טוען...

החיים בדיור מוגן

פעילויות לגיל השלישי

תאריך:12.10.23

עולם גדול ומגוון של חוויות ופעילויות פרוש בפני בני הגיל השלישי, אם רק יבחרו להיכנס אליו; תקופה זו, שנפתחת באמצע שנות ה־60 של האדם, יכולה להתגלות כהזדמנות פז לעשות דברים שמעולם לא היה לו פנאי לעשותם: להגשים חלומות, להתנסות, ללמוד ולחוות.

עם עליית תוחלת החיים, מתפתחים עוד ועוד תחומים ופעילויות המותאמים לבנות ובני הגיל השלישי, לרמות שונות וצרכים שונים. בכתבה זו נציע רעיונות לפעילויות, נסביר על תרומתן של פעילויות הפנאי לבני הגיל השלישי, ונפרט מדוע חשוב שכל אחת ואחד מבני גיל הזהב ימצאו את עצמם פעילים ומעורבים בפעילויות שונות בתקופה זו של החיים.

על מאפייני הגיל השלישי, האתגרים איתם מתמודדת האוכלוסייה ביום יום והפתרונות המוצעים – לחצו למידע נוסף על הגיל השלישי >>

פעילויות פנאי מומלצות בגיל השלישי - אחוזות רובינשטיין
משחקים פטאנק באחוזת פולג. פעילות לגוף ולנפש

כיצד פעילויות פנאי לגיל השלישי משפרות את אורח החיים?

באופן כללי, האדם המודרני נכסף בדרך כלל לזמן חופשי, אך אם הזמן הזה ריק ממשמעות, הוא עלול להתגלות במהרה כמזיק יותר ממועיל; במקום שיופק ממנו רווח אישי, עלולות להיווצר תחושות של החמצה, תסכול, שעמום, בדידות ואפילו דיכאון.
ההתייחסות הזו אינה ייחודית כמובן לבני הגיל השלישי בלבד. אולם, כידוע, בגיל השלישי, עם היציאה לפנסיה והתרוקנות הקן, זמן הפנאי גדל באופן ניכר. לכן חשוב למלא אותו במשמעות ובעשייה.
בימינו, קיימות אינספור פעילויות פנאי שעשויות להפיק משמעות רבה עבור בני הגיל השלישי. בין הפעילויות: לימודי העשרה, חוגים וסדנאות, הרצאות, ספורט, אומנות ועוד.

מעצם ביצוע פעילויות אלו, האוכלוסייה המבוגרת נהנית ממגוון יתרונות ותועלות ברורות וביניהן:

  • הפחתת תחושות הבדידות בגיל השלישי
  • שיפור יכולות קוגניטיביות ושמירה על ה"חדות"
  • שיפור של ההערכה העצמית, ובכך הפחתת מתח, והקלה על תסמינים של דיכאון או חרדה
  • בעשייה הספורטיבית – יתרונות בריאותיים ופיזיים כגון חיזוק השרירים והגמישות
  • בהתנדבות – תחושת מטרה והגשמה על ידי תרומה לקהילה ועזרה לזולת

רעיונות לפעילויות מומלצות לגיל השלישי

עבור האוכלוסייה המבוגרת ישנן פעילויות רבות מאוד שיכולות להיות רלוונטיות לכל אחד ואחת, המתקיימות הן באופן פרטי והן במסגרות כמו דיור מוגן.
בין הפעילויות: לימודי העשרה, שיעורים וסדנאות יצירה, צפייה במופעי תרבות, האזנה להרצאות, טיולים, פעילות ספורטיבית ועוד.

בבתי הדיור המוגן של אחוזות רובינשטיין, רשת הדיור המוגן הפרטית הגדולה והמובילה בישראל, מציעים הפעלות שונות ומגוונות לבני הגיל השלישי סביב השעון, בכל ימות השבוע. זאת מתוך ניסיון של כמעט 30 שנות פעילות והתמחות בתחום.
הפעילויות מאפשרות לכל אחד ואחת מהדיירים לבחור, על פי רצונם ויכולותיהם, את אלה המתאימות להם. הפעילויות מתחדשות ומתעדכנות כל העת, על מנת להציע עולם עשיר, חווייתי, חדשני ומגוון של עשייה ומשמעות. זאת, מתוך מודעות שהשתתפות הדיירים בפעילויות תורמת באופן ניכר לשיפור באורח חייהם.

