טוען...

החיים בדיור מוגן

זמן פנסיה: 10 המלצות לחיים מלאים ומספקים לאחר הפרישה מעבודה

תאריך:20.07.23

פרישה לפנסיה היא אבן דרך משמעותית בחייו של כל אדם, המסמנת את סופם של חיי העבודה ואת תחילתו של פרק חדש ומרגש בחיים.
פרק שבו הזמן הפנוי רב, ואפשר לבחור לעשות בו בדיוק מה שאתם רוצים: להגשים את חלומותיכם ולדאוג לבריאות הפיזית והנפשית שלכם.
עם זאת, המעבר מחיי עבודה עמוסים ומלאים לחיים ללא מסגרת מסודרת עלול להיות מאתגר עבור רבים מאתנו. לכן כדאי ומומלץ לערוך תכנון רציני עוד לפני היציאה לפנסיה, שיבטיח חיים מספקים ומלאים בתוכן גם לאחר שסיימתם את תקופת העבודה בחייכם.
במאמר זה נמליץ על עשרה מרכיבים ודרכים שיסייעו לכם לאחר שפרשתם מהעבודה ויצאתם לגמלאות, ועשויים להעניק לכם חיים מלאים ומספקים יותר.

ערכו תכנון פיננסי

היציאה לגמלאות מהווה גם שינוי כלכלי, כאשר במקום משכורת תתחילו לקבל את תשלומי הפנסיה שלכם. לכן, עוד בטרם הפרישה מהעבודה, חשוב כי תערכו תוכנית פיננסית שתאפשר לכם להתנהל בביטחון וביציבות; עוד לפני הפרישה לגמלאות, בדקו היטב את המצב הכלכלי שלכם, מכל ההיבטים, והתייעצו עם יועץ פיננסי כדי לבדוק את ההכנסות הצפויות לעומת ההוצאות.
חשוב לקחת בחשבון מרכיבים כמו חיסכון, השקעות, פנסיה וקצבאות ביטוח לאומי. בהתאם לכך, צרו תקציב המתאים למצב הפיננסי שלכם, שיאפשר לכם לשמור על אורח החיים הרצוי לאורך כל תקופת הפרישה.

הגשימו חלומות ותשוקות

תקופת הפנסיה מציעה לכם הזדמנות ייחודית ומלהיבה ליהנות מתחומי עניין ותחביבים שלא הצלחתם לעסוק בהם מספיק בשנות העבודה. זה הזמן לחקור פעילויות חדשות, בין אם זה לימוד כלי נגינה, הצטרפות למועדון ספרים, שחייה בבריכה ובים או ציור. עסקו בפעילויות שמרגשות אתכם, שתורמות לתחושות של שמחה והגשמה ומסייעות לכם להישאר פעילים נפשית ופיזית.

התנדבו – ותרמו גם לעצמכם

שלב זה של חייכם הוא ההזדמנות שלכם להחזיר לקהילה – ובכך לתרום רבות גם לעצמכם.
שקלו להתנדב למען מטרה שאתם מאמינים בה כגון הדרכת אנשים צעירים, השתתפות ביוזמות סביבתיות או סיוע לנזקקים. התנדבות מעניקה תחושה של מטרה, הגשמה ומסוגלות, וכבר הוכח כי יש לה השפעה חיובית ניכרת על איכות החיים ואפילו על בריאותם ואריכותם. בנוסף לכך, התנדבות גם מאפשרת לכם להתחבר לאנשים בעלי דעות דומות, ולהרחיב את המעגל החברתי שלכם.

צאו לטייל ולגלות מקומות חדשים

זהו הזמן המושלם לטייל ולגלות ארצות ואתרים שחלמתם עליהם במשך שנים.
טיול מאפשר לכם לחוות תרבויות, נופים ומאכלים חדשים, ולצבור חוויות בלתי נשכחות.
אנו ממליצים ליצור רשימה ולסמן לעצמכם את יעדי החלומות שלכם (כמובן, בהתאם לתקציב האפשרי). בין אם מדובר בהפלגה נינוחה, בסיור תרבותי או במקומות בעלי טבע מרהיב – טיול בפנסיה יכול לתרום רבות לתחושות האושר שלכם, ולספק חוויות ואנרגיה חיובית שילוו אתכם עוד זמן רב.

זמן פנסיה - אחוזות רובינשטיין

חזקו את הקשרים החברתיים שלכם

חיי העבודה מספקים לעתים קרובות גם רשת חברתית, ופרישה לגמלאות עלולה להוביל לתחושה של בדידות וחוסר תוחלת. על מנת להתמודד עם האתגר הזה, מומלץ לשמור ואף להרחיב את הקשרים החברתיים שלכם. הצטרפו למועדונים או לארגונים המתאימים לתחומי העניין שלכם, השתתפו באירועים קהילתיים והתחברו מחדש עם חברים ותיקים. כמובן – חשוב לשמור על קשר קרוב על בני המשפחה, וכדאי לקיים מפגשים בזמנים קבועים (ארוחות שישי, ימי כיף עם הנכדים ועוד). בימינו, גם לטכנולוגיה יש ערך רב בשמירה על הקשרים עם יקיריכם – באמצעות שיחות וידאו, מדיה חברתית או קהילות מקוונות.

