טוען...

החיים בדיור מוגן

כסף וזהב: התנהלות כלכלית נכונה בגיל השלישי

ניהול נכון ומיטבי של הכסף שלנו חשוב בכל גיל, וככל שמודעים לנושא בשלב מוקדם יותר כך יותר טוב. בגיל השלישי גם התקציב וגם הצרכים משתנים, וחשוב להתאים את ההתנהלות הכלכלית לתקופת חיים זו כדי ליהנות מסדר ושקט פיננסי שמאפשר ליהנות מהיתרונות הרבים של גיל הזהב ולמקסם את איכות החיים שהחיים בדיור מוגן מספקים
תאריך:27.06.22

בכל הנוגע להתנהלות כלכלית נכונה יש כלל אצבע שחשוב לזכור: כמה שיותר מוקדם – יותר טוב.
ככל שאנשים מודעים למצבם הכלכלי בגיל מוקדם יותר ומתנהלים בצורה יעילה התואמת את רמת ההוצאות וההכנסות שלהם – כך עולה הסבירות שעם הגיעם לשנות הפנסיה הם יוכלו ליהנות מנוחות כלכלית.

 

חשוב להתאים את ההתנהלות הכלכלית לתקופת החיים כדי ליהנות מסדר ושקט פיננסי שמאפשר ליהנות מהיתרונות של גיל הזהב

 

טיפים לניהול פיננסי והתנהלות כלכלית נכונה

גדעון גלשטיין, יועץ פיננסי ובעל חברת "פרוטה" לייעוץ ותכנון פיננסי, מציין כמה נקודות שיש לתת עליהן את הדעת בכל הנוגע להתנהלות כלכלית מיטבית בגיל השלישי:

* בדיקת החסכונות – חשוב לבחון את כל סוגי החסכונות שנצברו לאורך השנים: פיקדונות, פוליסות ותיקי השקעות. "קודם כל מסתכלים באיזה מסלול השקעה הכסף נמצא", מסביר גלשטיין. "ישנם מסלולים תנודתיים, המניבים אחוזי רווח גבוהים יותר, והם מיועדים בדרך כלל לטווח הארוך. מסלולים סולידיים יותר, המניבים אחוזי רווח נמוכים יותר, מיועדים בדרך כלל למימוש בטווח הקצר. חשוב לוודא שהמסלול מתאים לאדם ולצרכיו. אין מסלול נכון או לא נכון ואין החלטות שנכונות לכולם. בני 70 פלוס נוטים לחשוב שכדאי להם להשקיע את כספם במסלול סולידי כי הם יצטרכו את הכסף בקרוב. מכיוון שתוחלת החיים בישראל היא גבוהה – כדאי לשקול השקעות לטווח הארוך, במיוחד אם לא מייעדים את הכסף לצורך ידוע בטווח הקרוב". העיקרון המרכזי כאן, על פי גלשטיין, הוא למצות את הפוטנציאל של תיק ההשקעות על ידי התאמתו לצרכים.

* השקעות במט"ח – במשך שנים רבות מדינת ישראל נהנתה מאינפלציה נמוכה מאוד, כמעט אפסית, כך שהכסף שלנו כמעט ולא איבד מערכו לאורך השנים. "בזמן האחרון האינפלציה עלתה מאוד", מסביר גלשטיין, "היא עומדת היום על ארבעה אחוזים, ובארצות הברית על שמונה אחוזים. אלו מספרים גבוהים מאוד המעידים על שחיקת הכסף. הרבה אנשים מחלקים את הכסף בין חסכונות שונים, חלקם במט"ח, מתוך רצון לחלק את ההשקעות לכמה אפיקים. לאור עליית האינפלציה כדאי מאוד לשנות את תמהיל ההשקעות כדי למנוע את אובדן ערך הכסף עד כמה שניתן".

