טוען...

החיים בדיור מוגן

כאן עוברים בכיף

מההחלטה ועד לדירה החדשה: אחוזות רובינשטיין עושות הכל כדי להקל על דיירים חדשים ולהפוך את המעבר לקל ומוצלח
תאריך:21.03.20

מעבר לבית דיור מוגן הוא החלטה כבדת משקל, שכרוכה בדרך כלל בהתלבטויות רבות ומגוונות, שבראשן השאלות – האם? מתי? ולאן?
גם לאחר שעניתם על שלוש השאלות הללו, חשוב גם כי המעבר עצמו יעשה בצורה המתאימה, הקלה והטובה ביותר.
כל ארבע האחוזות של רובינשטיין פועלות בדרכים מגוונות על מנת להקל על הדיירים העתידיים, הן בזמן ההתלבטות וההיכרות עם האחוזה והן במהלך המעבר עצמו.

מרים קורול
מרים קורול, דיירת אחוזת ראשונים. “דאגו לי ולא עזבו אותי לרגע”

 

הנה כמה מהפעולות והשלבים העיקריים שהאחוזות מציעות:

שלב 1: נופשון למתלבטים

מעבר לביקורים ולפגישות באחוזה, הדיירים המיועדים יכולים להתארח בנופשון (בתשלום) – מספר ימים שבהם הם מתגוררים בדירה באחוזה, נהנים משפע הפעילויות המגוונות, מגוון החוגים והמפגשים וחווים את החיים החברתיים. במהלך הנופשון מסייעים דייר, דיירת או זוג דיירים ותיקים מהאחוזה לדיירים המיועדים, מארחים להם חברה ועוזרים להם להתמצא בכל הדרוש. כך יכולים הדיירים המיועדים להכיר ולהתנסות בחיים בדיור מוגן, להכיר חברים וקבוצות חברתיות, ולבחון לעומק האם המעבר מתאים להם.

בנוסף מפעילות האחוזות מועדוני ידידים, המיועדים לאנשים המעוניינים להכיר מקרוב את קהילת הדיירים החמה ואת צוות העובדים המסור ולהתרשם מאורח החיים באחוזה. במסגרת המועדונים מתקיימות פעילויות מהנות ומשותפות, שדרכן נחשפים החברים לחיים העשירים והתוססים באחוזה.
 

שלב 2: לקראת המעבר

ליווי צמוד: המעבר מהבית או מהדירה שבהם התגוררתם במשך שנים רבות, מעורר חששות רבים באופן טבעי, ומעלה שאלות כמו: מה כדאי לקחת איתי, מה למסור או למכור, ואיך להיערך לקראת המעבר הצפוי.
רבים מהדיירים עוברים מדירות ובתים גדולים לדירות קטנות יותר, דבר המעורר חששות טבעיים.
בלהה רודיטי, דיירת אחוזת צהלה, מספרת כי החשש שלה התפוגג במהירות: "ראשית, הדירה באחוזה התאימה בדיוק לצרכים שלי – לא גדולה מדי ולא קטנה מדי. שנית, הדירה נמצאת בבית רחב-ידיים – האחוזה – עם שטחים ציבוריים גדולים, מתקנים והרבה מאוד אפשרויות".

אחוזת ראשונים. הליווי והייעוץ תורמים הרבה מאוד לביטחון ולשקט הנפשי של הדיירים הנכנסים

———————————————-
מעוניינים לשמוע פרטים נוספים 
על אחוזת ראשונים?

התקשרו ונשמח לעזור:
03-9786402

———————————————-

על מנת להקל על הדיירים במעבר, באחוזת ראשונים ניתנת הטבה מיוחדת ומשמעותית, ללא עלות, לכל דייר העובר אליה: ליווי צמוד המתחיל עוד לפני המעבר וממשיך גם אחריו.

איליאל הרלב, רכזת הקהילה של האחוזה ואחראית על קליטת הדייר החדש, היא בעלת ניסיון רב מאוד בתחום, אמונה על הליווי: "אני מגיעה לביתם של הדיירים העתידיים, ועוזרת להם לבחור אילו פריטים להעביר ועל אילו עדיף לוותר", היא מספרת. "חשוב לי שכל אחת ואחד יעשו את הבחירות הנכונות עבורם הן מבחינה רגשית והן מבחינה פרקטית.
כמובן שהכל בגדר המלצות, אבל במרבית המקרים הדיירים נעזרים בכך מאוד. חשוב לי שהם ייקחו עמם חפצים אהובים ובעלי משמעות עבורם, אבל שיצליחו להיפרד באופן הנכון מאלה שרק יעמיסו עליהם.

"אני מגיעה עם שרטוט וצילומים של הדירה באחוזה, כך שיהיה נוח יותר לדיירים לחשוב כיצד לעצב את ביתם החדש, ומה כדאי להעביר אליו. אני גם מלווה אותם ברכישת מכשירי חשמל וריהוט חדש, במידת הצורך. לקראת המעבר אנחנו אפילו מחליטים ביחד כמה קרטונים נכון לארוז. הליווי והייעוץ תורמים הרבה מאוד לביטחון ולשקט הנפשי לקראת המעבר לאחוזה, ובמהלכו, ואני רואה בכך שליחות של ממש".

המתנה פעילה: במקרים מסוימים ישנה תקופה, קצרה או ממושכת, בין חתימת ההסכם ועד למעבר עצמו, אם בשל תפוסה מלאה באחוזה ואם בשל רצון הדיירים העתידיים. בתקופה זו יכולים הדיירים המיועדים לבקר באחוזה כאוות נפשם, וליהנות מכל הפעילויות שהיא מציעה.

