טוען...

החיים בדיור מוגן

דיור מוגן מומלץ: כך תדעו איך לבחור בדיור המוגן המתאים לכם ביותר

תאריך:30.01.24

דיור מוגן הפך לאופציה אטרקטיבית ביותר עבור אוכלוסיית גיל הזהב בזכות סביבת מגורים מוגנת ובטוחה, מגוון רחב של פעילויות פנאי, תרבות וספורט, קהילה חברתית איתנה, שירותים רפואיים צמודים ואבטחה 24/7. כיום יש מגוון גדול של בתי דיור מוגן בארץ, כך שאפשרויות הבחירה רבות וההתלבטויות לא מעטות.
לכן, ועל מנת לסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה,
במאמר הבא נסקור את המרכיבים המרכזיים שחשוב לבחון כשבוחרים בית דיור מוגן מומלץ.

מה חשוב לבדוק כשבוחנים דיור מוגן?

מעבר לדיור מוגן הוא צעד משמעותי ביותר של שינוי באורח החיים, במגורים, בסביבה החברתית, במענים הבריאותיים, בקרבה לבני המשפחה והחברים, בפעילויות ובחיי היומיום, ולמעשה – בכל היבט בחיים של בני הגיל השלישי. לכן, חשוב לוודא כי אתם עוברים לבית הדיור המוגן המתאים לכם ביותר.
אולם האם יש דיור מוגן מומלץ במיוחד? האם יש דבר כזה "דיור מוגן הכי טוב"? ולמה חשוב לשים לב כשאתם בוחנים מעבר לדיור מוגן?
מעבר להמלצות על דיור מוגן זה או אחר, שעליהן תוכלו לקרוא ברשת או לקבל מחברים, ריכזנו עבורכם את הפרמטרים החשובים ביותר שעליכם לבחון בעת בחירת דיור מוגן.גבר ואישה עומדים מחובקים - דיור מוגן אחוזות רובינשטיין

מיקום בית הדיור המוגן

למיקום והסביבה שבו נמצא בית הדיור המוגן יש חשיבות רבה.
כמו בכל מעבר לדירה חדשה, חשוב לבחון את סביבת המגורים ולענות בין היתר את השאלות הבאות:

  • מה מאפיין את האוכלוסייה המתגוררת בשכונה?
  • האם מדובר בסביבה כפרית או עירונית?
  • האם יש פארקים ומרחבים ציבוריים נעימים לטיול רגלי?
  • האם ישנם שירותים חיוניים בקרבת מקום כמו סופרמרקט, בנק ובית מרקחת?
  • האם יש בסביבה אזורי בילוי ופנאי עם בתי קפה, מסעדות ומרכזי תרבות שונים?

על בסיס אלה, מומלץ לחפש את המיקום האידיאלי עבורכם, שבו אתם מרגישים בנוח, ושבסביבתו נמצאים בתי עסק ושירותים הנדרשים לכם בחייכם הנוכחיים.
אם חלק מהדברים אינם במרחק הליכה קצרה, חשוב לוודא כי קיימת מסביב תחבורה ציבורית המאפשרת נגישות וזמינות לאותו יעד. גם למרחק מבתי חולים יכולה להיות חשיבות לא מבוטלת; בגיל השלישי הקרבה לשירותים חיוניים חשובה במיוחד, וצריך לקחת בחשבון שהמצב הבריאותי והניידות עלולים להידרדר עם השנים.
לצד זאת, בחירת המיקום צריכה להתבסס על הקִרבה המשפחתית. אם המיקום של הדיור המוגן יהיה קרוב יחסית לבני המשפחה, הילדים והנכדים, יש לכך יתרונות בנגישות קלה ונוחה יותר לביקורים.
במובן של המיקום והסביבה, דיור מוגן מומלץ הוא זה שעונה על כמה שיותר מרכיבים שחשובים לכם.

מיקום מרכזי מומלץ של בניינים לאורך חוף הים עבור דיור מוגן
מיקום מרכזי מאפשר גישה נוחה לאתרי בילוי ופנאי, לחנויות, לשירותים חיוניים ועוד

מגורים: יחידות דיור איכותיות ונוחות

עד ליום המעבר התרגלתם לחיות בדירה או בית שפעמים רבות גדולים מדי לצרכים שלכם ואינם נוחים מספיק. לרוב ילווה המעבר לדיור מוגן בצורך להצטמצם במעט. אין זה אומר שהשינוי הוא לרעה, ואפילו להפך; בית גדול, מרגיש גדול בהרבה כשהוא ריק, ופעמים רבות הוא נעשה פחות נוח למגורים, במיוחד בגילאים מבוגרים.
על כן, המעבר ליחידת דיור המותאמת לצרכיכם, עשוי להתגלות כהטבה משמעותית באיכות החיים. מי צריך חמישה חדרים, כשבפועל נעשה שימוש רק בשניים או שלושה?

