טוען...

החיים בדיור מוגן

מועדון התרבות של אחוזת בית הכרם: המרצים המעניינים ביותר מגיעים לאחוזה!

מועדון התרבות של אחוזת בית הכרם מארח את מיטב המרצים למפגשים מרתקים בשלל נושאים, ולאחריהם שיח פתוח עם הדיירות והדיירים. הנה כמה מפגשים מהשבועות האחרונים | 3.7.2022
תאריך:03.07.22

איתן סימנאור: פיתוח אורבאני בצילומים 

הצלם הירושלמי איתן סימנאור קיים הרצאה מרתקת במועדון התרבות שלנו – על הפיתוח האורבני בירושלים.
סימנאור הרצה במסגרת מועדון התרבות של האחוזה, ובחר להתמקד במקומות ובפרויקטים מרכזיים בירושלים כאשר הוא בוחן אותם כצלם, מנקודת מבטם של תושבי ירושלים עצמם.

הוא התייחס לכמה מהאירועים ההיסטוריים הבולטים שליוו את תקופת "הקו העירוני", בדגש על האזור המפורז שחצה את העיר למשך 19 שנה עד למלחמת ששת הימים. הוא הזכיר לקהל השומעים את המציאות העגומה ששררה בשכונת ממילא שהייתה חצויה באותן השנים.

במהלך המצגת הוא שלף תמונת ארכיון מתוך אחת האנקדוטות המשעשעות, על מטופל ששהה בבית החולים הצרפתי "סאנט לואיס" וביקש להשקיף אל האזור המפורז דרך החלון. כשהתעטש, עפה לו התותבת לתוך האזור המפורז. אחות נזירה שעבדה בבית חולים הצליחה, במאמצים רבים, להציל את התותבת ולהחזירה לבעליה בשלום.
בתום ההרצאה התקהלו דיירים להודות לו על ההרצאה ועל שהזכיר להם נשכחות!

איתן סינואר. היסטוריה מרגשת

פרופ' תמיר בן חור: השתלת תאי גזע כטיפול לתיקון המוח בטרשת נפוצה

מנהל האגף לרפואת המוח במרכז הרפואי הדסה, פרופ' תמיר בן חור, הרצה בנושא השתלת תאי גזע כטיפול לתיקון המוח בטרשת נפוצה. פרופ' בן חור הביע אופטימיות באשר לעידן החדש הצפוי ואמר: "אחרי מסע של 27 שנים אנחנו בפתח של עידן חדש, שמביא את האפשרות של השתלת התאים ממש לניסויים קליניים". לאחר ההרצאה הוסיף: "הופתעתי מרמת העניין של הקהל בנושא, ומהשאלות שנשאלתי על ידי הדיירים. זו הייתה הפתעה נעימה".

 

אחוזת בית הכרם. מועדון תרבות שוקק ומרתק

דלית קימור: סיפורה של מייסדת גוטקס 

מי לבשה בגד ים של גוטקס? ידיים רבות הורמו באולם של מועדון התרבות בעקבות השאלה שהפנתה אל הקהל הבמאית דלית קימור.

דלית, בתה של הדיירת ד"ר מלכה שקד, היא יוצרת הסרט "גברת G". הסרט, המגולל את קורותיה של לאה גוטליב, מייסדת מפעל בגדי הים "גוטקס" (שלא ידעה לשחות בעצמה), הוקרן במהלך המפגש ולאחריו קימור סיפרה על יצירתו.

אילת נגב: חייה של תרצה אתר

לרגל שבוע הספר העברי, אירחנו את הסופרת והעיתונאית אילת נגב, שסקרה את חייה ויצירתה של המשוררת תרצה אתר. היה מעשיר ומעניין מאוד!

 

אבי צפדיה. ניתוח אזורי

 

אבי צפדיה: תוצאות הבחירות בלבנון

אבי צפדיה, מרצה לענייני המזה"ת, הערבים והאסלאם הגיע למועדון התרבות של אחוזת בית-הכרם ועסק בהרצאתו המרתקת על המשבר הקשה והעמוק בלבנון, ובניתוח תוצאות הבחירות הדרמטיות שנערכו בחודש שעבר במדינה.
"הבחירות שנערכו בחודש שעבר היו למעשה הרות גורל, ועתידות היו לקבוע לאן פניה של לבנון – האם תישאר מאחז שפוי ומתון כפי שהיתה בעבר, או שמא תיפול לחלוטין לידיים שיעיות פרו-איראניות, ואז למעשה תגשים איראן את שאיפתה הגדולה: ציר שיעי המשתרע ממימי המפרץ הפרסי, דרך עיראק וסוריה ועד לבנון, עם נגיעה במימי הים-התיכון, בואךָ ישראל", סיפר צפדיה לקהל הרב שהשתתף בהרצאה בבית הדיור המוגן.

צפדיה התייחס בהרצאתו לתהליך המתרחש בשנים האחרונות בו ניכרת התעצמות כוחם של השיעים במדינה, על חשבונם של הנוצרים והסונים. "בתהליך היסטורי זה משחקת איראן תפקיד חשוב ועיקרי, בעיקר באמצעות תנועת חיזבאללה, המתעצמת הן מבחינת כמויות הנשק, והן מבחינה פוליטית בלבנון. לבנון מצויה במשבר חברתי, כלכלי, ופוליטי עמוק מאוד בארבע השנים האחרונות, מעין שיתוק פוליטי, שמנע הרכבת ממשלה יציבה, ומנע כל אפשרות של טיפול בצרכי האזרחים", אמר. ההרצאה היתה קולחת ומלווה בתמונות וקטעי וידאו מצולמים שעניינו את קהל המאזינים במקום.

 

כתבות מגזין נוספות שיעניינו אותך

דיור מוגן מומלץ: כך תדעו איך לבחור בדיור המוגן המתאים לכם ביותר

דיור מוגן הפך לאופציה אטרקטיבית ביותר עבור אוכלוסיית גיל הזהב בזכות סביבת מגורים מוגנת ובטוחה, מגוון רחב של פעילויות פנאי, תרבות וספורט, קהילה חברתית איתנה, שירותים רפואיים צמודים ואבטחה 24/7. כיום יש מגוון גדול של בתי דיור מוגן בארץ, כך שאפשרויות הבחירה רבות וההתלבטויות לא מעטות. לכן, ועל מנת לסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה, במאמר […]

דיירי האחוזות מספרים על החיים בהן

צפו בדיירי אחוזות רובינשטיין מספרים על המעבר לאחוזות ועל החיים בהן >>

הטריקים והשטיקים במחירי דיור מוגן

עוברים לדיור מוגן? חשוב מאוד שתשימו לב לכל הסעיפים בחוזה המעבר  לאחר שהחלטתם לעבור לבית דיור מוגן, תקבלו לידיכם את הסכם הכניסה לבית. מטבע הדברים, כשמדובר במעבר לבית חדש המעניק מגוון גדול של שירותים, חוזה דיור מוגן הינו מפורט ומורכב.  ישנם הבדלים משמעותיים בין החוזים של רשתות הדיור המוגן השונות שמתבטאים בסופו של דבר במחיר […]

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!
ניתן ליצור קשר גם בטלפון 076-599-6619






    בלחיצה על "שליחה" אני מאשר/ת כי קראתי את התקנון וכי הפרטים שמסרתי יכללו במאגר המידע של אחוזות רובינשטיין בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

    background Call us
    Accessibility

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility

    Accessibility Statement

    array(0) { }