טוען...

החיים בדיור מוגן

ספורט בגיל השלישי: לגוף, למוח, לנפש

תאריך:21.07.23

בשארה תמר, מנהל מועדון הספורט של
אחוזת צהלה, מבתי הדיור המוגן היוקרתיים והמובילים בישראל
לא מפסיק לאמן ולחדש, ואוהב כל יום בעבודתו.
"לראות את החיוך של המתאמנים – זה שווה הכל", הוא אומר

בשארה תמר. בוגר אימון לגיל השלישי וטיפול הידרותרפי במים מטעם מכון וינגייט, וכן ניהול מועדוני ספורט באוניברסיטת תל אביב

המוטו של בשארה תמר, מנהל מחלקת הספורט של אחוזת צהלה, דיור מוגן בוטיק בצפון השקט של תל אביב, הוא ש"כל אחד יכול להשתפר, בכל גיל". לדבריו, פעילות גופנית חיונית לאורך כל השנים, אולם חשיבותה עולה עוד יותר בגיל השלישי. וכן, אפשר להתחיל בכל שלב בחיים, אם רק מקפידים על התאמת הפעילות למתאמן.

פגשנו את בשארה, שמפעיל את דיירי האחוזה באהבה גדולה מזה כ־16 שנים, לשיחה מעניינת בה דיברנו על חשיבות הספורט בגיל השלישי, על הגברת המוטיבציה ועל החיבור המיוחד שלו עם דיירי האחוזה.
בשארה, בן 38, מתמחה באימון גופני לגיל השלישי. את הבחירה להתמסר דווקא לאוכלוסייה המבוגרת, הוא מסביר בכך שהחיוך של המתאמנים המבוגרים חוזר אליו כמו בומרנג, וממלא אותו בשמחה.

"גדלתי והתחנכתי על ערכים שבהם האדם המבוגר נמצא בראש הפירמידה וראוי לכבוד", הוא מספר. "בילדותי נהגתי להתחפש בחג המולד לסנטה קלאוס, לבקר את השכנים המבוגרים ולחלק להם שי לחג. כבר אז המעשים האלה גרמו לי להתרגש ושימחו אותי. וככה גם היום: לראות את החיוך של המתאמנים – זה שווה הכל".

שפע של פעילויות גופניות לגיל השלישי עם טובי המדריכים

בשארה בוגר אימון לגיל השלישי וטיפול הידרותרפי במים מטעם מכון וינגייט, וכן ניהול מועדוני ספורט באוניברסיטת תל אביב. בהתאם לכך, אחוזת צהלה היא המקום הטבעי ביותר עבורו: בית דיור מוגן שבו מתגוררים דיירים פעילים ועצמאיים בני שבעים פלוס. בית שבו שמים דגש רב על פעילות ספורטיבית כחלק מחיים בריאים, פעילים ומהנים. "כ־90 אחוזים מהדיירים באחוזה משתתפים באחת מפעילויות הספורט שלנו, כשהמגוון עצום ומשתנה בהתאם לצורכי הדיירים", בשארה מפרט.
המגוון הגדול שמציע מועדון הספורט באחוזה, במתקנים ובחוגים המותאמים במיוחד לבני הגיל השלישי, מאפשר לכל דייר לבחור את הפעילות המועדפת עליו והמתאימה לו ביותר.

אחוזות רובינשטיין - ספורט בגיל השלישי: לגוף, למוח, לנפש
פעילות ספורטיבית באחוזת צהלה. 90 אחוזים מהדיירים באחוזה משתתפים בפעילויות הספורט

במועדון האחוזה ניתן למצוא בין היתר:

  • בריכת שחייה מחוממת – בבריכה בה מתאפשרת שחייה עצמאית או פעילות גופנית בהדרכה – התעמלות במים, הידרותרפיה ועוד.
  • חדר כושר מודרני ומאובזר.
  • אולמות לחוגי ספורט.
  • מתקני סאונה וג'קוזי מפנקים.
  • מתקנים לפעילויות ספורטיביות נוספים, כגון: מגרש פטאנק ושולחנות פינג פונג.

מערכת השעות עשירה במיוחד, ומותאמת לרמות כושר שונות, כאשר כל מתאמן ומתאמנת זוכים להדרכתם של טובי המדריכים שפועלים באחוזה.

אילו חוגים לחיזוק הגוף בגיל השלישי מוצעים בבית הדיור המוגן אחוזת צהלה?

