טוען...

ספורט, בריאות ותזונה בגיל השלישי

תוחלת החיים באחוזות רובינשטיין – גבוהה במיוחד!

תוחלת החיים בישראל היא מהגבוהות ביותר בעולם ועומדת היום על 83 שנים. בבתי דיור מוגן של אחוזות רובינשטיין תוחלת החיים היא גבוהה אף יותר - ועומדת על 90 שנים! מהם הגורמים המשפיעים על תוחלת החיים וכיצד תוכלו גם אתם להבטיח לעצמכם חיים ארוכים ואיכותיים?
תאריך:08.03.22

מדינת ישראל נמצאת כבר שנים רבות בין עשרת רשימת המדינות בעלות תוחלת החיים הגבוהה בעולם.

מה משפיע על תוחלת החיים בכל מדינה?

ישנם קריטריונים מקובלים בעולם להערכת אורך החיים הצפוי בכל מדינה.
חלק מהקריטריונים קשורים לרמת ההתפתחות הכללית במדינה, כמו רמת העושר, החינוך ואי השוויון, חלק אחר של הקריטריונים קשור בסכום ההוצאה הכולל על בריאות ועל נגישות מערכת הבריאות במדינה, וחלק נוסף של הקריטריונים לתוחלת חיים קשור למאפיינים דמוגרפיים כמו מקום מגורים, קצב גידול האוכלוסייה, שיעורי הפריון ורמת הצפיפות במדינה. כאשר לוקחים בחשבון את כל הקריטריונים הללו, מתברר כי תוחלת החיים בישראל בפועל גבוהה אף יותר מהצפוי.

מגפת הקורונה פגעה בנתוני תוחלת החיים, לא רק בישראל אלא בעולם כולו. המגפה, שהביאה לתמותה גבוהה בקרב בני הגיל השלישי, גרמה לירידה בתוחלת החיים הממוצעת של גברים בישראל ובלמה את מגמת העלייה בתוחלת הנשים שאפיינה את הנשים בשנים האחרונות.

בבתי דיור מוגן בכלל, ובאחוזות רובינשטיין בפרט, תוחלת החיים גבוהה מהממוצע באוכלוסייה, וזאת בזכות התנאים השונים השוררים באחוזות ומסייעים לדיירים לשמור על אורח חיים בריא, על חיוניות ועל מצב רוח טוב. בין הסיבות הללו ניתן למנות קיום חיי חברה עשירים ופעילים, פעילות אינטלקטואלית קבועה, פעילות גופנית קבועה ומגוונת, שמירה על תזונה עשירה ובריאה, שירותים רפואיים זמינים, מגורים בסביבה מוגנת ובטוחה ופעילויות התנדבות מגוונות.

 

דיירי אחוזות רובינשטיין שומרים על אורח חיים בריא, על חיוניות ועל מצב רוח טוב

 

הנה הטיפים של דיירי האחוזות ואנשי הצוות באחוזות – להארכת תוחלת החיים

הקשר בין בריאות לחיים ארוכים

ברור וידוע כי אחד הגורמים המשמעותיים ביותר המשפיעים על תוחלת החיים הוא הבריאות. בשנים האחרונות הולכת וגוברת ההכרה כי לתזונה יש חלק מרכזי וחשוב ביותר בשמירה על הבריאות ובהפחתת הסיכון להופעת מחלות. מעבר לכך, תזונה נכונה ובריאה תורמת לחיוניות, לרמת אנרגיה מאוזנת, למצב רוח טוב ולשמירה על עצמאות בתפקוד. נושא התזונה הוא מרכזי ומהותי בכל אחוזות רובינשטיין. בכל אחת מאחוזות רובינשטיין יש מסעדה המגישה ארוחות העוברות פיקוח וליווי של תזונאים, כך שיהיו מזינות, בריאות וטעימות כמובן. הדיירים יכולים גם להתייעץ עם תזונאית הבית. כל אלה תורמים רבות לבריאות דיירי האחוזות.