הירשמו ללימודים

פרישה מהעבודה לא חייבת להיות סוף הלמידה והצמיחה שלכם, אלא פעמים רבות דווקא הזדמנות להתחלה חדשה; להרחבת הדעת והעשרת הידע בתחומים שמרתקים אתכם. למידה גם שומרת על המוח חד ופותחת אופקים חדשים. הירשמו לשיעורים או לסדנאות בנושאים שמרתקים אתכם, בין אם זה אומנות, היסטוריה, טכנולוגיה או כל דבר אחר שמעורר את סקרנותכם. אוניברסיטאות ומרכזים קהילתיים רבים מציעים קורסים המיועדים במיוחד לגמלאים.

עשו ספורט – וכמה שיותר

בפנסיה, חשוב מתמיד לשמור על רווחה פיזית, שמשפיעה גם על המצב הנפשי והרפואי שלכם.
שלבו פעילות גופנית קבועה בשגרה שלכם (כבר אין תירוצים של "אין לי זמן"!), בין אם זו הליכה, שחייה, יוגה או כל פעילות שמתאימה ליכולות ולתחומי העניין שלכם.
בנוסף, שמרו על תזונה בריאה ועל שינה טובה ומספקת. בדיקות רפואיות סדירות חיוניות כדי לעקוב אחר בריאותכם ולזהות בעיות פוטנציאליות בשלב מוקדם.

זמן פנסיה - אחוזות רובינשטיין

צרו שגרה בחיי היומיום

יציאה לגמלאות מעניקה חופש לנהוג בספונטניות, אולם לקיום שגרה יש חשיבות גדולה, שכן היא מספקת ביטחון ותחושת מטרה בחיים. אנו ממליצים לכם לקבוע לוח זמנים יומי או שבועי הכולל זמן לתחביבים, פעילות גופנית, מפגשים חברתיים, למידה וכדומה. כמובן, כדאי להיות גמישים ופתוחים לשנות את השגרה לפי הצורך, כדי להכיל הזדמנויות חדשות או אירועים בלתי צפויים.

עבדו במשרה חלקית או ייעוץ

עבור חלקנו, פרישה מלאה מהעבודה אינה אידיאלית; לעתים כדאי להמשיך לעבוד במשרה חלקית או בייעוץ על מנת לשמור על תחושת המסוגלות ועל העשייה. אם עדיין יש לכם תשוקה לתחום שלכם, אנו בהחלט ממליצים לבחון זאת.

שיקלו מעבר לדיור מוגן יוקרתי

זמן פנסיה - אחוזות רובינשטיין
בתמונה: דיירי אחוזת צהלה, דיור מוגן בוטיק בתל אביב, בפעילות ספורטיבית בחוף הים

דיור מוגן מהווה פתרון מיטבי לאנשים עצמאיים בני 70 פלוס, המעוניינים לחיות חיים מלאים בעניין ובתוכן, ולזכות בביטחון אישי, חברתי ורפואי. אנו באחוזות רובינשטיין, רשת הדיור המוגן הפרטית הגדולה והמובילה בישראל, מתמחים במתן כלל המענים שבהם דנו במאמר.
פעילויות הספורט התרבות והחברה סביב השעון, המפגשים החברתיים, המתקנים המודרניים, המיקום המרכזי של האחוזות, הייעוץ והליווי מצוות מיומן ומנוסה, הגשמת חלומות, מציאת תחביבים וכישרונות חדשים ויצירה; כל אלה נמצאים באחוזות שלנו, והופכים את התקופה שלאחר הפרישה מהעבודה לזמן שרבים מגדירים אותו כיפה בחייהם.

רוצים לשמוע עוד?
מוזמנים ליצור עמנו קשר: 3616*

כתבות מגזין נוספות שיעניינו אותך

דיור מוגן מומלץ: כך תדעו איך לבחור בדיור המוגן המתאים לכם ביותר

דיור מוגן הפך לאופציה אטרקטיבית ביותר עבור אוכלוסיית גיל הזהב בזכות סביבת מגורים מוגנת ובטוחה, מגוון רחב של פעילויות פנאי, תרבות וספורט, קהילה חברתית איתנה, שירותים רפואיים צמודים ואבטחה 24/7. כיום יש מגוון גדול של בתי דיור מוגן בארץ, כך שאפשרויות הבחירה רבות וההתלבטויות לא מעטות. לכן, ועל מנת לסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה, במאמר […]

דיירי האחוזות מספרים על החיים בהן

צפו בדיירי אחוזות רובינשטיין מספרים על המעבר לאחוזות ועל החיים בהן >>

הטריקים והשטיקים במחירי דיור מוגן

עוברים לדיור מוגן? חשוב מאוד שתשימו לב לכל הסעיפים בחוזה המעבר  לאחר שהחלטתם לעבור לבית דיור מוגן, תקבלו לידיכם את הסכם הכניסה לבית. מטבע הדברים, כשמדובר במעבר לבית חדש המעניק מגוון גדול של שירותים, חוזה דיור מוגן הינו מפורט ומורכב.  ישנם הבדלים משמעותיים בין החוזים של רשתות הדיור המוגן השונות שמתבטאים בסופו של דבר במחיר […]

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!
ניתן ליצור קשר גם בטלפון 076-599-6619

    בלחיצה על "שליחה" אני מאשר/ת כי קראתי את התקנון וכי הפרטים שמסרתי יכללו במאגר המידע של אחוזות רובינשטיין בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

    background Call us
    Accessibility

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility

    Accessibility Statement

    array(0) { }