  • שיעורי פלדנקרייז
  • פילאטיס
  • התעמלות במים, התעמלות על כיסאות והתעמלות לחיזוק רצפת האגן
  • ריקודים בסגנונות שונים
  • הליכה נורדית
  • טאי צ'י
  • אימון פונקציונאלי
אחוזות רובינשטיין - ספורט בגיל השלישי: לגוף, למוח, לנפש
עושים ספורט במרחבים הפתוחים

"הפעילות הגופנית מותאמת לסגנון, לטעם וליכולות של כל מתאמן", מפרט בשארה. "הסיפוק הגדול שלנו וגם של המתאמנים הוא לראות תוצאות, וכשיש התמדה זה קורה. צוות הספורט נותן דגש רב להגברת המוטיבציה של הדיירים – זה לגמרי חלק מהעניין. לפעמים נעזרים במתאמנים כדי לעודד גם אחרים שיגיעו ויתמידו. אם מבקשים ממני לקיים פעילות חדשה, אני תמיד קשוב, בודק במה מדובר ומוסיף את הפעילות לתקופת ניסיון במערכת. במידה והדיירים אכן 'מצביעים ברגליים' וממשיכים להגיע, הפעילות ממשיכה".

המעורבות של בשארה בטיפוח הספורט באחוזה היא יומיומית, והוא משוכנע שיש משמעות רבה לדרך שבה הוא מגיש את הפעילות לדיירים. "אני אוהב לעזור לאנשים, ולעורר אצלם את המוטיבציה לפעול.", הוא אומר. "חשוב לי לחזק אותם פיזית ונפשית, והרווח הכי גדול הוא שכתוצאה מהפעילות, המורל שלהם עולה".

הוא מוסיף את נושא האמון שחשוב לו לשמר עם הדיירים, על בסיס "מבטיחים – מקיימים", ומסביר: "זה חוזה לא כתוב, וברגע שאני מקיים אותו, זה ערך שנמצא ברקע כל הזמן, גם בנוגע להבטחה שנתנו לעצמם, להגיע ולעסוק בפעילות הגופנית".

ספורט בפארק הירקון: היום הכי מרגש בשנה

על מנת להגביר את המוטיבציה, יוזמת מחלקת הספורט באחוזה פעילויות ייחודיות OutDoor וימי שיא מגוונים. כך למשל, בכל שנה מתקיימת פעילות בפארק הירקון שמוציאה את המתאמנים מהשגרה לפעילות באווירה אחרת. "מבחינתי זה היום הכי מרגש בשנה. יש אווירה מיוחדת ומשפחתית, ואפשר לראות איך זה מלכד את כולם ומשפיע על מצב הרוח", אומר בשארה.

בנוסף מתקיימים באחוזה ימי בריאות, שעוסקים בכל פעם בנושא בריאותי אחר. כך למשל, יום הבריאות האחרון שהתקיים באחוזה, התמקד בנושא המוח. מעת לעת יוצאים הדיירים להליכה נורדית בחוף הים ונהנים מפעילויות ספורט חוץ משתנות. לדברי בשארה, "פעילות חוץ מגבירה את המוטיבציה, גם עבור אלה שמשתתפים באופן קבוע, וגם עבור אלה שעדיין לא השתתפו – ועכשיו מגלים עניין".

בשארה מדגיש עד כמה חשוב להמשיך להיות פעיל ספורטיבית בגיל השלישי, כיוון שחיזוק המיומנויות הגופניות משפיע באופן ניכר על כלל התפקודים. "ההשפעה באה לידי ביטוי החל מפעולות יום־יומיות כמו הליכה וירידה במדרגות, ויש לה השפעה נרחבת על היכולת להמשיך ולטייל בארץ ובעולם, לפגוש חברים, ליהנות ולהרוויח איכות חיים לאורך זמן. אחרי הכול, החיים ממשיכים בגיל השלישי ואצלנו באחוזת צהלה הם ממשיכים בצורה מיטבית".

הוא אף שם דגש רב גם על השפעת הפעילות הגופנית על תפקודי המוח. "באחוזה אנחנו מתמקדים רבות בפעילויות שמחזקות גם את הגוף וגם את הקוגניציה. הפעילות הגופנית מחזקת את תחושת המסוגלות ואת העצמאות ומספקת איכות חיים וביטחון אישי. אנחנו נותנים דגש בכל אחת מפעילויות הספורט לחיזוק השרירים, העצמות, סבילות לב־ריאה, יציבה, קואורדינציה, טווחי תנועה ועוד".
ההיבט החברתי מקבל גם הוא מענה בזכות הפעילות הגופנית. בשארה מציין שעצם היציאה מהדירה למרכז הספורט, מזמנת לדיירים מפגשים חברתיים. "ובכלל, יש משהו מרומם רוח בפעילות גופנית. אדם קם בבוקר, יוצא לפעילות גופנית, חוזר לדירה להתקלח, וכבר התמלאו שעתיים־שלוש ואפילו ארבע שעות בפעילות מספקת, שמזרימה למוח הורמונים משפרי מצב רוח".