 

בכל אחת מאחוזות רובינשטיין יש מסעדה המגישה ארוחות העוברות פיקוח וליווי של תזונאים, כך שיהיו מזינות, בריאות וטעימות כמובן

 

הנה הטיפים של התזונאית של אחוזת בית הכרם לשמירה על תזונה נכונה ואורח חיים בריא

גם לפעילות גופנית ולספורט יש השפעה ניכרת על תוחלת החיים. פעילות גופנית, כידוע, שומרת על הבריאות ויכולה למנוע את הסיכון להופעת מחלות שונות. פעילות גופנית וספורט הם חלק משמעותי מאוד בסדר היום של הדיירים באחוזות רובינשטיין, וזאת מתוך תפיסה בריאותית המיטיבה עם הגוף והנפש. החל משעות הבוקר המוקדמות דיירים רבים מקדישים שעות לאימונים ולפעילויות. חוגי הספורט באחוזות מתקיימים חמישה ימים בשבוע, ולצידם יש גם חדר כושר ובריכה, שגם הם מלאים בדיירים לכל אורך שעות הבוקר.

עוד גורם משמעותי ביותר המשפיע על הבריאות, הפיזית והנפשי, ולפיכך עח תוחלת החיים – הוא המצב החברתי. הבדידות אינה טובה לאדם באף גיל, ובוודאי שלא לבני הגיל השלישי, אולם בגיל זה, בשל פטירת בן או בת זוג או של חברים קרובים, היא נפוצה יותר. בשנים האחרונות היא הפכה נפוצה אף יותר מתמיד בשל מגפת הקורונה, שניתקה ובודדה רבים מבני גיל הזהב משגרת חייהם ולא אפשרה להם להיפגש עם חברים ובני משפחה. בני גיל הזהב זקוקים לחברה כדי לשמור על מצב רוח טוב, לשתף ולחלוק. אי היכולת לקיים מפגשים קבועים, או מפגשים המתקיימים רק לעיתים רחוקות ובתנאים מגבילים – יכולים לגרום לדיכאון, שיש לו השפעות נפשיות ובריאותיות.

באחוזות רובינשטיין הדיירים אף פעם לא לבד. הם חלק מקהילה גדולה שהיא כמו משפחה: אנשי צוות ותיקים שמכירים את כל הדיירים וגם את משפחותיהם, קהילת דיירים גדולה שנמצאת תמיד במרחק כמה צעדים מהדירה או מהבית, פעילויות חברתיות ותרבותיות שמאפשרות לבחור עיסוקים מועדפים מתוך שפע עצום – הכול לצד דיירים חברים.

 

דיירי אחוזות רובינשטיין מקיימים חיי חברה פעילים ומגוונים אשר מסייעת לתוחלת חיים גבוהה

 

כתבות מגזין נוספות שיעניינו אותך

דיור מוגן מומלץ: כך תדעו איך לבחור בדיור המוגן המתאים לכם ביותר

דיור מוגן הפך לאופציה אטרקטיבית ביותר עבור אוכלוסיית גיל הזהב בזכות סביבת מגורים מוגנת ובטוחה, מגוון רחב של פעילויות פנאי, תרבות וספורט, קהילה חברתית איתנה, שירותים רפואיים צמודים ואבטחה 24/7. כיום יש מגוון גדול של בתי דיור מוגן בארץ, כך שאפשרויות הבחירה רבות וההתלבטויות לא מעטות. לכן, ועל מנת לסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה, במאמר […]

דיירי האחוזות מספרים על החיים בהן

צפו בדיירי אחוזות רובינשטיין מספרים על המעבר לאחוזות ועל החיים בהן >>

הטריקים והשטיקים במחירי דיור מוגן

עוברים לדיור מוגן? חשוב מאוד שתשימו לב לכל הסעיפים בחוזה המעבר  לאחר שהחלטתם לעבור לבית דיור מוגן, תקבלו לידיכם את הסכם הכניסה לבית. מטבע הדברים, כשמדובר במעבר לבית חדש המעניק מגוון גדול של שירותים, חוזה דיור מוגן הינו מפורט ומורכב.  ישנם הבדלים משמעותיים בין החוזים של רשתות הדיור המוגן השונות שמתבטאים בסופו של דבר במחיר […]

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!
ניתן ליצור קשר גם בטלפון 076-599-6619






    בלחיצה על "שליחה" אני מאשר/ת כי קראתי את התקנון וכי הפרטים שמסרתי יכללו במאגר המידע של אחוזות רובינשטיין בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

    background Call us
    Accessibility

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility

    Accessibility Statement

    array(0) { }