ראשית, עצם ההחלטה להשתתף בפעילות דורשת יציאה מהדירה ופעולה אקטיבית –
כלומר, להתלבש ואולי אף להתגנדר – וכך מדד המורל מטפס מעלה.

שנית, מעבר לכך שהפעילות מעשירה את הדיירים, היא גם חושפת אותם לחברים חדשים ומאפשרת להם לחזק את חיי החברה שלהם.

שלישית, לפעילויות רבות יתרונות קוגניטיביים ובריאותיים משמעותיים. כל אלה תורמים לאיתנות נפשית ופיזית כאחת.

דוגמאות לפעילויות נבחרות ומומלצות שאנו מקיימים בבתי הדיור המוגן שלנו

הרצאות מרחיבות אופקים

כשסוקרים פעילויות לגיל השלישי, אין ספק שלהשכלה והרחבת אופקים יש חלק משמעותי.
תקופה זו של החיים היא זמן מושלם ללמוד ולהאזין לכל מה שמסקרן אותך, בשלווה וברוגע.
בהתאם לכך, בכלל האחוזות מתקיימות הרצאות העשרה במגוון נושאים, מפי מיטב המרצים בישראל.

כך למשל במועדון התרבות של אחוזת בית הכרם, בית דיור מוגן מומלץ בירושלים, נערכות הרצאות רבות של אישים בכירים, בנושאים מגוונים. בין ההרצאות האחרונות ניתן למצוא את:

מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף במילואים אליעזר שקדי, שהעניק הרצאה מרתקת, בה דיבר בין היתר על המצב בו שרויה המדינה ועל דאגתו הרבה מכך.
לקראת ראש השנה, נערכה הרצאה מרתקת על עולמן של הדבורים מפיו של הדבוראי רגב אילון. הרצאה נוספת, מאת מורת הדרך אורלי בן משה, הציגה את סיפורה של ירושלים מנקודת מבט אומנותית מרתקת, וסקרה את פסלי החוצות הפזורים ברחבי העיר.
בתחום עניין אחר, דיירי האחוזה נהנו מהרצאה הסוקרת את שבע האמירויות מפיו של איש החינוך רונן נקי. לסיכום, וכפי שתיארה זאת היטב פרופ' בלומה פריץ, דיירת באחוזת בית הכרם, הלמידה העקבית וההתפתחות הם "אש החיים עבורה".

הרצאה מרתקת באחוזת בית הכרם
הרצאה מרתקת באחוזת בית הכרם

גילוי עולמות בעזרת טיולים וסיורים בטבע

מעבר למפגש והגיבוש החברתי, שהינו כמובן פועל יוצא של הטיול המשותף, פעילות מסוג בילוי בחיק הטבע מכילה בתוכה ערכים נוספים, כמו מפגש עם נופים מרחיבי לב והנאה מהאוויר הצח, וכן חשיפה לתרבויות שונות ולסיפוריים אנושיים.

באחוזות רובינשטיין מתקיימים טיולים תדירים. בחלק מהמקרים מדובר בטיולי יום ובאחרים – בטיולים הכוללים גם לינה. כולם מתוכננים היטב, מושקעים וחווייתיים, ומועברים על ידי מיטב המדריכים.
כך למשל, דיירי אחוזת צהלה,  דיור מוגן בוטיק בצפון תל אביב, יצאו לאחרונה לטיול בסביבת הכינרת. מעבר לפינוק במלון רמות, התחנות היו בסימן של "מלאכת יד":

הדיירים נהנו מסדנה שהחזירה אותם לאחור לטכניקות דפוס ישנות, מביקור בביתה של "סבתא צילה" שהעשירה אותם בסיפורי ההתיישבות היהודית בחורן הסורי, ממפגש ייחודי עם מגדלי הַפִּיטָאיוֹת בגבעת יואב, וממפגש מעורר השראה עם הפסל יוסי לופן שמנציח גיבורים באבן.
הדיירים חזרו מהטיול מגובשים מתמיד, וגדושים בחוויות מדהימות ובלתי שגרתיות, שהותירו אצלם רושם עז גם בימים שבאו לאחר מכן.