האם פעילות גופנית אפשרית לכל אחד?

"כל אחד יכול להשתפר בחיים, ובכל גיל", הוא מדגיש; הפעילות הגופנית באחוזת צהלה מותאמת ליכולת המתאמנים ולרמת הכושר הגופני. "אם אדם מתקשה לבצע תרגילים על הקרקע, ננתב אותו לפעילות גופנית במים, שם מתאפשרים טווחי תנועה גדולים יותר, אין משמעות למשקל הסגולי, ומרכיב היציבה גם מקבל מענה, כשהחשש מפני נפילות יורד מהפרק. סביבת המים מספקת את התמיכה שנדרשת למתאמנים כדי לשפר את מצבם הגופני, וכשיתחזקו יוכלו להוסיף פעילות גופנית נוספת גם מחוץ למים".

אחוזות רובינשטיין - ספורט בגיל השלישי: לגוף, למוח, לנפש
מתעמלים בפארק הירקון. "פעילות חוץ מגבירה את המוטיבציה"

טיפולים נוספים המוצעים באחוזת צהלה

לצד הפעילות הספורטיבית, בחדר הטיפולים במועדון הספורט מציעים טיפולים (בתשלום), כגון:

  • עיסוי רפואי
  • עיסוי שוודי
  • רפלקסולוגיה
  • הידרותרפיה
  • דיקור סיני
  • טיפול בשיטת פלדנקרייז
  • אימון תפקודי לגיל השלישי
  • טיפול פנים
  • פיזיותרפיה

בשארה מקפיד להמשיך ללמוד כל הזמן את החידושים בעולמות הספורט, תוך התאמתם לצרכים של בני הגיל השלישי. "החוג הפונקציונלי הוא דוגמה לחידוש שנוסף לאחרונה ביוזמתי, מתוך הבנה למשמעות שיש לפעילות כזו על כלל הפעילויות היום־יומית".
בנוסף, באחוזה נוספה לאחרונה תוכנית ייחודית המשלבת בין מערך הפיזיותרפיה לבין חדר הכושר, ומאפשרת למשתקמים מפציעה לעבור בין שני המערכים במעבר מבוקר ובהתאמה אישית.
בשארה מסכם במסר קצר וקולע: "בעולמות הספורט יש תמיד מה לחדש – וטוב שכך".

 

רוצים לשמוע עוד על אחוזת צהלה? רוצים לבקר אצלנו? מוזמנים ליצור עמנו קשר: 3616*

כתבות מגזין נוספות שיעניינו אותך

דיור מוגן מומלץ: כך תדעו איך לבחור בדיור המוגן המתאים לכם ביותר

דיור מוגן הפך לאופציה אטרקטיבית ביותר עבור אוכלוסיית גיל הזהב בזכות סביבת מגורים מוגנת ובטוחה, מגוון רחב של פעילויות פנאי, תרבות וספורט, קהילה חברתית איתנה, שירותים רפואיים צמודים ואבטחה 24/7. כיום יש מגוון גדול של בתי דיור מוגן בארץ, כך שאפשרויות הבחירה רבות וההתלבטויות לא מעטות. לכן, ועל מנת לסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה, במאמר […]

דיירי האחוזות מספרים על החיים בהן

צפו בדיירי אחוזות רובינשטיין מספרים על המעבר לאחוזות ועל החיים בהן >>

הטריקים והשטיקים במחירי דיור מוגן

עוברים לדיור מוגן? חשוב מאוד שתשימו לב לכל הסעיפים בחוזה המעבר  לאחר שהחלטתם לעבור לבית דיור מוגן, תקבלו לידיכם את הסכם הכניסה לבית. מטבע הדברים, כשמדובר במעבר לבית חדש המעניק מגוון גדול של שירותים, חוזה דיור מוגן הינו מפורט ומורכב.  ישנם הבדלים משמעותיים בין החוזים של רשתות הדיור המוגן השונות שמתבטאים בסופו של דבר במחיר […]

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!
ניתן ליצור קשר גם בטלפון 076-599-6619

    בלחיצה על "שליחה" אני מאשר/ת כי קראתי את התקנון וכי הפרטים שמסרתי יכללו במאגר המידע של אחוזות רובינשטיין בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

    background Call us
    Accessibility

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility

    Accessibility Statement

    array(0) { }