טוען...

החיים בדיור מוגן

שמחה וצהלה בקהילה

מפגשים עם בני נוער ממכינה קדם צבאית, הקראת סיפורים לילדי כיתות א' וב' בבית הספר השכונתי, מופעים הפתוחים לכל הגמלאים בעיר וקבלות שבת ציבוריות הם רק חלק מהפעילויות שחווים דיירי אחוזת צהלה, במסגרת הקשר החם וההדוק עם גופים שונים בקהילה
תאריך:21.03.20

אחד המאפיינים הבולטים של אחוזת צהלה הוא הקשר המתמיד שלה עם הקהילה. באחוזה מקדישים תשומת לב ומשאבים רבים כדי לפתח ולטפח קשרים מסוגים שונים עם גופים בקהילה. הקשרים מתבטאים במפגשים הדדיים, בפרויקטים שונים ובאירועים משותפים. כל אחד מהצדדים מקבל רבות מהקשר החם שנוצר בין דיירי האחוזה לבין הקהילה, והראיה לכך היא ההתמדה במפגשים וההעמקה של הקשרים. הנה כמה מהקשרים הבולטים שמקיימת האחוזה עם הקהילה.

מגדלור: למען הנוער

מגדלור היא מכינה קדם צבאית שהוקמה לפני כשנה על ידי גיורא לוי ושותפיו.

מגדלור
לוי הוא מנכ"ל ובעלים של חברת השקעות וסגן אלוף במיל' לשעבר ביחידת עילית מובחרת. המכינה הוקמה לזכרם של האחים קציני צה"ל – ברק ועמיחי איטקיס משדה ורבורג, שנפלו במהלך שירותם הצבאי.
המכינה מיועדת לנערים בגיל 18 והיא מספקת להם את המסגרת הנכונה ללמוד להתמודד עם האתגרים של הצבא. ההשתתפות במכינה הינה ללא תשלום מצד החניכים והיא מספקת לצעירים ליווי לטווח ארוך, גם לאחר השחרור – במציאת תעסוקה ועד לסיום הלימודים האקדמיים.
הקשר בין המכינה לבין האחוזה נוצר באמצעות חגית פינטו, מנכ"לית האחוזה, מכרה של לוי. בחנוכה 2017 התארחו יזמי המכינה והוריהם של ברק ועמיחי איטקיס ז״ל, חיים ואריאלה איטקיס, באחוזת צהלה, וסיפרו על המכינה ועל חזונה. סיפור הבנים הנופלים לווה בשירים ובנגינה של חיים איטקיס.
הדיירים פתחו את לבם והתגייסו לתרומה עבור החניכים ולטובת פעילות המכינה. "נחשפתי לעשייה המבורכת של מובילי המכינה מתחילת דרכה", מספרת חגית. "ההשקעה בחניכים והבאתם למצוינות היא הישג אדיר! אילולא המכינה, נערים רבים לא היו מתגייסים לצה"ל, ובוודאי לא מגיעים כמועמדים לסיירות, לצנחנים, לשריון ואף לטיס".

ביום הזיכרון לשואה ולגבורה 2018 הגיעו נערי המכינה לאחוזה והשתתפו באירועי זיכרון. הם השתתפו בטקס יום השואה שהתקיים באחוזה, שמעו את סיפוריהם של שלושה ניצולי שואה במסגרת סיפורי “זיכרון בסלון” – חנה לוינגר, פלי רוזנבלט וינק פוקס, והאזינו להרצאה מפי הדיירת לאה שץ סופר: “יד ושם – אומנות ההנצחה והזיכרון". ההתרגשות הגיעה לשיאה במפגש בין החניכים לדיירים. לחלקם הייתה זו פעם ראשונה שבה פגשו ושמעו ניצולי שואה, והיום השאיר עליהם חותם עמוק, במיוחד כשפניהם לקראת גיוס.

