טוען...

פנסיה בגיל הזהב

פנסיה עם משרה מלאה

אברהם בר דוד, יו"ר ועד דיירי אחוזת פולג ויו"ר עמותת דיירי הדיור המוגן הארצית, לא נח לרגע. הלו"ז שלו עמוס בפגישות ובישיבות ועדים, אבל זה לא מנע ממנו להקים לאחרונה סטארט אפ חדש שמספק פתרון חכם שיכול להציל חיים של קשישים. עכשיו הוא כבר מתכנן את הדבר הבא
תאריך:21.03.20

אברהם בר דוד הוא פנסיונר בן 80 , עם קריירה צבאית ועסקית ארוכת שנים מאחוריו, ועשייה גדושה ובלתי פוסקת גם בהווה; מזה כשלוש שנים משמש אברהם יו"ר עמותת דיירי הדיור המוגן בישראל וגם יו"ר הוועד של דיירי  אחוזת פולג, שבה הוא מתגורר עם רעייתו. את שני התפקידים הוא מבצע בהתנדבות. בין הפגישות, הנסיעות לכנסת והישיבות עם הוועדים אברהם הספיק גם להמציא מוצר חכם, המספק מענה לבעיה של קשישים רבים. אברהם פיתח את הרעיון בעזרת אנשי מקצוע לכדי מוצר שנמכר כיום לקהל הרחב.
מנהיג מלידה אברהם היה איש צבא במשך 26 שנים ושירת בתפקידי פיקוד רבים. ב 1976- מונה לקצין תותחנים ראשי בדרגת תת-אלוף. הוא השתחרר ב 1982- , ושירת במילואים כעוזר שר הביטחון לענייני חירום. הוא המשיך לשרת בהתנדבות עד גיל 77 (!).

אברהם בר דוד
באזרחות הקים אברהם את חברת "תמוז מערכות שליטה" שייעצה לתעשיות ביטחוניות וקידמה מכירות של אמצעי לחימה יבשתיים. בהמשך השתלב בפרויקטים בתחום פיתוח הארטילריה וכיהן בתפקידים בכירים רבים, ביניהם
מנכ"ל חברת סולתם, מנכ"ל ונשיא ניר אור תעשיות צבאיות, מנכ"ל חברת מפרולייט, דירקטור בבנק מסד ויו"ר דירקטוריון בחברת אימקו.
"תמיד היה חשוב לי לתרום לקהילה, ולכן בין כל תפקידי הניהול התגייסתי עם שותפים להקמת מושב סלעית", הוא מספר. "המושב החל את דרכו כהיאחזות נחל מזרחה לכוכב יאיר. 38 משפחות הקימו את המושב והוא גדל
לאט לאט. היום יש בו כ 120- משפחות, והתכנון הוא להגיע ל-300".
אברהם ומשפחתו התגוררו במושב במשך יותר מ-30 שנה, עד שהחליטו שהגיע הזמן לעבור לדיור מוגן. "חיפשתי מקום שיהיה דומה למושב, עם בית משלי וקהילה חמה", הוא מספר. "את כל זה בדיוק מצאתי באחוזת פולג.
המקום בנוי ככפר נופש אמריקאי, עם בתים פרטיים של שלושה או ארבעה חדרים, עם הרבה צמחייה ועם אוויר פתוח. זה מקום ייחודי כי היום רוב הדיור המוגן נבנה בבנייני דירות".
לפני כשלוש שנים, לבקשת חברי ועד האחוזה, אברהם הצטרף אל הוועד והחל לטפל במגוון נושאים שהיו על הפרק. "הבסיס לפתרון בעיות הוא הידברות", הוא מדגיש. 
"עודדתי תרבות של דלת פתוחה באחוזה – פעם בחודש לפחות יש פגישת ועד ואנחנו מרכזים את כל הבעיות או הבקשות של הדיירים ואז מעלים את הדברים מול ההנהלה.
אנחנו באים בדרכי נועם וזוכים להתייחסות. הצלחנו לשנות כך כל מיני דברים שמשפיעים על איכות החיים שלנו באחוזה, כמו שיפור איכות הרפואה, רמת התחזוקה, הגינון, הריהוט, איכות ההרצאות ועוד. עצם העובדה שהדיירים בוחרים את הוועד והוא מטפל בבעיותיהם הופכת את המקום לקהילה מאוחדת", מספר אברהם. 
סטארט אפ בגיל הזהב אברהם מספר על הסטארט אפ שפיתח – שעון עם לחצן למצבי מצוקה המשמש גם כאיתורן:
"אני גר באחוזה כבר שש שנים, ובאופן טבעי אני רואה את הבעיות של החברים סביבי. רוב הבעיות קשורות לתפקוד הגוף – ככל שמזדקנים הגוף כבר לא במיטבו ואנשים מתחילים ליפול או לסבול מבעיות רפואיות מגוונות.
ככל שהבעיות מתרבות, אנשים פוחדים לצאת החוצה מביתם. בבית הם מרגישים מוגנים בסביבה המוכרת, ויש להם לחצני מצוקה למקרי חירום, אבל בחוץ הם חשופים יותר לסכנות ולא תמיד יש להם איך להזעיק עזרה. המוצר
שהגיתי ופיתחתי בעזרתו של ישראל אברמוביץ', הוא למעשה שעון עם לחצן מצוקה, שמשמש גם כאיתורן.
במקרה של נפילה או של כל קושי בריאותי אחר הקשיש יכול ללחוץ על הלחצן האדום שבשעון והוא מגיע מיד למוקד הפועל 24 שעות ביממה. במוקד ישאלו אותו מה קרה לו, איך אפשר לעזור לו ואיפה הוא נמצא.
בהרבה מקרי חירום מסוג זה הקשיש מבולבל ואינו מצליח לענות ולהבין מה קרה לו, ואז נכנס לפעולה אלמנט האיתור: השעון מחובר לג'י פי אס שמאתר מיד את מקום הימצאותו, וכך אפשר להזעיק עזרה למקום שבו הוא נמצא.
המוקדן יכול גם להאזין לסביבת הקשיש ולנסות להבין מה קורה שם אם הקשיש לא מדבר. החשיבות של המוצר הזה הוא במתן מענה מיידי לכל בעיה, דבר שיכול להציל חיים, אבל הוא יכול לשמש גם כאמצעי הרגעה יעיל".
במוקד החירום מופיעים גם פרטי אנשי קשר של הקשיש, שאליהם יש לפנות במקרי חירום, והם מקבלים דיווח מיידי על האירוע ומיקומו. השעון מאפשר לעונד אותו לתקשר גם עם שמונה אנשי קשר מוגדרים מראש, ממש כמו טלפון. 
השעון נמכר היום לקהל הרחב בעלות של כ-400 ש״ח לשעון עצמו, וכ 80- ש״ח לחודש לשירות מוקד החירום הפעיל 24 שעות ביממה.
"על השעון הזה אפשר להלביש עוד המון פונקציות ואפליקציות", אומר בר דוד, שכבר הוגה את הרעיונות הבאים שישדרגו את השעון ויהפכו אותו לחכם ויעיל יותר.
המטרה: דיור מוגן נגיש ושמירה על זכויות הדיירים בתור יו"ר עמותת דיירי הדיור המוגן הארצית התפקיד של אברהם מורכב. הוא נפגש תכופות עם חברי כנסת כדי לנסות להשפיע ברמת החוק על מגוון רחב של נושאים המשפיעים על חייהם, ובייחוד על כספיהם, של דיירי דיור מוגן בכל המקומות בארץ. "המטרה הגדולה שלי ושל העמותה היא שדיור מוגן יהיה נגיש לכמה שיותר אוכלוסיות", מסביר אברהם.
במסגרת תפקידו הוא הגדיר לעצמו ולעמותה כולה כמה משימות חשובות שהן אלו שנמצאות על סדר יומו, ומטרתן לשמור על זכויות הדיירים, להיטיב את התנאים שלהם ולהגן על כספיהם מפני שחיקה.

