טוען...

תרבות, בידור ופנאי

דרכים להפגת הבדידות בגיל השלישי

תאריך:03.06.23

הגיל השלישי והיציאה לגמלאות מהווים תקופה של חופש, עם הרבה פנאי להתמקד בעצמכם – ובדברים שאתם אוהבים. לצד זאת, תקופה זו מזמנת לא מעט אתגרים כשאחד המרכזיים שבהם הוא הבדידות.

פעמים רבות, הפרידה ממקום העבודה והחברים בו, הזמן הפנוי הרב, והילדים העסוקים שממעטים לבקר, עשויים להביא למצב שבו תחושת הבדידות מתעצמת ומביאה למשברים ולהתמודדויות לא פשוטות.
במאמר הבא ננסה לתת גישות מעשיות להתמודדות עם בדידות, תוך התמקדות בטיפוח אישי והגשמה בשלב זה של החיים.

לפני הכול: זהו את הבעיה והכירו בה

כמעט כל אחד מאיתנו מתמודד עם בדידות במהלך חייו, ובגילאים מבוגרים הבדידות נפוצה אף יותר. חשוב להבין ולהכיר בעובדה כי בדידות היא מצב עמו מתמודדים רבים; זה נורמלי לגמרי להרגיש בודד: אלה תחושות ורגשות שעמם מתמודד כל אדם כמעט.
ההכרה בבעיה – המודעות לכך שאני בודד וזקוק לחברה – היא שלב ראשון וחשוב להתמודדות עם הבדידות. זהו בעצם הצעד הראשון המאפשר נקיטת צעדים אקטיביים שיסייעו לכם לצמצם ולמגר את הבדידות, ובכך לשפר מאוד את איכות חייכם.

שמרו על קשר עם אנשים אהובים

שמירה וטיפוח מערכות יחסים חיונית להפגת הבדידות.
הביעו עניין בסביבתכם החברתית הקרובה והרחוקה – בני משפחה, חברים ושכנים – שמרו עמה על קשר רציף וטפחו את הקשרים הללו. בין אם זה באמצעות פגישות ובין אם בשיחות טלפון, וידאו, ווטסאפ, או אפילו מכתבים בכתב יד; כל קשר אנושי מסייע להפגת הבדידות.
נסו ליזום מפגשים לקפה, והשתתפו באירועים קהילתיים.
בנוסף, מומלץ להצטרף למועדונים או לארגונים של בני הגיל השלישי המתאימים לתחומי העניין שלכם, כדי ליצור קשרים חדשים. כמעט בכל עיר או יישוב ישנם מועדונים ומתנ"סים לבני הגיל השלישי שבהם ניתן להצטרף למפגשים, פעילויות וטיולים. נסו למצוא את אלה המתאימים לכם ביותר מבחינת העניין והחברה.

עשו שימוש בטכנולוגיה ליצירת קשרים חברתיים

בעידן האינטרנט, הטכנולוגיה מציעה לנו דרכים רבות להתמודדות עם הבדידות.
גם בגילאים מבוגרים אפשר ומומלץ ללמוד ולאמץ טכנולוגיות חדשות, שיכולות לשפר עד מאוד את חייכם החברתיים.
רשתות המדיה החברתית, קהילות וקבוצות מקוונות ופורומים העוסקים בתחומי העניין שלכם, יכולים לספק לכם שעות של תעסוקה ועניין. מעורבות והשתתפות בפלטפורמות הדיגיטליות יתרמו לתחושת השייכות שלכם ויפחיתו את תחושות הבדידות.
שיעורים וקורסים מקוונים יכולים לספר לספק לכם גירויים אינטלקטואליים וליצור אינטראקציות חברתיות חדשות.

חשוב לציין גם כי היכרויות מסוג זה אף עשויות לעבור מהממד הדיגיטלי למפגשים פיזיים. פלטפורמות מקוונות רבות אף יוזמות מפגשים של חבריהן, כך שהטכנולוגיה יכולה להוות רק התחלה לקשרים חברתיים חדשים.

 

דרכים להפגת הבדידות בגיל השלישי
דרכים להפגת הבדידות בגיל השלישי

מצאו תחביבים ופעילויות חדשים

אומנות, ספורט, שירה, ריקוד ועוד: רבים מבני הגיל השלישי מגלים כישרונות ואהבות חדשות בשלב זה של חייהם, כיש להם שפע של זמן לחקור את יכולותיהם ואהבותיהם.
תחביבים משמעותיים בגיל השלישי יכולים לא רק להעסיק אתכם, להביא להנאה ולסיפוק, אלא גם מהווים גם הזדמנות למפגשים והיכרויות. בחרו מה שמעניין ומושך אתכם: הצטרפו למועדון ספרים, התחילו לצייר או לנגן, הירשמו לשיעורי התעמלות או ריקוד או הצטרפו למקהלה. פעילויות מאין אלה יזמנו לכם מפגשים עם אנשים בעלי תחומי עניין דומים, ירחיבו את המעגל החברתי ויתרמו לטיפוח של חברויות חדשות.