לאחר ההצלחה, שהסתכמה בגיוס שבעה חניכים בשנה שעברה, ביקרו חניכי השנה החדשה באחוזה, הכירו את הדיירים והשתתפו בהרצאה של אורה רובינשטיין, הבעלים, המתמחה בהיסטוריה, בנושא 80 שנה לליל הבדולח.
"העשייה והתרומה של הדיירים אינה ברורה מאליו ואני גאה בכך שקהילת אחוזת צהלה חיבקה ועטפה את החניכים", מסכמת פינטו.

בית ספר המשתלה: נטיעות וסיפורים

בית ספר המשתלה נמצא בשכנות לאחוזת צהלה.

שמחה בקהילה
הקשר של בית הספר עם האחוזה החל מיד עם הקמתו של בית הספר, לפני כשש שנים. עובדת האחוזה יעל רן, מרכזת את הקשר עם בית הספר מטעם האחוזה. מאיה מילוא,
הרכזת החברתית של בית הספר, מספרת שכל שנה מתקיימות פעילויות שונות עם האחוזה. בשנה האחרונה נוסד פרויקט ״שעת סיפור״, שבמסגרתו התארחו ילדי כיתות א' או ב' בימי שישי באחוזה, והאזינו לסיפור שהקריאה להן אחת מהדיירות.
הדיירת שושנה אקרלינג ריכזה את הפרויקט מטעם דיירי האחוזה. שושנה הייתה מורה במשך עשרות שנים וניהלה גם את מועדון המורים הגמלאים של הסתדרות המורים. היא ריכזה את שמות כל הדיירות שרצו לספר סיפורים לילדי בית הספר, ערכה טבלת תאריכים ובחרה את הסיפורים שכל אחת תספר, בהתייעצות עם מרכזת הפרויקט בבית הספר.

בכל פעם הגיעה לאחוזה כיתה משכבת כיתות א' או ב' בליווי מורה וסייעת. הם התאספו בחדר מיוחד וישבו להקשיב לסיפור הנבחר. בסוף הסיפור התקיימה בדרך כלל שיחה מרתקת על הספר או שיחה חופשית בין הילדים דיירות.
בנוסף, בט"ו בשבט מזמינה האחוזה את כל תלמידי בית הספר ומשפחותיהם לאירוע נטיעות באחוזה. האירוע כולל לא רק שתילה אלא גם פעילויות יצירה, מוזיקה וכיבוד נלווה. האירוע האחרון התקיים בשיתוף מנהלת רובע צפון ומשתלת אהרוני.
ביום השואה הגיעו ניצולי שואה מהאחוזה לבית הספר כדי לספר את סיפורם לתלמידי כיתות ה'-ו'.
גם באחוזה וגם בבית הספר מביעים סיפוק רב משיתוף הפעולה ההדדי והם נכונים להמשיכו באפיקים שונים ומגוונים. "לילדים זה נותן המון!", מסכמת מילוא. ״הם נחשפים לקהל מבוגר, לומדים גם להכיר וגם לכבד אותו, נחשפים לחיים בבית דיור מוגן ומפתחים סובלנות".

