טוען...

החיים בדיור מוגן

הרצאות לגיל השלישי: מי הייתה שולה כהן-קישיק ומה הקשר בין חווה אלברשטיין לנועה קירל?

התשובות לשאלות טמונות בהרצאות המרתקות לגיל השלישי שנערכו באחוזת בית הכרם לרגל יום האישה הבינלאומי 2022
תאריך:16.03.22

התשובות לשאלות טמונות בהרצאות המרתקות שנערכו באחוזת בית הכרם לרגל יום האישה הבינלאומי 2022.
אחת מהן הייתה סיפורה של המרגלת בביירות שולה כהן-קישיק, שסופר לדיירי האחוזה הסקרנים על ידי המרצה מירה כהן, מחברת הספר "נפ"ש ראשונית" על אודות החלוצה נחמה פוחצ'בסקי, הראשונה שהובילה בהצלחה את מאבק הנשים לשוויון זכויות בארץ ישראל.

מירה כהן פתחה בשאלה "מי מכיר את עלילותיו של אלי כהן, המרגל שלנו בדמשק?" וכל הקהל השיב בחיוב. "ומי מכיר את סיפורה של המרגלת שלנו בביירות, שולה כהן-קישיק?", היא המשיכה ונענתה בדממה. "מדובר בגיבורת ישראל שאינה מוכרת למרבית הציבור. היא הייתה 'מסייה שולה', ג'יימס בונד הישראלית", אמרה כהן.

ההיסטוריה של שולה כהן-קישיק

בשנת 1947, ערב פרוץ מלחמת העצמאות, כאשר בשטח נערכו צבאות ערב למלחמה ביישוב היהודי בארץ ישראל, הגיע לידיה של צעירה יהודייה בעלת משפחה שגרה בביירות מידע על ההכנות הצבאיות למלחמה בישראל. מתוך תחושת שליחות ואחריות לגורל אחיה, היא החליטה על דעת עצמה וללא ידיעת בני משפחתה לעסוק בריגול למען היישוב היהודי ובהברחת יהודים מסוריה ומלבנון לארץ ישראל. במשך שנים ארוכות היא פעלה בחשאי תוך סכנת חיים מתמדת במדינת אויב ערבית והקימה מפעל הצלה של אישה אחת! בזכות תבונתה, יוזמתה, תושייתה ואומץ ליבה היא הצליחה לחלץ אלפי יהודים נרדפים ממדינות ערב, בעיקר מסוריה ומלבנון, ודאגה להביאם למקום מבטחים במדינת היהודים. שנים ארוכות לא זכתה שולה כהן-קישיק להכרה ולהוקרה הציבורית והלאומית המגיעה לה על תרומתה הייחודית לעם היהודי ולמדינת ישראל. ההוקרה שלה הגיעה רק ביום העצמאות ה-59 של מדינת ישראל והיא נבחרה להשיא את אחת המשואות. בשנת 2010 הוענק לה גם תואר "יקירת ירושלים" ולפני כמה שנים, ב-2017, היא הלכה לעולמה.

 

סיפורה של שולה כהן קישיק
סיפורה של שולה כהן קישיק

 

הקשר בין הזמרות המובילות בישראל

אירוע נוסף היה הרצאה לגיל השלישי של עורכת דסק התרבות של גל"צ, ענבל גזית, באחוזה. גזית תיארה את הקשר בין חווה אלברשטיין לנועה קירל בשישה צעדים.
לדברי גזית "עולם התרבות הישראלי קשור כולו מכל כיוון אפשרי. אין דבר כזה שמשהו קורה בוואקום. את הטענה הזו אני בוחרת להוכיח בשישה צעדים".
היא תיארה שלב אחר שלב ועברה בין אלברשטיין לבין אורנה ומשה דץ בשירים שכתבה להם, בהם השיר "מי". משם עברה לחיבור של הדצים לסמדר שיר בשיר הילדים "איפה העוגה". במעבר הבא סיפרה גזית על הקשר של סמדר שיר לזהבה בן עם השיר "חיים שלי". לפני שמונה שנים נוצר קשר נוסף בשרשרת הנשים היוצרות – בין זהבה בן למרגול. הקשר המיוחד בין השתיים הפך למסע הופעות בן שנה בעקבות השיר המשותף "קול העולם".
החיבור האחרון בשרשרת בין מרגול לבין נועה קירל נוצר כששתיהן הופיעו במצעד הגאווה ב-2018. מייד אחרי שמרגול ירדה מהבמה עלתה נועה קירל לשיר, כשהיא עדיין בתחילת דרכה. שתיהן נחשבות אייקונים עבור קהילה הגאה.
בתום ההרצאה ניגשו דיירות האחוזה להודות לגזית על ההרצאה המרתקת והשילוב הייחודי בין הדמויות הנשיות במסע התרבותי.

 

הרצאה לגיל השלישי
הרצאה לגיל השלישי

כתבות מגזין נוספות שיעניינו אותך

דיור מוגן מומלץ: כך תדעו איך לבחור בדיור המוגן המתאים לכם ביותר

דיור מוגן הפך לאופציה אטרקטיבית ביותר עבור אוכלוסיית גיל הזהב בזכות סביבת מגורים מוגנת ובטוחה, מגוון רחב של פעילויות פנאי, תרבות וספורט, קהילה חברתית איתנה, שירותים רפואיים צמודים ואבטחה 24/7. כיום יש מגוון גדול של בתי דיור מוגן בארץ, כך שאפשרויות הבחירה רבות וההתלבטויות לא מעטות. לכן, ועל מנת לסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה, במאמר […]

דיירי האחוזות מספרים על החיים בהן

צפו בדיירי אחוזות רובינשטיין מספרים על המעבר לאחוזות ועל החיים בהן >>

הטריקים והשטיקים במחירי דיור מוגן

עוברים לדיור מוגן? חשוב מאוד שתשימו לב לכל הסעיפים בחוזה המעבר  לאחר שהחלטתם לעבור לבית דיור מוגן, תקבלו לידיכם את הסכם הכניסה לבית. מטבע הדברים, כשמדובר במעבר לבית חדש המעניק מגוון גדול של שירותים, חוזה דיור מוגן הינו מפורט ומורכב.  ישנם הבדלים משמעותיים בין החוזים של רשתות הדיור המוגן השונות שמתבטאים בסופו של דבר במחיר […]

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

מתעניינים באחת מאחוזות רובינשטיין?

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם!
ניתן ליצור קשר גם בטלפון 076-599-6619






    בלחיצה על "שליחה" אני מאשר/ת כי קראתי את התקנון וכי הפרטים שמסרתי יכללו במאגר המידע של אחוזות רובינשטיין בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

    background Call us
    Accessibility

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility

    Accessibility Statement

    array(0) { }