כתבות מגזין נוספות שיעניינו אותך

דיור מוגן מומלץ: כך תדעו איך לבחור בדיור המוגן המתאים לכם ביותר

דיור מוגן הפך לאופציה אטרקטיבית ביותר עבור אוכלוסיית גיל הזהב בזכות סביבת מגורים מוגנת ובטוחה, מגוון רחב של פעילויות פנאי, תרבות וספורט, קהילה חברתית איתנה, שירותים רפואיים צמודים ואבטחה 24/7. כיום יש מגוון גדול של בתי דיור מוגן בארץ, כך שאפשרויות הבחירה רבות וההתלבטויות לא מעטות. לכן, ועל מנת לסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה, במאמר […]

דיירי האחוזות מספרים על החיים בהן

צפו בדיירי אחוזות רובינשטיין מספרים על המעבר לאחוזות ועל החיים בהן >>

הטריקים והשטיקים במחירי דיור מוגן

עוברים לדיור מוגן? חשוב מאוד שתשימו לב לכל הסעיפים בחוזה המעבר  לאחר שהחלטתם לעבור לבית דיור מוגן, תקבלו לידיכם את הסכם הכניסה לבית. מטבע הדברים, כשמדובר במעבר לבית חדש המעניק מגוון גדול של שירותים, חוזה דיור מוגן הינו מפורט ומורכב.  ישנם הבדלים משמעותיים בין החוזים של רשתות הדיור המוגן השונות שמתבטאים בסופו של דבר במחיר […]

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!
ניתן ליצור קשר גם בטלפון 076-599-6619

    בלחיצה על "שליחה" אני מאשר/ת כי קראתי את התקנון וכי הפרטים שמסרתי יכללו במאגר המידע של אחוזות רובינשטיין בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

    background Call us
    Accessibility

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility

    Accessibility Statement

    array(0) { }