רוב בתי הדיור המוגן מציעים מספר אופציות של יחידות דיור. דירות בנות שני חדרים, שלושה חדרים, דירות עם מרפסות ולעיתים עם גינה. ישנם בתי דיור מוגן הנמצאים בסביבה כפרית יותר, ומציעים בתים צמודי קרקע.
דיור מוגן מומלץ, בהיבט של מגורים, צריך להיות קודם כל כזה שמתאים לצרכים שלכם (למשל: האם תרצו לארח את הנכדים באחד החדרים בדירה?); לצד זאת, חשוב לשים לב כמובן לאיכות מפרט הבנייה, לעיצוב הדירה, לנוחות שהיא מספקת, לחלוקה בין החדרים, וגם לאמצעי הגנה שונים כגון מערכת גילוי וכיבוי אש אוטומטית, מערכת קריאת מצוקה לקריאה מיידית לתורני מרפאה ואנשי ביטחון.

דירה מומלצת באחוזת צהלה, בית דיור מוגן בתל אביב
דירה בבית הדיור המוגן אחוזת צהלה בתל אביב. עיצוב, אבזור, נוחות

מגוון המתקנים ורמתם

בתי דיור מוגן איכותיים ומומלצים מציעים מגוון גדול של מתקנים ברמה גבוהה, על מנת שהדיירים יוכלו ליהנות בכל פינה בשהותם בבית, הן בפעילויות השונות, הן במפגשים החברתיים ולמעשה – בכל יציאה מהדירה.
כאן חשוב לבדוק – האם המרחבים הציבוריים מטופחים? האם יש בבית גינות מוריקות ומרפסות נעימות לישיבה בחברותא? האם אולמות החוגים מאובזרים ונעימים? האם ישנם מרכזי ספורט עם בריכות מחוממות וחדרי כושר מודרניים? האם הלובי מסביר פנים והדיירים יושבים בו להנאתם? האם יש ספרייה במקום? האם הבית מספק חנייה נרחבת לרשות הדיירים? האם יש מסעדה איכותית ונעימה לישיבה?

מגוון ואיכות פעילויות תרבות, ספורט וקהילה

שיקול חשוב נוסף למעבר לדיור מוגן הוא ללא ספק הפעילויות לגיל השלישי המתקיימות בבית.
לכן, אל תקלו ראש בבחינת מגוון תוכניות הפנאי והבילוי שמציע בית הדיור המוגן.
אל תתביישו לבדוק את מגוון החוגים ואת איכותם, לשאול על המדריכים שמעבירים אותם ועל ההתמחות שלהם בהדרכות לגיל השלישי. התעניינו באופי ההרצאות, המופעים והחוגים, והשוו את ההיצע לטעמכם האישי.
לצורך העניין, אם פעילויות הספורט בבית מתמקדות בעיקר בפעילות אירובית, ואילו לבריאותכם חשובה מאוד פעילות ספורטיבית שממוקדת בכוח ובליבה – הכניסו את הנתון הזה לסל השיקולים. בדקו פרמטרים כמו האם יש בבית בריכת שחייה מחוממת שבה ניתן לשחות כל השנה, האם מתקיימות יוזמות של יציאה לסיורים, להצגות ולטיולים, והאם מתקיימים בבית חוגים שונים לחיזוק הקוגניציה. אין ספק שהגעתם לגיל שלגיטימי לשאול הכל!