פרויקט שפה משותפת: להכיר, ללמוד, לדבר

יאיר בן דוד, סטודנט לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב, יזם לפני כשנתיים את פרויקט "שפה משותפת", שמטרתו לחבר בין סטודנטים שרוצים לשפר כישורי שפה כלשהי לבין קשישים הדוברים את אותה שפה ומעוניינים לשוחח עם הסטודנטים.
הרעיון עלה אצל יאיר כששמע כי קרובת משפחה שלו שיפרה כך את כישורי השפה שלה. הוא החליט לקחת את הרעיון ולהרחיבו לירושלים ולתל אביב.
יאיר פנה למרכזי יום לקשישים ולבתי דיור מוגן, ביניהם אחוזת צהלה, ואסף את שמות המעוניינים להשתתף בפרויקט. לסטודנטים הוא הגיע דרך פייסבוק, מיילים וווטסאפ. יאיר קישר בין הקשישים לצעירים ויצר "שידוכים" של כ-30 זוגות בכל עיר.
השפות שבהן מתרחש הפרויקט הן אנגלית, ערבית, צרפתית וספרדית. במסגרת הפרויקט הגיעו צעירים המבקשים ללמוד שפות שונות לאחוזת צהלה, והדיירים אירחו אותם בדירותיהם.
פנינה ויצחק רוגוב, דיירי אחוזת צהלה ודוברי אנגלית כשפת אם (בני הזוג הגיעו ארצה מדרום אפריקה), אירחו בדירתם דרך הפרויקט מנהלת מחלקה בחברת הייטק, שביקשה לשפר את האנגלית שלה. "התלמידה" הגיעה אל בני הזוג רוגוב פעם בשבוע ושוחחה איתם על מגוון נושאים. "היא סיפרה בעיקר על העבודה שלה, וגם על משפחתה – יש לה שלושה ילדים", מספרת פנינה. "האווירה הייתה מאוד נעימה ואני חושבת שהשיחות איתנו נתנו לה המון ביטחון. אוצר המילים שלה היה טוב מלכתחילה, אבל היה חסר לה את הביטחון בניהול שיחה שוטפת באנגלית. אני חושבת שעזרנו לה בזה".

כוח גמלאים ואזרחים ותיקים

אחוזת צהלה משתפת פעולה באופן קבוע עם עמותת כוח גמלאים ואזרחים ותיקים בעיריית תל אביב.
במסגרת השת"פ מתקיימים אירועים הפתוחים לקהל הגמלאים הרחב כגון אירוע פתיחת הקיץ לבני גיל הזהב, מפגש חווייתי עם רקדנית הפלמנקו סילביה דוראן, מפגשי "מועדון הספר הטוב" שבמסגרתו ד״ר רחל גרובייס דנה על ספרים עם קבוצת דיירות ודיירים, "קבלות שבת בחברותא", שבמסגרתן האחוזה מזמינה את בני הגיל השלישי לקבלת שבת קהילתית, ביום שישי האחרון בכל חודש. בקבלת השבת קוראים את פרשת השבוע, והיא מלווה  פרשנות, בשיחה ובשירה.
קיימת גם אפשרות להישאר לארוחת שבת באחוזה – בתשלום.

כתבות מגזין נוספות שיעניינו אותך

דיור מוגן מומלץ: כך תדעו איך לבחור בדיור המוגן המתאים לכם ביותר

דיור מוגן הפך לאופציה אטרקטיבית ביותר עבור אוכלוסיית גיל הזהב בזכות סביבת מגורים מוגנת ובטוחה, מגוון רחב של פעילויות פנאי, תרבות וספורט, קהילה חברתית איתנה, שירותים רפואיים צמודים ואבטחה 24/7. כיום יש מגוון גדול של בתי דיור מוגן בארץ, כך שאפשרויות הבחירה רבות וההתלבטויות לא מעטות. לכן, ועל מנת לסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה, במאמר […]

דיירי האחוזות מספרים על החיים בהן

צפו בדיירי אחוזות רובינשטיין מספרים על המעבר לאחוזות ועל החיים בהן >>

הטריקים והשטיקים במחירי דיור מוגן

עוברים לדיור מוגן? חשוב מאוד שתשימו לב לכל הסעיפים בחוזה המעבר  לאחר שהחלטתם לעבור לבית דיור מוגן, תקבלו לידיכם את הסכם הכניסה לבית. מטבע הדברים, כשמדובר במעבר לבית חדש המעניק מגוון גדול של שירותים, חוזה דיור מוגן הינו מפורט ומורכב.  ישנם הבדלים משמעותיים בין החוזים של רשתות הדיור המוגן השונות שמתבטאים בסופו של דבר במחיר […]

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!
ניתן ליצור קשר גם בטלפון 076-599-6619






    בלחיצה על "שליחה" אני מאשר/ת כי קראתי את התקנון וכי הפרטים שמסרתי יכללו במאגר המידע של אחוזות רובינשטיין בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

    background Call us
    Accessibility

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility

    Accessibility Statement

    array(0) { }