גילוי עולמות בעזרת טיולים וסיורים בטבע - אחוזות רובינשטיין
מטיילים באחוזת צהלה. נהנים יחדיו במרחבי הטבע

מופעי מוזיקה להתרוממות הרוח

המוזיקה היא שפה בינלאומית, ודרך מופעים שנשזרים בהם מוזיקה ושירה איכותית מפיהם של הרכבים משתנים, מתעשר עולמם של הדיירים, בני הגיל השלישי.
מופע שכזה התקיים לאחרונה באחוזת ראשונים, דיור מוגן בראשון לציון, כשבמרכז הבמה ניצבו 10 נגנים מופלאים, כשכל אחד מהם ניגן בכלי שונה. ביחד הם הפיקו ביצועים ייחודיים לשירים מוכרים. ההרכב, "הברנשים של נגה", זכה למחיאות כפיים רמות לאורך הערב.

ולא רק מופעים: באחוזות מתקיימים גם חוגים מוסיקליים ופועלים הרכבים ומקהלות של דיירי האחוזות, אשר שרים יחדיו, ומציגים הופעות לקהל הרחב.
פעילות זו תורמת רבות לשיפור מצב הרוח, לתחושת המסוגלות ולשמחת החיים.

מופעי מוזיקה להתרוממות הרוח - רשת דיור מוגן אחוזות רובינשטיין
מקהלת אחוזת ראשונים. שמחת חיים

מניעים את הגוף בעזרת פעילות ספורטיבית

ערכה של הפעילות הגופנית נסקר באינספור הזדמנויות, ובכלל זה מוזכרים הערכים הפיזיולוגיים, התרומה לביטחון העצמי, שיפור הקואורדינציה ומיומנויות קוגניטיביות, וכן הערך החברתי והמנטלי מעצם הפעילות המשותפת. בנוסף, פעילות ספורט חשובה בגיל השלישי בשל העובדה שהשרירים שומרים על גמישות ואיתנות הגוף.

באחוזות הדיור המוגן שלנו, מועדוני ספורט מודרניים הכוללים חדרי כושר מאובזרים, בריכות, סאונות ואולמות חוגים. באחוזות נערכות שלל פעילויות ספורטיביות המתאימות לבני הגיל השלישי ולרמות שונות ובהן שיעורי פלדנקרייז, פילאטיס, התעמלות במים, התעמלות על כיסאות והתעמלות לחיזוק רצפת האגן, ריקודים בסגנונות שונים, הליכה נורדית, טאי צ'י ואימון פונקציונאלי.
בהקשר זה, אחד הרעיונות המומלצים יותר לפעילות לגיל השלישי היא לקיים ולהשתתף בימי הפנינג ספורטיביים ייחודיים.

באחוזת פולג, בית הדיור המוגן המוביל בשרון, למשל, התקיים לאחרונה יום מושקע שכזה, תחת הכותרת "ספורט לגוף ולנפש". ההפנינג כלל תחנות שפונות לקהלים שונים, ומציעות השתתפות בשיעור ריקודי בטן, טורניר טניס שולחן, טאי צ'י קונג, משחקים ספורטיביים ועוד; כך שאין סיכוי שמישהו לא מצא את הפעילות הגופנית שנותנת מענה לחיבתו האישית.
ואילו באחוזת בית הכרם נערכת אולימפיאדה שנתית יוצאת דופן. באולימפיאדה האחרונה התחרו הדיירים במגוון ענפי ספורט, ב-17 תחנות ובהן זריקת דיסקוס, מיני גולף, באולינג, הליכה, שחייה, בעיטה לשער, קליעה למטרה, חץ וקשת, זריקת חיצים וקליעה לסל.
כדי להפוך את מצב הרוח למשופר אף יותר, נערכו תחרויות היתוליות כמו קליעה לפח, הוקי שולחן ותחרות הליכה מהירה עם כוסות מים.

מניעים את הגוף בעזרת פעילות ספורטיבית - אחוזות רובינשטיין
אולימפיאדה באחוזת בית הכרם. חוויות ופעילות בענפי ספורט מגוונים


מתעניינים באחת מהאחוזות שלנו? במיוחד בעבורכם – סקירת מחירי דיור מוגן ומסלולי תשלום

פעילויות פנאי לגיל השלישי: ההזדמנות ליצור, לחשוב, להתעמק

הגיל השלישי הוא העת לגלות את היוצר בך, זה שעוד לא פרץ בגלל מגבלות הזמן, העבודה וגידול הילדים. באחוזות רובינשטיין אנו עומדים משתהים, פעם אחר פעם, לנוכח הכישרונות המתגלים בשלב זה של החיים במגוון רחב של חוגי יצירה.