בלהה רודיטי מאחוזת צהלה הייתה ברשימת המתנה כשנה וארבעה חודשים. “במהלך תקופת ההמתנה נחשפו בפניי אפשרויות הבילוי באחוזה", היא מספרת. "ראשית נדלקתי על הבריכה והגעתי מדי יום לשחות בה, ובתוך כך מצאתי עניין בשיעורי התעמלות וחוגים נוספים. ככל שהרביתי לבקר מצאתי נושאים חדשים ומענייניים, ולפעמים ביקרתי באחוזה פעמיים ביום. הכרתי חברים חדשים והוזמנתי לדירותיהם. זה עזר לי לדמיין כיצד תראה דירתי כשאעבור לאחוזה. ואכן, כשעברתי לאחוזה הכניסה הייתה חלקה ונעימה ביותר”.

בלהה רודיטי, דיירת אחוזת צהלה. “כניסה חלקה ביותר”

שלב 3: היום הגדול הגיע

דירה באחוזת צהלה. תמיכה, ליווי וחבילת הטבות לעוברים

 

ביום המעבר ובימים שלאחריו, זוכים הדיירים הנכנסים לליווי, ייעוץ וסיוע – מטעם האחוזה, בשיתוף הדיירים הוותיקים, ולעתים גם בעזרה של חברות חיצוניות המספקות ייעוץ לבית אבות.

“יש לי רשימה של 30 מתנדבים וכאשר דייר, דיירת או זוג מגיעים לאחוזה אני בוחרת את הדייר המתאים לו ביותר – מבחינת גיל, עיסוק וכדומה”, מסבירה דיירת אחוזת ראשונים רותי איל, המנהלת את מועדון המתנדבים באחוזה. “המתנדבים קושרים עם הדייר החדש קשרים ידידותיים, עונים לו על כל שאלה או תהייה, ומלווים אותו ביום הכניסה ובימים שאחריו. בנוסף חשוב לציין כי בכל קומה יש רכז שכונה, וגם הוא יוצר קשר עם הדיירים החדשים שיכולים להיעזר בו בעת הצורך".

"אני כמובן מלווה את הדיירים ביום המעבר עצמו", מוסיפה אילאיל הרלב. "זה יום לא פשוט, שיכול להיות מבלבל, וחשוב לי לתמוך, להרגיע ולעזור לסדר".

רותי איל, דיירת אחוזת ראשונים. 30 מתנדבים שתפרידם לסייע לדיירים החדשים

ואילו באחוזת צהלה זוכים הדיירים לחבילת הטבות הכוללת אריזה והובלה ביום המעבר.
בבואם לאחוזה מחכה להם צוות פירוק וסידור הדירה, וצוות האחוזה מלווה אותם לאורך היום כולו. בדירה מחכה להם ערכת קפה, שתיה קרה, עוגה משובחת, קערת פירות. 

שלב 4: דבר הדייר המאושר

לפעמים ההתלבטות פשוטה – וכך גם המעבר. “יום אחד קמתי והחלטתי שהגיע הזמן שאראה דיור מוגן”, מספרת מרים קורול מאחוזת ראשונים. “עליתי על אוטובוס, הגעתי לאחוזת ראשונים בלי לתאם פגישה – וקיבלו אותי מאוד יפה. התאהבתי מהרגע הראשון. אמרתי לעצמי: ‘זה בדיוק מה שאני רוצה’. אחרי שעברתי ישבו אתי מנציגות הדיירים, הסבירו לי איך הדברים מתנהלים, דאגו לי ולא עזבו אותי לרגע. הייתה לי כניסה נהדרת שממשיכה עד עצם הרגע הזה. אני מאוד מאושרת פה”.

רוצים להכיר מקרוב את דיירי דיור המוגן באחוזות רובינשטיין? לחצו על הקישור

כתבות מגזין נוספות שיעניינו אותך

דיור מוגן מומלץ: כך תדעו איך לבחור בדיור המוגן המתאים לכם ביותר

דיור מוגן הפך לאופציה אטרקטיבית ביותר עבור אוכלוסיית גיל הזהב בזכות סביבת מגורים מוגנת ובטוחה, מגוון רחב של פעילויות פנאי, תרבות וספורט, קהילה חברתית איתנה, שירותים רפואיים צמודים ואבטחה 24/7. כיום יש מגוון גדול של בתי דיור מוגן בארץ, כך שאפשרויות הבחירה רבות וההתלבטויות לא מעטות. לכן, ועל מנת לסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה, במאמר […]

דיירי האחוזות מספרים על החיים בהן

צפו בדיירי אחוזות רובינשטיין מספרים על המעבר לאחוזות ועל החיים בהן >>

הטריקים והשטיקים במחירי דיור מוגן

עוברים לדיור מוגן? חשוב מאוד שתשימו לב לכל הסעיפים בחוזה המעבר  לאחר שהחלטתם לעבור לבית דיור מוגן, תקבלו לידיכם את הסכם הכניסה לבית. מטבע הדברים, כשמדובר במעבר לבית חדש המעניק מגוון גדול של שירותים, חוזה דיור מוגן הינו מפורט ומורכב.  ישנם הבדלים משמעותיים בין החוזים של רשתות הדיור המוגן השונות שמתבטאים בסופו של דבר במחיר […]

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!
ניתן ליצור קשר גם בטלפון 076-599-6619






    בלחיצה על "שליחה" אני מאשר/ת כי קראתי את התקנון וכי הפרטים שמסרתי יכללו במאגר המידע של אחוזות רובינשטיין בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

    background Call us
    Accessibility

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility

    Accessibility Statement

    array(0) { }