טוען...

ספורט, בריאות ותזונה בגיל השלישי

צ’י קונג לפתיחת הלב

שנג זן, תרגול צ’י קונג המתאים גם לגילאים מבוגרים, תורם למתרגלים בשלושה מימדים: פיזי, רגשי ורוחני. | מאת: ענת ספיר יוגב
תאריך:21.03.20

“צ’י קונג”, הוא אמנות תנועה שמקורה בתרבות ובאמנות הסינית. צ’י משמעותו אנרגית החיים. קונג משמעותו מיומנות ועבודה. השילוב של שניהם – “צ’י קונג”, הוא שם כולל לתרגול מגוון, שמטרתו לטפח ולחזק את אנרגיות הגוף והמודעות באמצעות עבודה רציפה. זאת, על מנת להגיע לזרימה, איזון והרמוניה בגוף ובנפש.

מתרגלים
מתרגלים

מתרגלים צ’י קונג באחוזת צהלה. השיטה תומכת בטיפולים בריאותיים שונים

תרגול צ’י קונג כולל תנועה, נשימה, הרפיה ודימיון מודרך. כשהאנרגיה (הצ’י) זורמת, היא מאפשרת לחמצן ולדם להזין את הגוף כולו.
מחקרים רבים מאשרים את הקביעה הסינית בת אלפי השנים, שלפיה תרגול סדיר של צ’י קונג משפר את הבריאות, תורם לאריכות ימים ומתאים לפעילות גם בגילים מבוגרים. בין היתר, השיטה תומכת בטיפולים בבעיות כרוניות כמו לחץ דם גבוה, מחלות לב וכלי דם, מחלות נשימה, אלרגיות, בעיות במערכת השרירים ובשלד ואף במחלת הסרטן.

“שנג זן צ’י קונג לפתיחת הלב”, שאני מלמדת בדיור מוגן אחוזת צהלה מרשת אחוזות רובינשטיין, היא שיטה המשלבת מדיטציה ותנועה שפיתח מסטר לי ג’ונג פנג. התרגול מבוסס על עקרונות הצ’י קונג המסורתיים, כאשר המיוחד בו הוא שילוב בין שלושה מימדים – המימד הפיסי-גופני, המימד הרגשי-שכלי והמימד הרוחני.

השנג זן מתבסס על הרגש הטבעי שלנו כבני אדם – האהבה. ככל שמתרגלים ומפנימים אותו יותר, הוא הופך לטבע שני. התנועה הטבעית והזורמת משפיעה על הגוף, משפרת את הגמישות המחשבתית והתקשורתית ומאפשרת, עם הזמן, ליצור מציאות חדשה.
המסרים המלווים את התרגילים – הנערכים בעמידה, ישיבה ושכיבה – מאפשרים לפתוח את הלב, להתחבר ולהקשיב לעצמנו ולאחרים. התרגול מהנה ועמוק מאוד, משפר ומשפיע לטובה על בריאות המתרגלים והסביבה כולה. התרגילים מאפשרים לאזן ולחזק את מערכת החיסון הגופנית והרגשית ומתאימים לכולם – מתחילים וותיקים, מבוגרים וצעירים.

ענת ספיר-יוגב היא מטפלת ברפואה סינית מסורתית Dip.Ac. (שיאצ’ו ודיקור) ומורה מוסמכת מטעם ארגון השנג זן הבינלאומי. ענת מלמדת שנג זן גונג מזה שבע שנים באחוזת צהלה. אימייל: [email protected].

כתבות מגזין נוספות שיעניינו אותך

דיור מוגן מומלץ: כך תדעו איך לבחור בדיור המוגן המתאים לכם ביותר

דיור מוגן הפך לאופציה אטרקטיבית ביותר עבור אוכלוסיית גיל הזהב בזכות סביבת מגורים מוגנת ובטוחה, מגוון רחב של פעילויות פנאי, תרבות וספורט, קהילה חברתית איתנה, שירותים רפואיים צמודים ואבטחה 24/7. כיום יש מגוון גדול של בתי דיור מוגן בארץ, כך שאפשרויות הבחירה רבות וההתלבטויות לא מעטות. לכן, ועל מנת לסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה, במאמר […]

דיירי האחוזות מספרים על החיים בהן

צפו בדיירי אחוזות רובינשטיין מספרים על המעבר לאחוזות ועל החיים בהן >>

הטריקים והשטיקים במחירי דיור מוגן

עוברים לדיור מוגן? חשוב מאוד שתשימו לב לכל הסעיפים בחוזה המעבר  לאחר שהחלטתם לעבור לבית דיור מוגן, תקבלו לידיכם את הסכם הכניסה לבית. מטבע הדברים, כשמדובר במעבר לבית חדש המעניק מגוון גדול של שירותים, חוזה דיור מוגן הינו מפורט ומורכב.  ישנם הבדלים משמעותיים בין החוזים של רשתות הדיור המוגן השונות שמתבטאים בסופו של דבר במחיר […]

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!
ניתן ליצור קשר גם בטלפון 076-599-6619






    בלחיצה על "שליחה" אני מאשר/ת כי קראתי את התקנון וכי הפרטים שמסרתי יכללו במאגר המידע של אחוזות רובינשטיין בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

    background Call us
    Accessibility

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility

    Accessibility Statement

    array(0) { }