בין חוגי האומנות והתרבות ניתן למנות: קרמיקה, תכשיטנות, פיסול בחוטי ברזל, ציור ושילוב אומנויות, תיאטרון ודרמה. החוגים הללו מעניקים סיפוק, משמעות והנאה משמעותיים למשתתפים, שיכולים גם להציג את התוצרים ולהתגאות במעשי ידיהם.
חוגים נוספים, שמשלבים בעיקר חשיבה ולמידה, הם ברידג', חוגי למידה של שפות, מועדוני הספר הטוב, תשבצי היגיון, משחקי חשיבה, חוגי ספרות ותנ"ך. ועוד ועוד.
אלה הם חוגים שמעשירים את הדעת, ויש להם גם מעלות רבות בשמירה על הזיכרון ועל היכולות הקוגניטיביות. לצד אלה מתקיימים גם חוגים המופעלים על ידי הדיירים, שזוכים לסיפוק רב מהעשייה ובכך גם תורמים לחבריהם הדיירים.

יצירה באחוזת בית הכרם. הזמן הנכון לגלות את היוצר שבך

 

בכתבה זו סקרנו מגוון פעילויות מומלצות לגיל השלישי, על קצה המזלג, כשהרשימה עוד ארוכה. בתקופה זו של החיים חשוב למלא את הפנאי בפעילויות ובעשייה, אך חשוב לא פחות: לעשות רק מה שרוצים ואוהבים.

לכן אנו באחוזות רובינשטיין מקפידים לקיים מגוון גדול של פעילויות לגיל השלישי בתחומי ספורט, תרבות, אומנות וחברה, וקשובים מאוד לרצונותיהם של הדיירים שלנו. כך, כל אחת ואחד יכולים למלא את יומם בעשייה מהנה ומספקת, ככל שירצו, דבר התורם תרומה משמעותית לתחושת האושר ולבריאות בגילאים אלה.

רוצים לשמוע עוד על החיים באחוזות? לתאם ביקור התרשמות? דברו איתנו: 3616*

כתבות מגזין נוספות שיעניינו אותך

דיור מוגן מומלץ: כך תדעו איך לבחור בדיור המוגן המתאים לכם ביותר

דיור מוגן הפך לאופציה אטרקטיבית ביותר עבור אוכלוסיית גיל הזהב בזכות סביבת מגורים מוגנת ובטוחה, מגוון רחב של פעילויות פנאי, תרבות וספורט, קהילה חברתית איתנה, שירותים רפואיים צמודים ואבטחה 24/7. כיום יש מגוון גדול של בתי דיור מוגן בארץ, כך שאפשרויות הבחירה רבות וההתלבטויות לא מעטות. לכן, ועל מנת לסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה, במאמר […]

דיירי האחוזות מספרים על החיים בהן

צפו בדיירי אחוזות רובינשטיין מספרים על המעבר לאחוזות ועל החיים בהן >>

הטריקים והשטיקים במחירי דיור מוגן

עוברים לדיור מוגן? חשוב מאוד שתשימו לב לכל הסעיפים בחוזה המעבר  לאחר שהחלטתם לעבור לבית דיור מוגן, תקבלו לידיכם את הסכם הכניסה לבית. מטבע הדברים, כשמדובר במעבר לבית חדש המעניק מגוון גדול של שירותים, חוזה דיור מוגן הינו מפורט ומורכב.  ישנם הבדלים משמעותיים בין החוזים של רשתות הדיור המוגן השונות שמתבטאים בסופו של דבר במחיר […]

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!
ניתן ליצור קשר גם בטלפון 076-599-6619






    בלחיצה על "שליחה" אני מאשר/ת כי קראתי את התקנון וכי הפרטים שמסרתי יכללו במאגר המידע של אחוזות רובינשטיין בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

    background Call us
    Accessibility

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility

    Accessibility Statement

    array(0) { }