טוען...

החיים בדיור מוגן

עובדים, סיפור אהבה

באחוזת ראשונים מתגאים לא רק בחיים הטובים, העשירים והמלאים שהם מציעים לדיירים, אלא גם בהשקעה ובטיפוח מתמיד של סגל העובדים. כמו בשאר אחוזות רובינשטיין, אפשר לראות זאת בתוצאות: רבים מהעובדים נמצאים באחוזה כבר שנים, והם רואים בה בית ומשפחה. איך זה קורה ובמה זה תורם הן לעובדים והן לדיירים?
תאריך:21.03.20

מזה שנתיים וחצי נפגשים אחת לחודש 15 עובדים ממחלקות ותחומים שונים באחוזת ראשונים לפורום מיוחד בשם "עמיתי ליבה"; בפורום העובדים משוחחים ביניהם, משתפים בהתלבטויות ובאתגרים בעבודתם, שומעים הרצאות בנושאים מקצועיים מפי מרצים שונים, ואף מבצעים יחדיו פרויקטים שונים.
בחזית העשייה "זה פורום משפיע ומוערך מאוד באחוזה", אומרת טלי שקרצי, מנהלת מחלקת תרבות, ספורט וקהילה באחוזת ראשונים. "הפורום תורם מאוד לגיבוש ולחיבור בין העובדים, מאפשר לכל קול להישמע, בכל נושא,  ולשתף גם בקשיים ובבעיות. מטרת הפורום היא גם לעודד צמיחה והתמקצעות, ולהעלות יוזמות והצעות לשיפור או לשינוי. יש לפורום קבוצת ווטסאפ פעילה מאוד, הוא יוזם פעילויות, ומעבר לזה – הוא תורם לגאוות היחידה של עובדי האחוזה", מסבירה שקרצי.
"הפורום הזה מאפשר לצאת מהקופסה, לראות דברים אחרת ולהתוודע לבעיות של מחלקות אחרות באחוזה", אומרת נסרין חלפון, שעובדת באחוזה 20 שנה במחלקת הנהלת חשבונות. 
"מפגשי הפורום אפשרו לי להכיר אנשים שלא הכרתי לפני כן באחוזה. אנחנו יוצאים מהמפגשים האלו גם מועשרים מבחינה תוכנית וגם מאושרים מהאווירה החברתית הנוצרת בו", משתפת שרה סקוזה, רכזת תרבות באחוזה.
"לי הפורום תרם מאוד גם מבחינה אישית", מוסיפה בטי ענתבי, חשבת השכר של האחוזה כבר 22 שנה. "הרגשתי שיש לי מקום להביע בו את עצמי, ומעבר לכך התנסיתי בדברים חדשים, כמו עמידה מול קהל. אני חושבת שהפורום תורם מאוד לפיתוח ושימור העובדים".

עובדים

קובי חיות, השף של האחוזה, מרגיש שהבונוס הכי גדול של הפורום הוא ההכרה שהוא נותן לעובדים. "המשתתפים בפורום היו אנשי הליבה של האחוזה גם לפני שהשתתפו בפורום. הפורום מציב אותנו בחזית העשייה ומאפשר לנו
להיות גאים בעצמנו".

מתחפשים, חוגגים, רוקדים

"טיפוח והשקעה בעובדים הם חלק מתפיסת העולם שלי", אומר מנכ"ל האחוזה עודד מור. "אני מאמין בלחזק ולתמוך בעובדים לא רק בעבודה אלא גם מעבר לה. שביעות הרצון של העובדים, ובכלל האווירה הכללית של כבוד הדדי ושיתוף, מחלחלים בסופו של דבר גם לאכפתיות וליחס של העובדים לאחוזה ולדייריה".
טיפוח העובדים שעליו מדבר מור נעשה בשני מובנים עיקריים – בצד המקצועי ובצד החברתי. 
בפן החברתי נערכות פעילויות גיבוש רבות – הן רשמיות והן ספונטניות. העובדים יוצאים יחדיו לטיולים מטעם האחוזה – כגון ערב סיור סליחות או סיור במתחם שרונה; בחנוכה מתקיימת הרצאה מיוחדת לעובדים; ביום האישה מוזמנות כל העובדות לבוקר מפנק עם מתנות ואוכל; ילדי העובדים העולים לכיתה א' והמתגייסים מקבלים מתנות מהאחוזה; ביום המשפחה נערך בבית אירוע גדול, בהשתתפות ילדי הדיירים – והעובדים; בפורים כל העובדים מתחפשים, חוגגים עם הדיירים ומארגנים מופע מיוחד; בשבועות מתקיים בראנץ' עשיר ומשותף שבו הדיירים והעובדים מכינים מאכלים חלביים.
ברמת הרשת – מדי שנתיים נערכת מסיבה גדולה, בכל פעם באחוזה אחרת של אחוזות רובינשטיין, הכוללת כיבוד עשיר וריקודים.
באופן ספונטני ופחות רשמי נערכים מפגשים סביב אירועים שונים, כמו צפייה משותפת במשחקי המונדיאל בבית של אחד העובדים, פיקניקים בחוף הים בימי הקיץ או השתתפות בחתונות הילדים של העובדים.

