טוען...

החיים בדיור מוגן

יש לי יום יום חוג

ספרות, מוזיקה, שחמט, לדינו, חזנות, סריגה, סנוקר וצרפתית הם רק חלק מהחוגים שמעבירים בהתנדבות דיירים באחוזת בית הכרם לחבריהם באחוזה | מנכ"לית האחוזה, אורלי גולן: "בזכות הדיירים-מרצים תחום התרבות באחוזה עשיר מאין כמוהו - ולא מפסיק להתפתח"
תאריך:21.03.20

אחוזת בית הכרם ידועה בקהילה איכותית ביותר הכוללת דיירים בעלי כישורים ותחומי עניין מגוונים. רבים מהם החליטו להפוך את המקצוע או התחביב שלהם לחוג – לטובת דיירי האחוזה.
החוגים זוכים להשתתפות רבה, וסביב כל אחד מהם נוצרה קהילה של משתתפים קבועים, המחכים ליום החוג בכיליון עיניים. "אני גאה בדיירים הנפלאים שלנו!", אומרת אורלי גולן, מנכ"לית אחוזת בית הכרם. "הם יוזמים, פעילים ומקדישים שעות רבות לתכנון וארגון חוגים ואירועים, וכן לפעילויות ועזרה במגוון רחב של נושאים הקשורים בתרבות. בזכותםֿ תחום התרבות באחוזת בית הכרם מפותח, מגוון ועשיר מאין כמוהו".

טובה מרכוס
ספרות
טובה מרכוס

טובה מעבירה חוגי ספרות והרצאות לקהל הרחב. "אני מרצה על ספרים, סיפורים ושירים", היא מפרטת.
"בחוגים ההרצאות הן דינמיות, ויש בהן שיח על יצירות ספרותיות או על סופרים ומשוררים.
בהרצאות אני בוחרת נושאים יותר גדולים וכלליים, כמו למשל 'הדרך כמטאפורה', 'החמצה' או 'גורל ובחירה' ביצירות ספרות שונות, ואז אני מסבירה ומדגימה את הנושא בעזרת מגוון יצירות״.
הדיירים נהנים גם מהרצאותיו של בעלה, פרופ' יצחק מרכוס, בנושאים מגוונים ומעניינים.

לין לביא
מוזיקה חובקת עולם
לין לביא
לין החליטה להעביר את החוג לאחר שנים רבות שבהן אספה סרטי די.וי.די של הופעות מוזיקה במגוון סגנונות: מברברה סטרייסנד, דרך פברוטי ועד מוזיקת עולם.
לין החלה להקרין את הסרטים במסגרת החוג, שזוכה להתעניינות רבה – ומונה כיום לא פחות מ 100- דיירים. בתחילת כל הקרנה נותנת לין רקע על האומן ועל יצירותיו, ולאחר מכן צופים כולם יחדיו בהופעה. "הדיירים ממש מחכים לזה! הם מתרגשים ובאים לחבק אותי אחרי ההופעות. זה ממלא אותי בשמחה", היא מספרת.

אבירם דניאל
סנוקר, שחמט ושש בש
אבירם דניאל
אבירם מעביר לדיירים חוג למשחקים. לדבריו, את משחקי השחמט והשש בש הוא משחק מילדות, אבל סנוקר הכיר ולמד רק באחוזה. 
בחוג משתתפים 15 דיירים, ומדי פעם מתקיימות בו גם תחרויות נושאות פרסים.

מטי בר שלום (לבית פלומבו)
חוג לדינו ופרלמנט אקטואליה
מטי בר שלום
במסגרת החוג ללדינו מלמדת מטי את השפה בשיטה מיוחדת המלווה במילים הכתובות בשפת הלדינו, בעברית ובנוסף בכתיב עברי מנוקד.
כל נושא מלווה בציור פרי עטה, כך שהמילים והטקסט מאוד נהירים ללומדים. השיעורים מלווים בדיונים בנושאי אקטואליה, מוזיקה וספרות, כך שהיא מעשירה את השפה דרך הנושא הנלמד.
בנוסף לחוג הלדינו מטי מעבירה פרלמנט בכל ערב שבת. בכל פעם היא מקריאה סיפור אקטואלי לאותו שבוע הקשור לדת (אך אינו טקסט דתי) וכן נותנת סקירה פוליטית גלובלית, שהיא התחביב העיקרי שלה.
לאחר מכן היא מעדכנת את האנשים באקטואליה עכשווית. לשם כך היא מסתמכת על ניסיונה כשדרנית בתחומי הפוליטיקה והאקטואליה.

פרופ' יהודה באואר
הרצאות בחקר השואה
יהודה באואר
פרופ' יהודה באואר הוא פרופסור אמריטוס במכון ליהדות זמננו שבאוניברסיטה העברית המתמחה בחקר השואה, זוכה פרס ישראל בתחום חקר ההיסטוריה של עם ישראל לשנת 1998 וזוכה פרס א.מ.ת בחקר השואה לשנת  2016.
את ההרצאות באחוזה הוא מעביר בשנים האחרונות, אחת לשלושה חודשים.
במפגש דן פרופ' באואר בנושאים שונים הקשורים בחקר השואה, תוך שילובם באקטואליה עכשווית.

חיים רשלבך
חזנות
חיים רשלבך
במסגרת החוג חיים מסביר לדיירים על חזנות, משמיע קטעי חזנות מפורסמים וסיפורים על חזנים.
בחוג משתתפים כ 20- דיירים שנהנים להאזין ליצירות החזנות ולהעשיר את הידע שלהם בתחום. בנוסף, הדיירים נהנים מקולו הערב של חיים באירועים שונים הנערכים באחוזה.

