טוען...

החיים בדיור מוגן

חשיבותם של גלאי עשן בבתי דיור מוגן

לצד הפעילויות המהנות ודרך החיים האטרקטיבית, חשוב לזכור כי דיור מוגן כשמו כן הוא: מסגרת שצריכה לספק הגנה מתאימה לדייריה, ולשמור עליהם מפני כל רע. על כן, במידה ואתם בוחנים את האפשרות להיכנס לדיור מוגן, חשוב לשים לב, בין היתר, כי בדירות, בחדרים ובמרכזים הציבוריים מותקנים גלאי עשן.
תאריך:21.03.20

מרכזי דיור מוגן אמורים להציע איכות חיים גבוהה לכלל הדיירים המתגוררים בהם.
בני הגיל השלישי פונים למסגרות הדיור המוגן כדי ליהנות מדירות מפנקות המותאמות לצורכיהם, ממרכזי ספורט מתקדמים, מחוגי העשרה ומחברת אנשים בני גילם.
לצד הפעילויות המהנות ודרך החיים האטרקטיבית, חשוב לזכור כי דיור מוגן כשמו כן הוא: מסגרת שצריכה לספק הגנה מתאימה לדייריה, ולשמור עליהם מפני כל רע. על כן, במידה ואתם בוחנים את האפשרות להיכנס לדיור מוגן, חשוב לשים לב, בין היתר, כי בדירות, בחדרים ובמרכזים הציבוריים מותקנים גלאי עשן. תפקידם של אלה הוא להתריע במידה ויש שריפה: גלאי עשן מזהים את השינוי בנפח האוויר בחדר ואת כניסת העשן, ובתגובה מצפצפים בעוצמה גבוהה מאוד, כך שלא ניתן להתעלם מהם. לכן, חשיבותם של גלאי עשן בכלל ובדיור המוגן בפרט – עצומה.

הגלאי שמספק לכם התראה אמיתית ומציל חיים:
● אפשרות לפינוי אוכלוסייה מבוגרת: באמצעות ההתראה המהירה שגלאי עשן מספקים במקרה של שריפה, מנהלי בתי דיור מוגן יכולים לדאוג לפינוי מהיר ויעיל של כלל הדיירים. יש לזכור שחלק מהדיירים זקוקים לעתים לסיוע בניוד, וגם אלה שיכולים ללכת עצמאית לא בהכרח מסוגלים להימלט במהירות. לכן, ככל שההתראה מוקדמת, כך הדיירים יכולים להתפנות מהאזור בצורה רגועה יותר, מבלי לפגוע בבריאותם.
● מוקד השריפה עלול להיות במקום שבו אין בני אדם: אנו נוטים לעתים לחשוב כי שריפה מתחילה תמיד במקומות שבהם יש בני אדם. אולם זה לא בהכרח כך. נניח, למשל, שאחד הדיירים מכין אוכל בדירתו ויוצא החוצה, כשהוא שוכח בטעות את התנור או הכיריים דולקים? במצב כזה, אם לא יהיה גלאי עשן מתאים, השריפה עלולה להתפשט באין מפריע. לעומת זאת, ברגע שהגלאי מתחיל לצפצף, ניתן למצוא במהירות את מוקד השריפה ולפנות את הדיירים במידת הצורך. חשוב מאוד לציין כי בבתי דיור מוגן מערכות הגלאי מחוברות למערכת המרכזית. כלומר, מחלקת הביטחון מקבלת, באופן מידי, התראה על כך שיש סכנה לשריפה באחת הדירות, וכך יכולה לדאוג לפינוי הולם של הדיירים.
● תפעול מהיר לכיבוי השריפה: כאמור, במידה ויש גלאי עשן בכל החדרים והחללים שבדיור המוגן, הדבר מאפשר לאנשי צוות הביטחון במתחם לגלות את השריפה במהירות – ולפעול לכיבויה. בזכות גלאי עשן, לעתים הצוות יכול לכבות את השריפה עוד בשלביה הראשונים ולמנוע אפילו פגיעה בציוד. אולם ללא גלאי עשן מתאימים, בני האדם – ערניים ככל שיהיו – לא יוכלו לספק התראה כה מהירה לצוות הביטחון של הדיור המוגן.

לבדוק למען הביטחון שלכם
אם אתם מחפשים לעצמכם או ליקירכם מסגרת של דיור מוגן, יש דברים רבים שחשוב לבדוק.
אולם לצד איכות הדירות, הפעילויות, החברה, המיקום ושאר המרכיבים הכל כך חשובים, אל תשכחו לוודא גם כי בדירות ובמרחבים השונים קיימים גלאי העשן איכותיים, שיבטיחו את בטיחותכם.

כתבות מגזין נוספות שיעניינו אותך

דיור מוגן מומלץ: כך תדעו איך לבחור בדיור המוגן המתאים לכם ביותר

דיור מוגן הפך לאופציה אטרקטיבית ביותר עבור אוכלוסיית גיל הזהב בזכות סביבת מגורים מוגנת ובטוחה, מגוון רחב של פעילויות פנאי, תרבות וספורט, קהילה חברתית איתנה, שירותים רפואיים צמודים ואבטחה 24/7. כיום יש מגוון גדול של בתי דיור מוגן בארץ, כך שאפשרויות הבחירה רבות וההתלבטויות לא מעטות. לכן, ועל מנת לסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה, במאמר […]

דיירי האחוזות מספרים על החיים בהן

צפו בדיירי אחוזות רובינשטיין מספרים על המעבר לאחוזות ועל החיים בהן >>

הטריקים והשטיקים במחירי דיור מוגן

עוברים לדיור מוגן? חשוב מאוד שתשימו לב לכל הסעיפים בחוזה המעבר  לאחר שהחלטתם לעבור לבית דיור מוגן, תקבלו לידיכם את הסכם הכניסה לבית. מטבע הדברים, כשמדובר במעבר לבית חדש המעניק מגוון גדול של שירותים, חוזה דיור מוגן הינו מפורט ומורכב.  ישנם הבדלים משמעותיים בין החוזים של רשתות הדיור המוגן השונות שמתבטאים בסופו של דבר במחיר […]

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!
ניתן ליצור קשר גם בטלפון 076-599-6619






    בלחיצה על "שליחה" אני מאשר/ת כי קראתי את התקנון וכי הפרטים שמסרתי יכללו במאגר המידע של אחוזות רובינשטיין בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

    background Call us
    Accessibility

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility

    Accessibility Statement

    array(0) { }