התנדבו בקהילה

תרומה לקהילה על ידי התנדבות היא דרך רבת-עוצמה להפיג את הבדידות ולספק משמעות.
חפשו מקומות להתנדבות שמתאימים לכישורים ולתשוקות שלכם; בין אם מדובר בסיוע לארגון צדקה מקומי, בהדרכה ומנטורינג, או בסיוע בעזרת המומחיות והניסיון שלכם לארגון ללא מטרות רווח – התנדבות יכולה לספק תחושת מטרה, חיבור חברתי והגשמה.
בנוסף, עבודה לצד אחרים החולקים את הערכים והמטרות שלכם יכולה לטפח מערכות יחסים משמעותיות ולהפיג תחושות של בדידות.

אל תהססו להשתמש בעזרה מקצועית

אם תחושות הבדידות נמשכות ומשפיעות לרעה על חייכם לאורך זמן, שקלו לפנות לעזרה מקצועית. אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש יכולים לספק הדרכה ותמיכה המותאמים לצרכים הספציפיים של כל אדם. הם יכולים לסייע לכם לנווט בין הרגשות הקשורים לבדידות ולהציע דרכים להתמודדות וטיפוח תחושת חיבור ורווחה.

בדידות בגיל השלישי היא בעיה נפוצה, אך כזו שאפשר להתגבר עליה. על ידי הכרה וקבלת הרגשות שלך, שמירה על קשר עם אנשים אהובים, אימוץ טכנולוגיה, חקר תחביבים חדשים, התנדבות ופנייה לעזרה מקצועית במידת הצורך, תוכלו לנווט את חייכם עם תחושות של חיבור, הגשמה ושמחה. זכרו, אתם לא לבד במסע הזה!

אחוזות רובינשטיין: אף פעם לא לבד

אחוזות רובינשטיין היא רשת המתמחה בדיור מוגן ובהענקת חיים טובים ומספקים בגיל השלישי. אחד היסודות שעליהם מושתתים בתי הדיור המוגן שלנו הוא הביטחון החברתי. הקהילות האיתנות והחברה המגוונת, שפע הפעילויות סביב השעון, האפשרויות להתנדבות, הליווי הצמוד של אנשי הצוות, ולמעשה – אורח החיים כולו באחוזות, מאפשרים לדיירינו להגשים את עצמם מוקפים בחברה ובעשייה.
רבים התפלאו לגלות כיצד הם מוצאים חברי נפש חדשים לחיים, דווקא בתקופה זו.

אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר או להגיע לביקור.

התקשרו: 3616*

כתבות מגזין נוספות שיעניינו אותך

דיור מוגן מומלץ: כך תדעו איך לבחור בדיור המוגן המתאים לכם ביותר

דיור מוגן הפך לאופציה אטרקטיבית ביותר עבור אוכלוסיית גיל הזהב בזכות סביבת מגורים מוגנת ובטוחה, מגוון רחב של פעילויות פנאי, תרבות וספורט, קהילה חברתית איתנה, שירותים רפואיים צמודים ואבטחה 24/7. כיום יש מגוון גדול של בתי דיור מוגן בארץ, כך שאפשרויות הבחירה רבות וההתלבטויות לא מעטות. לכן, ועל מנת לסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה, במאמר […]

דיירי האחוזות מספרים על החיים בהן

צפו בדיירי אחוזות רובינשטיין מספרים על המעבר לאחוזות ועל החיים בהן >>

הטריקים והשטיקים במחירי דיור מוגן

עוברים לדיור מוגן? חשוב מאוד שתשימו לב לכל הסעיפים בחוזה המעבר  לאחר שהחלטתם לעבור לבית דיור מוגן, תקבלו לידיכם את הסכם הכניסה לבית. מטבע הדברים, כשמדובר במעבר לבית חדש המעניק מגוון גדול של שירותים, חוזה דיור מוגן הינו מפורט ומורכב.  ישנם הבדלים משמעותיים בין החוזים של רשתות הדיור המוגן השונות שמתבטאים בסופו של דבר במחיר […]

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!
ניתן ליצור קשר גם בטלפון 076-599-6619

    בלחיצה על "שליחה" אני מאשר/ת כי קראתי את התקנון וכי הפרטים שמסרתי יכללו במאגר המידע של אחוזות רובינשטיין בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

    background Call us
    Accessibility

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility

    Accessibility Statement

    array(0) { }