אישה מציירת. פעילויות לגיל השלישי
מומלץ לבחון את מגוון הפעילויות ואת איכותן

קהילה מגובשת ועוטפת

רבים עוברים לדיור מוגן בעקבות תחושות בדידות וצורך בחברה וקהילה.
לכן, כשמחפשים המלצות על דיור מוגן, בנוסף לבחינת ביקורות באינטרנט, חשוב מאוד לשאול ולברר מקרוב על הנושא הקהילתי והחברתי.
קהילה חברתית איתנה היא היסוד לרווחה רגשית, המספקת תחושת שייכות ומקלה תחושות של בידוד, ויש לה ערך בריאותי ונפשי רב. בנוסף להמלצות מחברים ומכרים, כשאתם מבקרים בבית הדיור המוגן נסו לחוש את האווירה, ולשוחח גם עם דיירים, כדי לבדוק ולוודא שהקהילה בבית איתנה וכי מתקיימת בו פעילות חברתית ענפה. כאן המקום לציין כי יש בתי דיור מוגן המציעים להצטרף למועדון ידידים, במסגרתו הם מבקרים בבית הדיור המוגן באופן קבוע, מכירים את הדיירים והעובדים ונהנים מפעילויות. לצד זאת, בתי דיור מוגן מציעים פעמים רבות ימים חווייתיים או נופשון, שגם הם מאפשרים להכיר את המקום ואת הקהילה טוב יותר.
בכל מקרה, ניתן לומר חד-משמעית כי דיור מוגן מומלץ הוא בראש ובראשונה כזה הנותן מענים חברתיים מיטביים.

דיירי אחוזת בית הכרם בירושלים בפעילות מהנה לגיל השלישי
קהילה מגובשת בבית הדיור המוגן אחוזת בית הכרם בירושלים. חשיבות גדולה מאוד לחיים החברתיים

הצוות המקצועי – ניסיון, מקצועיות ושירות

לרוב, בפגישת ההיכרות יקבלו את פניכם אנשי השיווק, שתפקידם הוא בראש ובראשונה לשווק את הבית ולפרט לכם את יתרונותיו, אמנם, המפגש עימם עשוי לשקף את איכות השירות בבית הדיור המוגן, ובכל זאת – כדאי לבדוק לעומק גם את המרכיב הזה.
סיירו במרחבים הציבוריים של הבית, ובקשו לשוחח עם אנשי צוות שחולפים על פניכם. האנשים האלה, בתחומי הקהילה והחברה, התחזוקה, הביטחון והתרבות, יהפכו להיות משמעותיים עבורכם ביום בו תקבלו את ההחלטה לעבור לאותו דיור מוגן.

חוזה, עלויות ותנאי הצטרפות

במרבית בתי הדיור המוגן יפרשו בפניכם מספר מסלולים של הצטרפות.
מובן כי למיקום הדיור המוגן, לשירותים, למתקנים ולסוג הדירה יש השפעה ישירה על המחירים, אולם בכל מקרה חשוב מאוד לבחון את המסלולים והאפשרויות השונות, כמו גם את כל מרכיבי החוזה. ישנם מסלולים עם פיקדונות שונים, אחוזי שחיקה שונים המתפרשים על פני מספר שנים שונה, וישנם גם מסלולים בתשלום חודשי בלבד.
להרחבה על מחירי הדיור המוגן ומרכיבי העלויות השונים >>

בנוסף, חשוב לבדוק פרמטרים כמו: מאיזה רגע מתחילים לשלם את דמי השחיקה? האם נגבה מע"מ עבור דמי האחזקה? האם הפיקדון נגבה ביום החתימה או ביום הכניסה לדיור המוגן? ועוד.
לכל אלה יש השפעה משמעותית על המחיר שתשלמו!
למידע נוסף אודות הסעיפים שחשוב לבדוק בחוזה המעבר לדיור מוגן >>

דיור מוגן מומלץ: השירותים השונים שמציעים הבתים

אולי היום אין לכם צורך בשירותי רפואה תדירים, ואנו מאחלים לכם בריאות טובה ואריכות חיים.
עם זאת, המצב עלול להשתנות וחלק מהיתרונות של דיור מוגן איכותי הינם שירותי בריאות טובים.
לכן, גם אם אין בכך צורך מידי, חשוב לבחון את טיב והיקף השירות.
בדקו: האם קיימת מרפאה בבית הדיור המוגן? האם היא פועלת 24/7 או רק חלק מהיום? מי נמצא במרפאה והאם יש בה רופא קבוע? מהם שירותי הרפואה הכלולים במסלול ההצטרפות? וכן הלאה.
שירות נוסף, וחשוב לא פחות, הינו אבטחת המקום. דיור מוגן כשמו כן הוא – מקום שמספק מוגנות מלאה לדייריו. בגיל השלישי יש חשיבות רבה מאוד לביטחון האישי ולא פחות חשוב מכך – לתחושת הביטחון האישי. לכן חשוב לשים לב שלבית יש שירותי ביטחון מקיפים וכי התחושה בו בטוחה ונינוחה.
שירות משמעותי שלישי הוא תחזוקה. בדקו האם תחזוקת המקום נעשית בידי גורם חיצוני או "אין־האוס"? באיזו תדירות מתבצעות עבודות התחזוקה למבנה? האם התחזוקה מספקת שירות מלא וזמין לדירה שבה תתגוררו?