מיקי בלומברג
סריגה
מיקי בלומברג
החוג שמארגנת מיקי לא נועד ללמד סריגה – אלא לחבר בין מספר נשים סורגות, וכך ליצור מפגש חברתי סביב הסריגה.
החוג קיים כחמש שנים ומשתתפות בו כיום כעשר דיירות. הן סורגות יחד מגוון פריטים בסגנונות שונים ובהם שכמיות, שמיכות, כובעים, סוודרים ועוד.  כל הפריטים הנסרגים בחוג נתרמים למוסדות שונים: בתי אומנה, מקלטים לנשים מוכות, חיילים בודדים ומחלקות אונקולוגיות לילדים בבתי חולים.
הכסף לרכישת הצמר מגיע מתרומות שמיקי דואגת לגייס מארגונים שונים.

מרים צפניה ומרגלית בנבנג'י
חוג לדוברי צרפתית
מרים צפניה מרגלית בנבנג'י
בחוג דנים על נושאים שונים בצרפתית, כגון אקטואליה, תרבות, פנאי ועוד. הרעיון הוא לשמר ולשפר את כישורי השפה הצרפתית.

תרבות של התנדבות

לצד דיירי אחוזת בית הכרם שמעבירים חוגים, דיירים רבים מתנדבים לסייע בפעילות התרבותית הענפה באחוזה.
טובה לידר אחראית על התקשורת בין חברי מקהלת "צעירים לנצח", משמשת יד ימינו של במאי הלהקה ודואגת גם להדפסות, קניות, תיקונים, תפירה ושיפוץ התלבושות והאביזרים, ועל כך היא זוכה בשיתוף פעולה מלא מחברתה ללהקה אתי ריבלין.
כמו כן, טובה מסייעת בהכנת שיעורי ברידג' ובארגון רשימות הנוכחים בחוג הספרות. "הכל מתוך כך שאכפת לי איך ביתי נראה ומתפקד", היא מסכמת ואומרת.
אתי ריבלין מסייעת למנצחת מקהלת "אחוזמר", אחראית על הארגון, ההתנהלות והקשר מול הדיירים לצד המנצחת בכל הנוגע לפעילות המקהלה.
דורה עופר ורעיה הרניק מתנדבות פעמיים בשבוע כספרניות בספרייה מזה עשר שנים – מארגנות, דואגות לקיים ומחדשות את מלאי הספרים.
שולה רפאלי מארגנת מבעוד מועד את השולחנות והציוד הנדרש למפגשי הבינגו עליהם היא אחראית. "זה כמו עבודה, יש לי מחויבות", היא אומרת, ומוסיפה על מראה חבריה הדיירים שמשחקים ונהנים: "זה מחמם את לבי".
שולמית מאיר מלווה את אירועי התרבות שאליהם יוצאים הדיירים, ביניהם הצגות בתיאטראות וקונצרטים בפילהרמונית. שולמית אחראית הן על ההסעות לאירועים והן על הסדר והארגון במופעים עצמם.
דבורה שוורץ מסייעת למחלקת התרבות באחוזה בכל הקשור לאדמיניסטרציה.
שלמה אזן ויעקב אמידי משמשים כגבאים בבית הכנסת.
דיירות נוספות מתנדבות בעזרה לקידוש בשבתות.
לדברי מנכל"ית האחוזה, אורלי גולן, ישנם דיירים נוספים התורמים לחבריהם ומעבירים הרצאות ומפגשים מרתקים בנושאים שונים.

כתבות מגזין נוספות שיעניינו אותך

דיור מוגן מומלץ: כך תדעו איך לבחור בדיור המוגן המתאים לכם ביותר

דיור מוגן הפך לאופציה אטרקטיבית ביותר עבור אוכלוסיית גיל הזהב בזכות סביבת מגורים מוגנת ובטוחה, מגוון רחב של פעילויות פנאי, תרבות וספורט, קהילה חברתית איתנה, שירותים רפואיים צמודים ואבטחה 24/7. כיום יש מגוון גדול של בתי דיור מוגן בארץ, כך שאפשרויות הבחירה רבות וההתלבטויות לא מעטות. לכן, ועל מנת לסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה, במאמר […]

דיירי האחוזות מספרים על החיים בהן

צפו בדיירי אחוזות רובינשטיין מספרים על המעבר לאחוזות ועל החיים בהן >>

הטריקים והשטיקים במחירי דיור מוגן

עוברים לדיור מוגן? חשוב מאוד שתשימו לב לכל הסעיפים בחוזה המעבר  לאחר שהחלטתם לעבור לבית דיור מוגן, תקבלו לידיכם את הסכם הכניסה לבית. מטבע הדברים, כשמדובר במעבר לבית חדש המעניק מגוון גדול של שירותים, חוזה דיור מוגן הינו מפורט ומורכב.  ישנם הבדלים משמעותיים בין החוזים של רשתות הדיור המוגן השונות שמתבטאים בסופו של דבר במחיר […]

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!
ניתן ליצור קשר גם בטלפון 076-599-6619






    בלחיצה על "שליחה" אני מאשר/ת כי קראתי את התקנון וכי הפרטים שמסרתי יכללו במאגר המידע של אחוזות רובינשטיין בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

    background Call us
    Accessibility

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility

    Accessibility Statement

    array(0) { }