* בדיקת עלויות – חשוב מאוד לדעת כמה משלמים על ניהול פיננסי של הכסף וההשקעות. "שאלות ובדיקות על עלויות הן לא שאלות גסות!", מבהיר גלשטיין. "כמו בכל דבר, כדאי לעשות סקר שוק מקיף ולבדוק איפה הכסף נמצא. הבחירה היא לאו דווקא במקום הזול ביותר, אלא במקום שבו מבינים כמה משלמים, על מה בדיוק ומה האלטרנטיבות".
כלל האצבע שגלשטיין מציין בהקשר זה הוא שכל מה שעולה יותר מאחוז אחד בשנה נחשב לגבוה ויש לבדוק אם העלות מוצדקת. "ותמיד תמיד אפשר להתמקח", אומר גלשטיין, "בקשת הנחה אינה בושה ואינה הופכת את המבקש ללא נימוסי".

לבני הגיל השלישי המרגישים שאינם מנהלים את התקציב שלהם בצורה מיטבית ומבחינה כלכלית ממליץ גלשטיין לקבל ייעוץ פיננסי שיעזור להם לעשות סדר, לבחון את ההוצאות מול התקציב הקיים ומול החסכונות ולהבין כיצד הצרכים המשתנים משפיעים על ההתנהלות הכלכלית.

בהקשר זה מציין גלשטיין את סדנאות הפרישה של הג'וינט והמשרד לשוויון חברתי, המועברות במרכזי אפ 60 פלוס ברחבי הארץ, ועוסקות בדיוק בנקודות האלו.
"עוד דבר חשוב מאוד, בהקשר הפיננסי והאישי כאחד, הוא צוואה", מדגיש גלשטיין. "אולי זה נראה מרתיע, אבל צוואה מעידה על ארגון וסדר פיננסי ועל דאגה לכל בני המשפחה, כך שיימנעו ריבים משפחתיים בעתיד. דבר חשוב נוסף שיכול לפתור מראש הרבה בעיות הוא ייפוי כוח מתמשך – מסמך משפטי שמייפה את כוחם של אנשים נבחרים לקבל החלטות אישיות, בריאותיות ופיננסיות אם האדם נמצא במצב בריאותי שבו אינו יכול להחליט על דעת עצמו".
למידע נוסף על כתיבת צוואות

"אנשים נוטים לדחות את העיסוק בכסף שלהם, אבל חשוב להבין שזה חשוב ודחוף מכיוון שזה יכול להשפיע על איכות החיים שלנו וגם של הקרובים לנו", מסכם גלשטיין.

כתבות מגזין נוספות שיעניינו אותך

דיור מוגן מומלץ: כך תדעו איך לבחור בדיור המוגן המתאים לכם ביותר

דיור מוגן הפך לאופציה אטרקטיבית ביותר עבור אוכלוסיית גיל הזהב בזכות סביבת מגורים מוגנת ובטוחה, מגוון רחב של פעילויות פנאי, תרבות וספורט, קהילה חברתית איתנה, שירותים רפואיים צמודים ואבטחה 24/7. כיום יש מגוון גדול של בתי דיור מוגן בארץ, כך שאפשרויות הבחירה רבות וההתלבטויות לא מעטות. לכן, ועל מנת לסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה, במאמר […]

דיירי האחוזות מספרים על החיים בהן

צפו בדיירי אחוזות רובינשטיין מספרים על המעבר לאחוזות ועל החיים בהן >>

הטריקים והשטיקים במחירי דיור מוגן

עוברים לדיור מוגן? חשוב מאוד שתשימו לב לכל הסעיפים בחוזה המעבר  לאחר שהחלטתם לעבור לבית דיור מוגן, תקבלו לידיכם את הסכם הכניסה לבית. מטבע הדברים, כשמדובר במעבר לבית חדש המעניק מגוון גדול של שירותים, חוזה דיור מוגן הינו מפורט ומורכב.  ישנם הבדלים משמעותיים בין החוזים של רשתות הדיור המוגן השונות שמתבטאים בסופו של דבר במחיר […]

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!
ניתן ליצור קשר גם בטלפון 076-599-6619






    בלחיצה על "שליחה" אני מאשר/ת כי קראתי את התקנון וכי הפרטים שמסרתי יכללו במאגר המידע של אחוזות רובינשטיין בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

    background Call us
    Accessibility

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility

    Accessibility Statement

    array(0) { }