טוען...

ספורט, בריאות ותזונה בגיל השלישי

פרמטרים לבחירת מחלקה או אגף סיעודי

אחת ההתלבטויות המורכבות ביותר בקרב בני משפחה של קשיש סיעודי עוסקת בבחירת מקום המגורים המתאים ביותר עבורו. האם לבחור במטפל שיציע טיפול סיעודי בבית או דווקא בתי אבות סיעודיים המספקים מעטפת של טיפולים ומעניקים למשפחה “ראש שקט”?
תאריך:21.03.20

משפחה הבוחרת בבית אבות סיעודי, בין אם מדובר באגף סיעודי או דיור תומך, צריכה לבדוק מגוון של פרמטרים אשר ישפיעו על איכות חייו של יקירם מעתה והלאה.

אלו הם כמה מהקווים המנחים שצריכים ללוות אתכם בבחירת טיפול סיעודי מתאים:
דירת פרייבט קר, דיור תומך או מחלקה סיעודית?
השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא מה מתאים לצרכים של יקירכם. ישנן כמה אפשרויות:
מחלקה סיעודית בפיקוח משרד הבריאות, המיועדת לאלה הזקוקים לסיוע ב-4 מתוך 6 פעילויות היומיום. הטיפול ניתן על ידי צוות שדואג לכל צרכי הדיירים, לפי התקנים המקובלים.

דיור תומך / בתי אבות בפיקוח משרד הרווחה. מיועד לאנשים עצמאיים ותשושים הזקוקים לסיוע חלקי בהתנהלות היומיומית. הקשיש מתגורר בדירה משלו וזוכה לטיפול סיעודי על ידי צוות מטפלים במקום, יחד עם מעטפת רחבה של שירותים.

דירות פרייבט קר בדיור המוגן. דירות פרטיות מפנקות, שבהן ניתן להלין מטפל אישי וגם ליהנות ממעטפת רפואית ותרבותית מתאימה.

דיור תומך ודירות פרייבט קר נחשבים ל”דיור בקהילה”. לכן, דיירים שעומדים בקריטריונים יכולים לקבל סיוע מביטוח לאומי.

 

מיקום
בתי אבות סיעודיים נמצאים בכל רחבי הארץ, אך כשאתם ניגשים לבחור את הבית הטוב והמתאים ביותר עבור אב או אם המשפחה, חשוב שתחשבו על השגרה היומיומית. האם הקשיש יהיה קרוב אליכם? האם תוכלו לבקר אותו בקלות? האם הוא יוכל ליהנות מזמן איכות משפחתי חשוב כל כך? שאלת המיקום, בין אם מדובר באגף סיעודי או בדיור תומך, בבית אבות בדרום הארץ או בית אבות סיעודי בתל אביב, חשובה מאוד מבחינה משפחתית ואישית.

טיפול מקצועי בהתאמה אישית
בבתי אבות סיעודיים ודיורים תומכים איכותיים מוצעת תוכנית טיפול סיעודית המותאמת לצרכיו של כל דייר ודייר. חשוב לבדוק האם התוכנית מבטיחה שהדייר הסיעודי יקבל את העזרה הדרושה והמתאימה לו מאנשי מקצוע מיומנים.
כך למשל, חשוב לוודא כי ניתנים טיפולי פיזיותרפיה ברמה גבוהה, וכי מוענק אוכל מאוזן ובריא שמותאם לדייר מבחינה רפואית ותזונתית.
מרכיב חשוב נוסף הוא הטיפול החברתי, הנפשי והקהילתי – הרצאות ופעילויות אומנותיות ותרבותיות מותאמות מסייעות להעניק לדייר איכות חיים גבוהה ככל הניתן.

צוות איכותי
אחד הפרמטרים החשובים בבחירת בית אבות סיעודי בירושלים, בתל אביב או בכל מקום אחר בארץ הוא הצוות. עובדי המקום הם אלו שמתווים את המדיניות, יוצרים את האווירה ומספקים את השירות הסיעודי.
חשוב לבחור במקום שבו צוות מקצועי זמין בכל שעות היממה, המורכב מאנשים בעלי תכונות מתאימות – סבלנות, נחישות, יחסי אנוש טובים, רגישות ואנושיות.

מומלץ להגיע למקום ולהיפגש עם כמה שיותר אנשי צוות, לעקוב ולבחון את התייחסותם לקשישים הסיעודיים, לקבל המלצות ממשפחות שיקיריהם התגוררו או מתגוררים במסגרת הסיעודית שאתם בודקים, ולעשות הכל כדי לקבל תמונה שלמה על הצוות.

ניקיון, אסתטיקה ותחושה נעימה
בין אם מדובר בדיור תומך או בית אבות סיעודי, חשוב להביט מסביב ולבחון את המקום היטב.
האם הוא נקי? האם המראה אסתטי ומזמין? האם יש תחושה של אכפתיות ושל בית? האם יש אווירה נעימה, סדר וארגון? האם המקום משדר אכפתיות? כל השאלות האלו חשובות ואפילו קריטיות בתהליך הבחירה שכן הן ישפיעו רבות על חייו של יקירכם.
תשומת הלב למרכיבים שציינו כאן תוביל אתכם לבחירה הנכונה עבור הקשיש בן משפחתכם.
ככל שתעמיקו בכל אחד מהמרכיבים הללו, כך תבטיחו חיים טובים ליקירכם ושקט נפשי עבורכם ועבור שאר בני המשפחה.

כתבות מגזין נוספות שיעניינו אותך

דיור מוגן מומלץ: כך תדעו איך לבחור בדיור המוגן המתאים לכם ביותר

דיור מוגן הפך לאופציה אטרקטיבית ביותר עבור אוכלוסיית גיל הזהב בזכות סביבת מגורים מוגנת ובטוחה, מגוון רחב של פעילויות פנאי, תרבות וספורט, קהילה חברתית איתנה, שירותים רפואיים צמודים ואבטחה 24/7. כיום יש מגוון גדול של בתי דיור מוגן בארץ, כך שאפשרויות הבחירה רבות וההתלבטויות לא מעטות. לכן, ועל מנת לסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה, במאמר […]

דיירי האחוזות מספרים על החיים בהן

צפו בדיירי אחוזות רובינשטיין מספרים על המעבר לאחוזות ועל החיים בהן >>

הטריקים והשטיקים במחירי דיור מוגן

עוברים לדיור מוגן? חשוב מאוד שתשימו לב לכל הסעיפים בחוזה המעבר  לאחר שהחלטתם לעבור לבית דיור מוגן, תקבלו לידיכם את הסכם הכניסה לבית. מטבע הדברים, כשמדובר במעבר לבית חדש המעניק מגוון גדול של שירותים, חוזה דיור מוגן הינו מפורט ומורכב.  ישנם הבדלים משמעותיים בין החוזים של רשתות הדיור המוגן השונות שמתבטאים בסופו של דבר במחיר […]

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!
ניתן ליצור קשר גם בטלפון 076-599-6619






    בלחיצה על "שליחה" אני מאשר/ת כי קראתי את התקנון וכי הפרטים שמסרתי יכללו במאגר המידע של אחוזות רובינשטיין בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

    background Call us
    Accessibility

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility

    Accessibility Statement

    array(0) { }