעושים את ההחלטה הלא נכונה, אפשר כמובן להתחרט ולהחליט לעבור לבית אחר (או לשוב הביתה), אולם הדבר ידרוש משאבים כספיים ונפשיים לא מבוטלים.

 

סיורים באחוזת צהלה לפני המעבר לדיור מוגן
אחוזת צהלה. לפני המעבר הכרחי לערוך סיורים בבתי הדיור המוגן, ומומלץ גם להתנסות במגורים במקום

 

5. טעות חמישית: לא קוראים את האותיות הקטנות בחוזה המעבר

בדקתם, ביררתם, ביקרתם, וידאתם – ואתם בשלים לחתום על חוזה המעבר לבית הדיור המוגן שבחרתם.

כעת, מול החוזה וסעיפיו השונים, חשוב מאוד לוודא שהכול ברור, מובן, מתאים לכם ולשביעות רצונכם; לעבור היטב ובקפידה על כל סעיף, להתייעץ עם עורכי דין ואנשי מקצוע מנוסים בכל דבר ועניין.

באחוזות רובינשטיין, לדוגמה, עוברים עם כל דייר/ת עתידי על כל אחד מהסעיפים, מסבירים ומבארים, בונים יחדיו את המסלול הטוב והנכון ביותר עבור הדייר/ת ומוודאים כי הכול מובן ומוסכם. בנוסף, לעיתים ישנן גם הטבות שונות שניתן לקבל במסגרת המסלול הנבחר.

לעומת זאת, ישנם מקומות המציעים חוזים עם "מכשולים" שונים. למשל – שחיקת פיקדון בשנים מועטות מדי, גביית כספים על דמי טיפול של עורך דין (מטעם הדיור המוגן), עלות על ביטול הסכם ועוד. לכן, כאן, יותר מתמיד, שימו לב לאותיות הקטנות, קחו את הזמן ובררו כל פרט.

בהצלחה!

כתבות מגזין נוספות שיעניינו אותך

דיור מוגן מומלץ: כך תדעו איך לבחור בדיור המוגן המתאים לכם ביותר

דיור מוגן הפך לאופציה אטרקטיבית ביותר עבור אוכלוסיית גיל הזהב בזכות סביבת מגורים מוגנת ובטוחה, מגוון רחב של פעילויות פנאי, תרבות וספורט, קהילה חברתית איתנה, שירותים רפואיים צמודים ואבטחה 24/7. כיום יש מגוון גדול של בתי דיור מוגן בארץ, כך שאפשרויות הבחירה רבות וההתלבטויות לא מעטות. לכן, ועל מנת לסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה, במאמר […]

דיירי האחוזות מספרים על החיים בהן

צפו בדיירי אחוזות רובינשטיין מספרים על המעבר לאחוזות ועל החיים בהן >>

הטריקים והשטיקים במחירי דיור מוגן

עוברים לדיור מוגן? חשוב מאוד שתשימו לב לכל הסעיפים בחוזה המעבר  לאחר שהחלטתם לעבור לבית דיור מוגן, תקבלו לידיכם את הסכם הכניסה לבית. מטבע הדברים, כשמדובר במעבר לבית חדש המעניק מגוון גדול של שירותים, חוזה דיור מוגן הינו מפורט ומורכב.  ישנם הבדלים משמעותיים בין החוזים של רשתות הדיור המוגן השונות שמתבטאים בסופו של דבר במחיר […]

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!
ניתן ליצור קשר גם בטלפון 076-599-6619






    בלחיצה על "שליחה" אני מאשר/ת כי קראתי את התקנון וכי הפרטים שמסרתי יכללו במאגר המידע של אחוזות רובינשטיין בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

    background Call us
    Accessibility

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility

    Accessibility Statement

    array(0) { }