אישה בודקת גבר ומניחה יד על כתפו
פתרונות סיעודיים. חשובים במקרה של היחלשות או הידרדרות בריאותית

פתרונות סיעודיים לדיירים שנחלשו

על פי החוק בארץ, כל בית דיור מוגן עם למעלה 250 דירות צריך לכלול גם מחלקה סיעודית.
לכן, בבתי דיור מוגן קטנים יותר אין תמיד מחלקות כאלה.
חשוב תמיד לחשוב על העתיד ולקחת בחשבון גם שינויים לרעה במצב הבריאותי, על מנת שתוכלו לקבל את הפתרונות המתאימים ביותר בזמנים מאתגרים.
לכן, מומלץ לעבור לבית דיור מוגן הכולל מחלקות סיעודיות או מחלקות של דיור תומך, לבחון את רמתם של מוסדות אלה, מבחינת המגורים, אופי הטיפולים והתנאים, וכן האם בית הדיור המוגן מציע מסלולים סיעודיים ותומכים משתלמים לדייריו, למקרה שהם יזדקקו לשירותים אלה.

רשת אחוזות רובינשטיין – כל הפתרונות והיתרונות 

זוג עם אופניים בכניסה לבית באחוזת פולג
אחוזות רובינשטיין. פתרונות הדיור המוגן המתקדמים והמקיפים ביותר בתחום

 

אנחנו באחוזות רובינשטיין, רשת הדיור המוגן הפרטית הגדולה והמובילה בישראל, מתמחים בתחום הדיור המוגן. אנו מספקים לדיירינו כבר כ-30 שנה את הפתרונות המתקדמים והמקיפים ביותר בתחום; מהמיקומים המרכזיים ביותר, דרך איכות המגורים והמתקנים, קיומן של קהילות חברתיות תוססות ביותר ומגוון מסלולי כניסה משתלמים, בתנאים הטובים ביותר.
לרשת ארבעה בתי דיור מוגן יוקרתיים – אחוזת בית הכרם בירושלים, אחוזת צהלה בתל אביב, אחוזת ראשונים בראשון לציון ואחוזת פולג בקיבוץ תל יצחק. שתי אחוזות יוקרה נוספות נמצאות בהקמה בימים אלה: אחוזת גבעתיים (אשר תיפתח בינואר 2025) ואחוזת חולון (אשר תיפתח בשנת 2027). 

בטבלה הבאה ריכזנו עבורכם כמה מהיתרונות המשמעותיים של רשת אחוזות רובינשטיין:

התחום באחוזות רובינשטיין חשוב לדעת
חוסן כלכלי אחוזות רובינשטיין היא רשת הדיור המוגן הפרטית הגדולה בישראל, בעלת חוסן כלכלי רב
ניסיון הרשת הוותיקה והמנוסה ביותר בארץ בתחום הדיור המוגן
מומחיות מעל 600 מנהלים ועובדים שהנם בעלי המומחיות הרבה ביותר בתחום
מסלול פיקדון מופחת החוסן הכלכלי של אחוזות רובינשטיין מאפשר את המסלול הייחודי, בו משלמים רק את אחוזי השחיקה מהפיקדון המלא
אין חיוב על ריבית רעיונית רוב בתי הדיור המוגן האחרים גובים ריבית רעיונית של 0.5% מהפיקדון המלא
אין גביית דמי טיפול רוב בתי הדיור המוגן האחרים גובים כ-1%-1.5% דמי טיפול + מע"מ מהעסקה
אין דמי ביטול הסכם רוב בתי הדיור המוגן האחרים גובים דמי ביטול
מועד תחילת שחיקת הפיקדון ממועד הכניסה חלק מבתי הדיור המוגן האחרים גובים דמי שחיקה כבר ממועד החתימה ועוד לפני הכניסה
מקדמה לדירה בדיור מוגן בהקמה עד 69,000 ש"ח בלבד רוב בתי הדיור המוגן האחרים גובים מקדמות של מאות אלפי ש"ח על דירות בבנייה
מגבלת עדכון מחירים שנתי עד 2.1% אצל חלק מבתי הדיור המוגן האחרים המגבלה הינה עד 3% מעבר למדד
התאמת מסלול כניסה ללקוח האחוזות מציעות מגוון מסלולי כניסה, המאפשרים לכל דייר לבחור את היחס המיטבי עבורו בין דמי הפיקדון לדמי התשלום החודשיים
מקום חנייה כלול בדמי האחזקה רוב בתי הדיור המוגן האחרים גובים תשלום נוסף על חנייה
שירות נטלי כלול בדמי אחזקה הטבה ייחודית של רשת אחוזות רובינשטיין
אורח חיים ודיור
מגוון אדיר של פעילויות כמות פעילויות תרבות, ספורט וחברה גדולה משמעותית לעומת בתי דיור מוגן אחרים
קהילות מגובשות באחוזות שמים דגש רב על גיבוש קהילות חברתיות תוססות ומגובשות
מיקומים מרכזיים כל האחוזות נמצאות במיקומים מרכזיים ביותר, בשכונות איכותיות ואזורים מטופחים, הסמוכים למרכזי בילוי ופנאי
מרכזי קניות סמוכים כל אחוזות רובינשטיין נמצאות מעל מרכזי קניות או בסמוך אליהם
דירות 3 חדרים רשת אחוזות רובינשטיין מציעה את המגוון הגדול ביותר של דירות 3 חדרים
הפעלה עצמית של המסעדות הקפדה על איכות גבוהה של חומרי גלם ומזון, במחירים אטרקטיביים ביותר
בריכות שחייה איכותיות בכל רשת אחוזות רובינשטיין יש בריכות מקורות ומחוממות
בריאות וסיעוד
מסלול פרימיום חדשני מסלול חדשני שקיים רק באחוזות רובינשטיין, המעניק תמיכה לדיירים שנחלשו ונשארים בדירתם בדיור המוגן
מועדון נפרד לדיירים נחלשים פעילויות תרבות וספורט מותאמות לדיירים שנחלשו בדיור המוגן
תוכנית Golden Care תוכנית המאפשרת לדיירי הדיור המוגן להבטיח לעצמם מחיר מוזל משמעותית ממחירי השוק במחלקה סיעודית
מחלקות סיעודיות / דיור תומך גודלן של אחוזות רובינשטיין מאפשר להן להציע מגוון רחב ואיכותי של פתרונות ללקוחות שאינם יכולים להתקבל לדיור עצמאי
ניטור ומעקב בריאותי רשת אחוזות רובינשטיין הטמיעה תוכנה טכנולוגית ייעודית חדשנית ומתקדמת למעקב וניטור הסטטוס הבריאותי של הדיירים

כתבות מגזין נוספות שיעניינו אותך

דיור מוגן מומלץ: כך תדעו איך לבחור בדיור המוגן המתאים לכם ביותר

דיור מוגן הפך לאופציה אטרקטיבית ביותר עבור אוכלוסיית גיל הזהב בזכות סביבת מגורים מוגנת ובטוחה, מגוון רחב של פעילויות פנאי, תרבות וספורט, קהילה חברתית איתנה, שירותים רפואיים צמודים ואבטחה 24/7. כיום יש מגוון גדול של בתי דיור מוגן בארץ, כך שאפשרויות הבחירה רבות וההתלבטויות לא מעטות. לכן, ועל מנת לסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה, במאמר […]

דיירי האחוזות מספרים על החיים בהן

צפו בדיירי אחוזות רובינשטיין מספרים על המעבר לאחוזות ועל החיים בהן >>

הטריקים והשטיקים במחירי דיור מוגן

עוברים לדיור מוגן? חשוב מאוד שתשימו לב לכל הסעיפים בחוזה המעבר  לאחר שהחלטתם לעבור לבית דיור מוגן, תקבלו לידיכם את הסכם הכניסה לבית. מטבע הדברים, כשמדובר במעבר לבית חדש המעניק מגוון גדול של שירותים, חוזה דיור מוגן הינו מפורט ומורכב.  ישנם הבדלים משמעותיים בין החוזים של רשתות הדיור המוגן השונות שמתבטאים בסופו של דבר במחיר […]

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!
ניתן ליצור קשר גם בטלפון 076-599-6619






    בלחיצה על "שליחה" אני מאשר/ת כי קראתי את התקנון וכי הפרטים שמסרתי יכללו במאגר המידע של אחוזות רובינשטיין בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

    background Call us
    Accessibility

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility

    Accessibility Statement

    array(0) { }