 

עובדי אחוזת ראשונים בהופעה

 

השתלמויות מקצועיות

מבחינה מקצועית, באחוזה מקפידים להעניק לעובדים הכשרות וקורסים שישפרו את יכולותיהם. השנה, למשל, עברו כ-30 עובדים קורס בן חמישה מפגשים עם אנשי מקצוע של אש"ל (האגודה לתכנון ולפיתוח שירותים למען הזקן בישראל) שעסק בשירות. הקורס היה מוצלח מאוד ונתן לעובדים הזדמנות להכיר מקרוב את עבודתם של כל המחלקות ועובדיהן, וכן הזדמנות ללבן קשיים.
"צריך להבין שהארגון שלנו הוא ייחודי, במובן זה שהלקוחות נמצאים פה כל הזמן – הם לא באים והולכים, הם חיים פה, ולכן היחסים בין נותני השירות ללקוחות הופכים למאוד אישיים וזה יכול להיות שוחק מאוד", מסביר מור. "מכאן הצורך לתת לעובדים את הכלים להתמודד עם סיטואציות מורכבות שונות ולשפר את היחסים בינם לבין הלקוחות – וזו המטרה של קורס אש"ל". 
כלנית טוג'ובה, עובדת במחלקה הטיפולית שהשתתפה בקורס אש"ל, מספרת: "כל אחד ממשתתפי הקורס הציף תקריות שהיו לו בעבודה וניסינו למצוא להן פתרונות ביחד, בליווי המדריך. דרך הפתרונות והדיונים סביבם קיבלנו כלים פרקטיים להתמודדות עם בעיות". 
"הקורס עזר לי מאוד לשפר את היכולות שלי", מספרת אירית מגזימוף ממחלקת שיווק ומכירות, "למדתי להיות יותר שירותית, לראות את הצד השני, להקשיב יותר ובעיקר – לא לקחת דברים אישית ולא לתת לקושי או לכעס לנהל אותי".
במשך כל השנה מתקיימים לעובדים גם ימי העשרה ולמידה, השתלמויות מקצועיות וקורסים בנושא הזִקנה. באחוזה מתקיימים גם שיעורי עברית, מעין אולפן לעובדים שמתקשים בעברית. וזוהי רק רשימה חלקית.
אירוע מקצועי שנתי, שנערך לכלל המנהלים באחוזות רובינשטיין, הוא סדנת פיתוח מנהלים, שנערכת במשך שלושה ימים של כיף, היכרות, גיבוש ופעילויות שונות.

כתבות מגזין נוספות שיעניינו אותך

דיור מוגן מומלץ: כך תדעו איך לבחור בדיור המוגן המתאים לכם ביותר

דיור מוגן הפך לאופציה אטרקטיבית ביותר עבור אוכלוסיית גיל הזהב בזכות סביבת מגורים מוגנת ובטוחה, מגוון רחב של פעילויות פנאי, תרבות וספורט, קהילה חברתית איתנה, שירותים רפואיים צמודים ואבטחה 24/7. כיום יש מגוון גדול של בתי דיור מוגן בארץ, כך שאפשרויות הבחירה רבות וההתלבטויות לא מעטות. לכן, ועל מנת לסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה, במאמר […]

דיירי האחוזות מספרים על החיים בהן

צפו בדיירי אחוזות רובינשטיין מספרים על המעבר לאחוזות ועל החיים בהן >>

הטריקים והשטיקים במחירי דיור מוגן

עוברים לדיור מוגן? חשוב מאוד שתשימו לב לכל הסעיפים בחוזה המעבר  לאחר שהחלטתם לעבור לבית דיור מוגן, תקבלו לידיכם את הסכם הכניסה לבית. מטבע הדברים, כשמדובר במעבר לבית חדש המעניק מגוון גדול של שירותים, חוזה דיור מוגן הינו מפורט ומורכב.  ישנם הבדלים משמעותיים בין החוזים של רשתות הדיור המוגן השונות שמתבטאים בסופו של דבר במחיר […]

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!
ניתן ליצור קשר גם בטלפון 076-599-6619






    בלחיצה על "שליחה" אני מאשר/ת כי קראתי את התקנון וכי הפרטים שמסרתי יכללו במאגר המידע של אחוזות רובינשטיין בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

    background Call us
    Accessibility

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility

    Accessibility Statement

    array(0) { }